Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke finne svar på dette. Sikkert vært oppe før, men fant ikke noe i gamle tråder.

Er nå i faresonen for å bli alene. Jeg jobber 50%, og tar ekstravakter når det er mulig - lite ledig og mange om beinet.

Har to barn. 13 og 7,5 år. Er under utdanning, og er ferdig til sommeren.

Er det sånn at når barnet fyller 8 år, så får man ingen støtte?

Jeg klarer meg ikke på halv stilling alene. Og ikke lett å få høyere stilling. (jobber innen helse)

Anonymkode: 6c798...114

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takker :)

Jeg har lest det. Men jeg forstår ikke helt. Jeg er i nødvendig utdanning nå, med støtte fra nav da jeg er under aap. Dette frem til sommeren. Jeg har kommet meg, og er nesten frisk nå heldigvis. Jobber i underkant av 50%. Til sommeren er jeg ikke under utdanning lengre. Og barnet fyller 8 år i desember. Har også et barn på 13 år.

Jeg har aap i tillegg  til jobben, da jeg jobber under 50%. Jeg får det, da jeg tidligere har hatt en større stilling. Men nå får jeg ikke mer en 50, kan ikke ta høyde for det. Så da mister jeg en inntekt fra aap. Får ikke mye altså. Jeg prøver å jobbe mest mulig, og det er perioder da jeg klarer meg uten nav. Men nå så jobber jeg i praksis, og får ikke tid til å jobbe ekstra.

Slik som jeg forstår det, så har jeg ingen rett på noe hjelp. Men hvordan skal jeg klare meg? Ser på leiligheter, lite under 9000 kr. Det er mer enn det vi betaler i huslån nå. Til sammen meg og samboer, så klarer vi oss noenlunde. Mat på bordet, barna har det de trenger. Men å klare meg alene.. det blir tungt.

Off.. dette blir et litt sutre innlegg. :( Nå har jeg to havarerte samboerskap. Barn med to fedre. Jeg er flau.

Skrevet

Hva med utvidet barnetrygd og barnebidrag?

AnonymBruker
Skrevet

Da får du la barna bo hos far til du kommer deg på bena økonomisk da, om du ikke har økonomi til det. Alene klarer du deg greit på det du har. 

Anonymkode: 07813...6e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som jeg leser på nav, så kan jeg få utvidet barnetrygd. Og bidrag vil jeg jo da få.

Synes innlegget til ab over her, var litt ufølsomt. Det er ting rundt samlivsbruddet, som jeg ikke skal dele.

Det er spørsmålet om hva jeg kan få. Jeg ønsker ikke å være en naver. Jeg trenger hjelp nå. Vil sikkert få dette til i fremtiden, uten trygdeytelser.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg leser på nav, så kan jeg få utvidet barnetrygd. Og bidrag vil jeg jo da få.

Husk å søke om barnebidrag tidlig - saksbehandlingen kan ta opp mot et halvår.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, applestories skrev:

Husk å søke om barnebidrag tidlig - saksbehandlingen kan ta opp mot et halvår.

Såpass :icon_frown: Kanskje vi kan klare å få til en privat avtale. Går jo an å håpe.

Skrevet

Ryddet for hets, samt svar til dette.

- Avalon, mod

AnonymBruker
Skrevet

For det første: Jeg sitter ikke på rompa. Jeg jobber i min egen faste stilling, og er i praksis, går fra kveldsvakter til nattevakter. Fra nattevakter til skole. Jeg jobber hardt for å få et fagbrev. Jeg jobber i helsevesenet, og det er en tung jobb.

Jeg ønsker å klare å forsørge mine barn og meg selv på egenhånd. Jeg lever ikke et luksus liv, og kommer heller aldri til å gjøre det.

Og si til meg at jeg har fått barn for å leve et luksus liv? Jeg elsker mine barn over alt på jord! Tenk å si noe slikt til en mor, eller far?

Nå ender denne tråden om hva aleneforeldre fortjener eller ikke. Det er IKKE meg som forelder som skal FORTJENE noe, det er barna mine. Ikke meg. Nå hører snart denne tråden ikke til her inne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes innlegget til ab over her, var litt ufølsomt. Det er ting rundt samlivsbruddet, som jeg ikke skal dele.

Det er spørsmålet om hva jeg kan få. Jeg ønsker ikke å være en naver. Jeg trenger hjelp nå. Vil sikkert få dette til i fremtiden, uten trygdeytelser.

Absolutt ikke ufølsomt, men du må se realiteten. Du sier du ikke klarer det uten støtte, hvordan har du da tenkt til å gjøre det? Og med 2 barn og kvelds- og nattevakter, og så rett på skole. Hvordan har du tenkt til å løse det?

Er det ikke bedre å ta det halve året du har igjen alene, med noenlunde ok økonomi, til du er på bena igjen, i stedet for å ta med deg 2 barn inn i det kjøret?

Anonymkode: 07813...6e7

• Liker 2
Skrevet

TS, er det mulig for deg at barnefaren kan hjelpe deg mer med barna? Har du de hele tida? Eller har han de noe? Kanskje det hadde hjulpet deg mer i en midlertidig periode om dere f.eks hadde 50/50 og at han bidro mye mer med ungene til du er ferdig med studiet og får deg fullstilling og bedre betalt jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Din inntekt skal minimum regnes 80% av evnet inntekt ved barnebidrag om du ikke er ufør eller student 100%. Dette plikter NAV gjøre hvis bidragsyter ber om  det. NAV. Gidder sjeldent om ikke. Skriftlig avtale samvær leveres NAV.

Anonymkode: 31250...76f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...