AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #1 Skrevet 4. mai 2016 Har dere det? Jeg har en venninne som alltid stiller slike psykolog spørsmål og hun observer en hver situasjon. Hun liker også å komme fremt til hvorfor ting er slik det er osv. Jeg kunne aldri ha gjort det hun gjør, man merker ikke en gang at jeg tar det profesjonsstudiumet. Kan man ikke bare være en venn og være userriøs og tulle. Har dere disse venne som holder på slik, de er liksom ikke venner men psykologer og skal vurdere alt med deg.Du kan ikke nyte tiden og bare være venner. Har de som skal alltid skal på en eller annen måte være en "hjelper" og misforstår hva som noen ganger er å være en venn. De snakker nesten aldri om seg selv, men alltid om andre og ja er en psykolog. Du kan ikke sitte sammen med dem slik du kunne med vennene dine på barneskolen, før vi forsto alt dette psykolog tingene,. Men bare hadde det gøy, Anonymkode: 4aca7...daf
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #2 Skrevet 4. mai 2016 Det er mange som er sånn Har en venn som alltid skal stille psykiske diagnoser, selv har hun en hel del baggasje. Irriterende (hele KG leker vel strengt talt egentlig moralpoliti og hobbypsykologer hele gjengen??) Anonymkode: 8186d...5f3 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #3 Skrevet 4. mai 2016 Uff kanskje du er venninna mi... Jeg er over 40 da og har nok samme kjennetegn som din hobbypsykolog venninne. Fint å høre fra den andre siden, og har hørt flere ganger at jeg er "for seriøs" . Er ikke bevisst at det oppleves så kipt, men det gir det meg ingenting å ha useriøse og tullete samtaler. Kjeder meg og faller helt ut. Tror ikke jeg engang hadde klart det om jeg prøvde. (Kanskje i korte perioder). Jeg jobber i psykiatrien og elsker det. Anonymkode: 14ebc...a91 1
Mørksjokolade Skrevet 4. mai 2016 #4 Skrevet 4. mai 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff kanskje du er venninna mi... Jeg er over 40 da og har nok samme kjennetegn som din hobbypsykolog venninne. Fint å høre fra den andre siden, og har hørt flere ganger at jeg er "for seriøs" . Er ikke bevisst at det oppleves så kipt, men det gir det meg ingenting å ha useriøse og tullete samtaler. Kjeder meg og faller helt ut. Tror ikke jeg engang hadde klart det om jeg prøvde. (Kanskje i korte perioder). Jeg jobber i psykiatrien og elsker det. Anonymkode: 14ebc...a91 så bra, men det er kjedelig når man bare skal ha en sånn samtale. Man trenger å ta fri fra alt slikt. Har en søster som studerer sosionom og hun er slik. Jeg merker hun er kjedelig nå og mange har trukket seg unna Man burde faktisk klare å bare ha det gøy og ikke alltid være en psykolog. Selv studerer jeg profesjons og jeg er kul sammen med venner og ingen av dem blir leie av meg. Det er ofte jeg får høre at jeg er god å være sammen med og morsom, Jeg snakker om deilige menn, fester, drikker, ler, koser meg og er en VENN når jeg skal. Alle digger meg virker det som og andre misunner meg. Du har ofte de som lager blogger om psykologi og studerer det og de blir aldri noe annet enn det, synd. Siden man er så mye mer enn serriøste og kjedelige samtaler i en time om du skjønner. Kjenner flere som synes at de er leie av at folk later eller er slik og dytter dem unna.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #5 Skrevet 4. mai 2016 1 minutt siden, Mørksjokolade skrev: så bra, men det er kjedelig når man bare skal ha en sånn samtale. Man trenger å ta fri fra alt slikt. Har en søster som studerer sosionom og hun er slik. Jeg merker hun er kjedelig nå og mange har trukket seg unna Man burde faktisk klare å bare ha det gøy og ikke alltid være en psykolog. Selv studerer jeg profesjons og jeg er kul sammen med venner og ingen av dem blir leie av meg. Det er ofte jeg får høre at jeg er god å være sammen med og morsom, Jeg snakker om deilige menn, fester, drikker, ler, koser meg og er en VENN når jeg skal. Alle digger meg virker det som og andre misunner meg. Du har ofte de som lager blogger om psykologi og studerer det og de blir aldri noe annet enn det, synd. Siden man er så mye mer enn serriøste og kjedelige samtaler i en time om du skjønner. Kjenner flere som synes at de er leie av at folk later eller er slik og dytter dem unna. Det høres ut som at du lyver Anonymkode: 8186d...5f3 9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #6 Skrevet 4. mai 2016 Du tar hvertfall ikke noe profesjonsstudie i psykologi, det er helt sikkert. Og venninnen din høres ut som en god venninne som er flink til å lytte og gi råd. Anonymkode: e9378...193 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #7 Skrevet 4. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du tar hvertfall ikke noe profesjonsstudie i psykologi, det er helt sikkert. Og venninnen din høres ut som en god venninne som er flink til å lytte og gi råd. Anonymkode: e9378...193 Hvordan kan du si det? Anonymkode: 4aca7...daf
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #8 Skrevet 4. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du si det? Anonymkode: 4aca7...daf Hvordan kan du si at jeg ikke studerer til å bli psykolog? Anonymkode: 4aca7...daf
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #9 Skrevet 4. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du si at jeg ikke studerer til å bli psykolog? Anonymkode: 4aca7...daf Du virker litt enkel med alt selvskrytet ditt om at du er så mye bedre enn andre venner du har. Anonymkode: 5fed2...d0c 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #10 Skrevet 4. mai 2016 Dere høres begge ut som dårlige venner. Du høres fryktelig selvgod ut, tror nesten du tuller for ingen oppegående venner snakker slik om seg selv som du gjør. Ja, hobbypsykologer er irriterende. En del psylologer som ikke legger fra seg yrket sitt på jobb er også veldig irriterende. Er psylolog selv og er definitivt ikke psykolog på fritiden, og jeg unngår å snakke med venninna mi om følelser osv fordi hun da går inn i den profesjonelle rollen. Jeg ville jo bare ha en venn... Anonymkode: c4f30...fc1 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #11 Skrevet 4. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du virker litt enkel med alt selvskrytet ditt om at du er så mye bedre enn andre venner du har. Anonymkode: 5fed2...d0c Er du selv psykolog da? XD eller på vei Anonymkode: 4aca7...daf
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #12 Skrevet 4. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du si at jeg ikke studerer til å bli psykolog? Anonymkode: 4aca7...daf Fordi en profesjonsstudent ville vite at en på ingen måte skal kalle seg psykolog før man er ferdig studert!! Ingen profesjonsstudenter ville omtalt seg selv som psykologer. Avtar du studerer psykologi grunnfag. Anonymkode: c4f30...fc1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #13 Skrevet 4. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du selv psykolog da? XD eller på vei Anonymkode: 4aca7...daf Nei, hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: 5fed2...d0c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #14 Skrevet 4. mai 2016 Jeg blir hobbypsykolog fordi vennene mine vil at jeg skal være det for dem Anonymkode: 10b32...19c 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #15 Skrevet 4. mai 2016 Ts; du røpte deg i innlegg to hvor du glemte anonym og vi ser at du er "Mørksjokolade" som et kjappt søk viser at du i mars sier du skal ta profesjonsstudie og at du går på videregående enda. Så, nei vennene dine merker ikke at du tar der studiet fordi du faltisk ikke gjør det. Anonymkode: c4f30...fc1 6
Beach Skrevet 4. mai 2016 #16 Skrevet 4. mai 2016 Hva er galt med å "påta" seg rollen som hobbypsykolog? Hvis man er en god lytter og har noe konstruktivt å bidra med, hvorfor ikke. Ganske normalt. 2
Gjest Kaida Skrevet 4. mai 2016 #17 Skrevet 4. mai 2016 1 minutt siden, Beach skrev: Hva er galt med å "påta" seg rollen som hobbypsykolog? Hvis man er en god lytter og har noe konstruktivt å bidra med, hvorfor ikke. Ganske normalt. Det er jo ikke galt akkurat, men det er ikke alltid man ønsker at noen skal fortelle en hvordan man skal løse problemene en har. Man trenger å si det høyt, at noen bare lytter, kanskje gir en klapp på skuldra og litt sympati. Som oftest vet man godt selv hva som er løsningen.
Beach Skrevet 4. mai 2016 #18 Skrevet 4. mai 2016 28 minutter siden, Kaida skrev: Det er jo ikke galt akkurat, men det er ikke alltid man ønsker at noen skal fortelle en hvordan man skal løse problemene en har. Man trenger å si det høyt, at noen bare lytter, kanskje gir en klapp på skuldra og litt sympati. Som oftest vet man godt selv hva som er løsningen. Hvis man har noe konstruktivt å bidra med, skrev jeg. Jeg inngår gjerne ikke vennskap med brødhoder, og da slipper jeg snakk som fint kunne vært unngått. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #19 Skrevet 4. mai 2016 Man kan ikke leke psykolog uten en pasient. Anonymkode: 32688...b65 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå