Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Har lest meg litt blind på nettet her nå, og lurer på en del ting; 
Jeg er sykemeldt og har vært det i 6 mnd nå. Er også gravid, og pga arbeidsrelaterte forhold så kommer jeg ikke til å starte i den jobben igjen. Nå som det nærmer seg ferie (ergo ikke kommer til å avvikle noe ferie - ikke er jeg satt opp på noe eller har noe planlagt heller) så lurer jeg på om jeg får lønn OG feriepenger samtidig, eller bare feriepenger ? Eller hvordan dette blir? 

Jeg har også lurt på om noen av dere har erfaring med "friskmelding til arbeidsformidling", altså at en får lønn i opptil 3 mnd mens man søker nye jobber? Og om en, mot all formodning ikke skulle være heldig å få seg ny jobb (som ikke er et selvfølge for ei som er gravid) hva skjer etterpå? Vanlig arbeidsledighetspenger? Vil jo selvsagt unngå dette, og prøve å få meg jobb raskest mulig da jeg ikke lenger bare har meg selv å tenke på, men er avhengig av trygghet og forutsigbarhet for familiens del. 
Og hvor "lurt" er det egentlig å si opp jobben når en er gravid og før permisjonstiden? 

Håper noen har noen svar, så jeg kan bli litt klokere, for nå tar dette nattesøvnen min.. 

Hilsen meg :)

Anonymkode: 54866...ffa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behold jobben!
Avvikle svangerskapspermisjon som normalt etter sykemeldingsperioden, søk heller nye jobber mens du er i permisjon. I disse dager ville jeg ikke sagt opp jobben min før jeg hadde en ny.

• Liker 7
Gjest Blondie65
Skrevet

Gjør som Pengebingen sier.

Forøvrig må du melde fra om at du ikke skal avvikle ferie, ellers blir du trukket for ferien.

AnonymBruker
Skrevet
Den 6. mai 2016 at 11.01, Blondie65 skrev:

Gjør som Pengebingen sier.

Forøvrig må du melde fra om at du ikke skal avvikle ferie, ellers blir du trukket for ferien.

Melde fra til arbeidsgiver da går jeg ut i fra? 😊

Gjest Blondie65
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Melde fra til arbeidsgiver da går jeg ut i fra? 😊

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke feriepenger og lønn. Kan være du må avvikle ferien inni alt dette med sykmelding.

Anonymkode: a462f...ed9

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, kan hende du blir pålagt å avvikle ferie. 

Anonymkode: 92a81...555

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, kan hende du blir pålagt å avvikle ferie. 

Anonymkode: 92a81...555

Nei, man kan ikke tvinge folk som er syke til å avvikle ferie.

Anonymkode: fd4ca...783

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sykemeldt igjennom hele svangerskapet mitt pga svak kropp, hadde ikke ferie så man må vel ikke ta det. Hadde søkt om ny jobb mens du er i perm. Husk at når du er i permisjon så jobber du deg opp nye rettigheter til sykemelding, slik at hvis du fortsatt er syk etter permisjon kan du sykemelde deg igjen. 

Anonymkode: 1b485...118

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...