Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest tråden argumenter MOT å få barn, har jeg noen spørsmål.

Hvorfor kan man ikke spise middag i stearinlys etter ungen har lagt seg????Går ikke det. Regner med att ungen legger seg ved 2000 tiden, og da sover vell ungen noen timer, så man kan spise middag med stearinlys og kose seg litt foran tvèn? Eller er jeg helt naiv? Mine venner med barn, har da fortsatt romantiske stunder!

Videoannonse
Annonse
Gjest Chrizzy
Skrevet

Ja det går helt fint :) Vi gjør i alle fall det ofte, og her har vi to på fire og fem år.

Men de spørs nok litt på hvor gammel ungen er. De første mnd og i visse andre perioder kan man være bra trøtt å ha lite energi til overs. Noen foreldre lager uvaner fra starten av, der de enten skal ligge med ungen, eller være på rommet til ungen sovner osv..... Da kan man lett bli lei og store deler av kvelden forsvinner. Så får man tilsammen tre unger, og når man endelig har fått den minste til å sove uten alt for mye styr så er den største stor nok til å være lenge oppe :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Når ungen har lagt seg så kan du og din kjære gjøre akkurat hva dere vil, spise middag ved et vakkert dekket bord med eller uten stearinlys i freden og roen. Noe så deilig.

Hvorfor henge seg opp i hva andre mener, det vil alltid være noen som synes at det DE gjør er mye bedre enn det andre gjør.

Kos deg du og ikke bry deg om gledesdreperne. La romantikken blomstre, vi trenger det for å holde ut perioder med nattevåk og andre like morsomme ting som følger med slike herlige småtasser.

:kline:

Skrevet

Jeg har ikke lest den tråden du sikter til, Jens, men her hjemme er det sjelden vi spiser middag etter at barna har lagt seg. Av den enkle grunn at jeg synes og liker å spise felles middag - med hele familien! :Nikke: :-)

Hvis eldstemann sover hos andre spiser vi gjerne noe han ikke liker og da har vi gjerne kose-mat på kvelden etter at minstemann har lagt seg. F.eks ost & kjeks, toast & fisk, reker o.l

Hos oss er middagen det viktigste felles måltidet familien kan ha. :Nikke:

Det finnes andre måter å kose seg på... ;):)

Skrevet

Takk for oppmuntrende svar en torsdags morgen!!!! :)

Skrevet

Hvordan livet blir når dere får barn er i stor grad avhengig av hva dere gjør det til.

Klart dere kan fortsette å spise romantiske voksen-middager med stearinlys og rødvin, dere må bare sørge for å gjøre det, ikke bare drømme om det som mange gjør.

Det samme gjelder å reise vekk en weekend bare dere to - om det blir gjort er opp til dere. Kos dere!

Gjest Tari ikke innlogget
Skrevet
Hvordan livet blir når dere får barn er i stor grad avhengig av hva dere gjør det til.

Klart dere kan fortsette å spise romantiske voksen-middager med stearinlys og rødvin, dere må bare sørge for å gjøre det, ikke bare drømme om det som mange gjør.

Det samme gjelder å reise vekk en weekend bare dere to - om det blir gjort er opp til dere. Kos dere!

Dette er jeg enig i!

Vi har romatiske stunder ihvertfall hver fredag og lørdag (om vi begge er hjemme da) og innimellom i uken etter at sønnen vår har lagt seg. Det fungerer helt fint! Dette er en av de tingene vi er avhengig av å gjøre for å beholde kjæresteforholdet, og det er noe vi ønsker å beholde begge 2. Et barn trenger ikke å begrense all "voksenaktivitet".

Skrevet

Jeg gikk inn i tråden og leste den og kjente meg overhode ikke igjen i den.

Klart det er uvant og slitsomt de første mnd men det går seg til fort. Så lenge dere ikke forventer den kvelden, lørdagen etter at du kommer hjem fra barsel, så tror jeg ikke du skal bekymre deg.

Er litt som skrekkhistoriene "alle" forteller om før fødselen, det er sterkt overdrevet!

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå var det jo sånn at trådstarteren bad om grunner til å ikke få barn. Om de grunnene var så reelle for dem som ga dem, er jo slettes ikke sikkert....

Skrevet

Det går helt fint an å kose seg og ha romantiske stunder selv om man har barn. Vi prøver å ta noen sånne kvelder på helgen, når ungene er i seng. Litt kos fortjener jammen foreldrene også, som står på for ungenes del og jobber og sliter på mange måter. Klart man skal gjøre litt bare fordi man har lyst.

Altfor mange forhold går dukken i dag, jeg har selv vært igjennom det og vært enslig mor. Nå vet jeg hvor viktig det er å ta vare på forholdet også, det visste jeg ikke da. Så har dere lyst til å ta litt rødvin til en god middag når ungen er i seng, gjør det. Ungen tar ikke skade av det.

Skrevet

Når du får barn får du bare mere tid til romantiske middager, for du har jo ikke samme muligheten til å komme deg ut av huset.

Skrevet

med mindre man får et kolikkbarn som hyler fra 16.30 til 23.30.

mange er jo velsignet med det også.... :o

Skrevet

Jeg synes det gir litt lite mening å tenke på alle ulempene med å ha barn for det er så stor glede med barnet at det tenker man ikke noe særlig på. Vi har ikke tid eller ork til så mye mer enn jobb og barnet for tiden, men det er helt OK! Det hører med til å bli foreldre. (Men nå er jeg over 30 og fornøyd med livet jeg har hatt til nå. Så selvom friheten til å disponere egen tid blir kraftig begrenset noen måneder/år fordi jeg er blitt mor så synes jeg ikke jeg lider av det.)

Skrevet
Hvorfor kan man ikke spise middag i stearinlys etter ungen har lagt seg????Går ikke det. Regner med att ungen legger seg ved 2000 tiden, og da sover vell ungen noen timer, så man kan spise middag med stearinlys og kose seg litt foran tvèn?

Min eldste er syv år og vi har i ca syv år spist etter at barna har lagt seg fredag, lørdag og søndag i ro og mak. Dog uten stearinlys de fleste gangene...

De siste månedene er det ikke så ofte lenger, da de har begynt å like "helge-kose-mat" som f.eks. taco, og nå har vi det fast på fredager - med barn.

Som konklusjon: Selvfølgelig kan man spise middag etter at barna er i seng om man ønsker det - med eller uten stearinlys.

Skrevet

Da jeg var liten var lørdagskvelden forbeholdt mamma og pappa. Da var det en tidlig middag på meg og søsknene mine, før de lagde seg sin egen middag etter at vi hadde lagt oss. Dette fungerte helt fint både for oss og de (så vidt jeg husker da)

Gjest Tari ikke innlogget
Skrevet

med mindre man får et kolikkbarn som hyler fra 16.30 til 23.30.

mange er jo velsignet med det også.... :o[/quote

Sønnen vår hadde det så jeg må jo innrømme at de første ukene ble det ikke så mye romantikk...Men, etter 5 ganger hos kiropraktor så var det borte :wink:

Skrevet

Og om man ikke klarer å være romantisk de første ukene eller mnd etter at man har fått barn, så har man da likevell rikelig med tid til det senere? I starten er alt så annerledes, alt er så nytt og man er ofte en smule usikker. Men når alt går seg til, og det er jo individuelt hvor lang tid det tar, da kan man gjøre slike ting igjen - men man må huske på å gjøre det.

Eldstegutten vår er femten, og i den sammenheng er ikke de første mnd eller det første året noe å snakke om i det hele tatt.

Ta det som det kommer, og husk hverandre - det er ihvertfall mitt råd til vordene foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...