Gå til innhold

Din oppskrift på chiapudding?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes så mange spennende varianter, er det noen som har noen tips? Er ikke så glad i kokosmelk, men den tenkte jeg å bare bytte ut emd vanlig helmelk, det burde vel gå bra?

Anonymkode: e2056...e08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt havremelk med sjokolade samt nøtter i, som pitasj uten salt, det var veldig godt.

Hvordan er blandingsforholdet deres med væske/frø? Føler mine blir litt løse av og til. :P 

Anonymkode: 701ef...f17

AnonymBruker
Skrevet

Bruker helmelk eller kokosmelk. Og så tar jeg oppi 1-2 spiseskje med youghurt. F.eks en spiseskje med skogsbæryoughurt, rører godt hvis jeg f.eks skal ha blåbær som topping... Veldig godt med vaniljeyoghurt i også, eller yoghurt naturell veldig godt med kakaopulver i :)

Anonymkode: fef86...975

Gjest Mattis
Skrevet

Noen som har prøvd å ha oatly påmackan i for den syrnede konsistensens skyld? Min pleier også å bli litt løs, men tenkte å prøve den linken over her for å prøve ut. 

Skrevet

Bruker mandelmelk, litt vaniljepulver (ikke sukker), eventuelt litt søtning. Også har jeg på frukt eller bær, alt etter som hva jeg har i skapet/fryseren.

For meg er chiapudding frokost, ikke dessert. :)

Skal teste med youghurt! I Sverige får man kvarg med masse proteiner i, skal forsøke ha litt av det i!

Skrevet

Jeg bruker kokosmelk, men synes ikke det smaker kokos når den er ferdig!
Bruker kokosmelk som denne: (http://www.go-tan.nl/media/cache/8f/7e/8f7e18025df90c03255b66758c55b007.png) altså ikke sånn på hermetikkboks hvor vannet og det tjukke er skilt. 
Ca en halv boks med kokosmelk, en toppet spiseskje chiafrø, litt salt, vaniljepulver, kanel og kardemomme (er ganske raus med krydderene) rører sammen og lar det stå i kjøleskapet over natta :) Lager også uten kanel og kardemomme og spiser med blåbær til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...