AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #1 Skrevet 4. mai 2016 Hei! Jeg holder på å jobbe med eksamen i exphil og trenger hjelp til en oppgave. Jeg skal sammenligne Kant og utilitaristenes syn på aktiv dødshjelp. Dette er en oppgave som egentlig burde være enkel å finne svaret på, men har lest opp-ned i boka og finner heller ingen gode svar på nett. Jeg har skjønt ut ifra hva jeg allerede har lært om disse folkene, at Kant mest sannsynlig ville vært imot, mens utilitaristene ville vært for. Men jeg må nesten skrive mer enn det, da jeg skal sammenligne disse to synspunktene. Og jeg finner jo ikke konkret info om synspunktene heller.. Er det noen filosofigeeks som vil være så snill å hjelpe meg litt på vei? Takk på forhånd! Anonymkode: 9ab44...519
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #2 Skrevet 4. mai 2016 Du finner ikke synspunktene? Har du ikke en lærebok? Eller vil du ha synene deres på aktiv dødshjelp? Anonymkode: e7f85...2e4 1
Redbull_1 Skrevet 4. mai 2016 #3 Skrevet 4. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du finner ikke synspunktene? Har du ikke en lærebok? Eller vil du ha synene deres på aktiv dødshjelp? Anonymkode: e7f85...2e4 Jo har læreboka! Men finner det ikke i den. Regner med det står en plass da det er pensum men jeg har virkelig lett og lett, og nå gir jeg opp, haha. Jeg trenger synspunktene til Kant og utilitaristene på aktiv dødshjelp ja
Gjest Dwight Skrevet 4. mai 2016 #4 Skrevet 4. mai 2016 (endret) Dette var jo en kjempe lett og en god oppgave, dette kan du skrive masse om! Du får ingen svar av meg, du må lese mer om hva begge står for. Du finner ingen fasit på disse oppgavene på nett, det er det som er så fantastisk med filosofi. Les mer hva disse er, sett opp argumenter for og imot aktiv dødshjelp så er du godt på vei. Et hint, les på engelske sider. Litt mer å velge mellom Endret 4. mai 2016 av Dwight
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #5 Skrevet 4. mai 2016 4 minutter siden, Redbull_1 skrev: Jo har læreboka! Men finner det ikke i den. Regner med det står en plass da det er pensum men jeg har virkelig lett og lett, og nå gir jeg opp, haha. Jeg trenger synspunktene til Kant og utilitaristene på aktiv dødshjelp ja Selvfølgelig finner du ikke svaret på hva retningene synes om dødsstraff i læreboka. Hele poenget er jo at du skal bruke teoriene til å utlede hva retningen mener om dødshjelp og så sammenligne dem. Anonymkode: b7193...e93
Redbull_1 Skrevet 4. mai 2016 #6 Skrevet 4. mai 2016 2 minutter siden, Dwight skrev: Dette var jo en kjempe lett og en god oppgave, dette kan du skrive masse om! Du får ingen svar av meg, du må lese mer om hva begge står for. Du finner ingen fasit på disse oppgavene på nett, det er det som er så fantastisk med filosofi. Les mer hva disse er, sett opp argumenter for og imot aktiv dødshjelp så er du godt på vei. Et hint, les på engelske sider. Litt mer å velge mellom Jeg vet! er derfor det er frustrerende. Har skrevet mye om begge to allerede, men det eneste jeg har utifra det er at jeg vil tro Kant er imot og utilitaristene er for. Jeg er elendig til å lete etter gode sider på nett, så om noen vil være behjelpelig så settes det pris på
Redbull_1 Skrevet 4. mai 2016 #7 Skrevet 4. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig finner du ikke svaret på hva retningene synes om dødsstraff i læreboka. Hele poenget er jo at du skal bruke teoriene til å utlede hva retningen mener om dødshjelp og så sammenligne dem. Anonymkode: b7193...e93 Joja, det skjønner jeg og. Men har skrevet allerede at Kant er imot og utilitaristene er for. Det er det jeg har å bygge på.
Gjest Dwight Skrevet 4. mai 2016 #8 Skrevet 4. mai 2016 2 minutter siden, Redbull_1 skrev: Jeg vet! er derfor det er frustrerende. Har skrevet mye om begge to allerede, men det eneste jeg har utifra det er at jeg vil tro Kant er imot og utilitaristene er for. Jeg er elendig til å lete etter gode sider på nett, så om noen vil være behjelpelig så settes det pris på Ikke se på det som den ene er bare det, argumenter hva begge sider mener om saken både for og i mot
Redbull_1 Skrevet 4. mai 2016 #9 Skrevet 4. mai 2016 2 minutter siden, Dwight skrev: Ikke se på det som den ene er bare det, argumenter hva begge sider mener om saken både for og i mot Er akkurat det jeg trenger hjelp til å finne info om
Gjest Dwight Skrevet 4. mai 2016 #10 Skrevet 4. mai 2016 1 minutt siden, Redbull_1 skrev: Er akkurat det jeg trenger hjelp til å finne info om Du får lese mer på the categorical imperative, der finner du deler av svaret.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #11 Skrevet 4. mai 2016 12 minutter siden, Redbull_1 skrev: Joja, det skjønner jeg og. Men har skrevet allerede at Kant er imot og utilitaristene er for. Det er det jeg har å bygge på. Skriv hvorfor du tror dette. Anonymkode: 96ea2...681 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå