Gå til innhold

Hjelp, mistet omgangsmarkør

Amatør1

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på mitt første ordentlige strikkeprosjekt, og holder på med en Marius med rundfelling. Er et stykeke opp på bolen, og har foretatt noen fellinger. Men så har jeg klumset det til med markørene mine, så nå vet jeg ikke hva eksakt som er starten på arbeidet. Jeg klarer bare ikke se det. Noen erfarne som har et godt triks for hvordan man finner det ut/ser det? Er ca 20 cm på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antar du ikke har festet tråden fra starten av bolen? Da kan du ta en tykk tråd i en annen farge og tre i en nål, så finner du starten nede på kanten (der det er ribbestrikke eller perlestrikk alt etter oppskrift) og starttråden henger ned, og syr tråklesting langs startmasken oppover arbeidet til du kommer der du er. Tråkletråden kan stå i til arbeidet er ferdig, så er det bare å trekke den ut. Normalt sett strikkes ikke første og siste maske sammen på en rundfelling før evt ganske til slutt, så det skal være greit å gjøre det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Marissa skrev:

Antar du ikke har festet tråden fra starten av bolen? Da kan du ta en tykk tråd i en annen farge og tre i en nål, så finner du starten nede på kanten (der det er ribbestrikke eller perlestrikk alt etter oppskrift) og starttråden henger ned, og syr tråklesting langs startmasken oppover arbeidet til du kommer der du er. Tråkletråden kan stå i til arbeidet er ferdig, så er det bare å trekke den ut. Normalt sett strikkes ikke første og siste maske sammen på en rundfelling før evt ganske til slutt, så det skal være greit å gjøre det slik. 

Tusen, tusen takk for svar!

Grunnet klussen, så har jeg foretatt en felling akkurat i overgangen til ny omgang, kan det se ut til ... Argh. Ser ut til at jeg kanskje har tatt den siste masken løst over, og latt den første masken "spise" den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...