Gå til innhold

Hva synes dere om talen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå skrevet en liten tale, men kunne tenke meg litt tilbakemelding på den. Er den grei sånn som den er? Poenget er at den skal være helt kort, da jeg også har en sang til min kjære. Men jeg ønsker å si noen ord, for å takke de andre som står meg nær.

Hadde vært flott med noen tilbakemeldinger...

Talen er nå slettet, slik at den ikke blir oppdaget av personer som ikke burde se den. :ler:

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempeflott tale! Det eneste jeg ville forandret på, er å bytte ut uttrykket "med hånden på hjertet" et av stedene. Det er et ganske sterkt uttrykk, så det merkes at du bruker det to ganger ganske tett på hverandre. Bytt det ut med en annen "kraftsalve" et av stedene, og talen blir helt vidunderlig!

Lykke til!

Gjest augustbrud 2003
Skrevet

Men noen små punkter:

Du sier 'jeg kan med hånden på hjertet si' både i biten til svigerfamilien og til brudgommen. Det virker gjentakende. Skriv om på det ene stedet.

Jeg synes innledningen din var litt tam... Første setning er bra, du tar sats (men kanskje litt floskel? Men floskler er jo lov også da...). Men så alt dette om forberedelsene? Forberedelsene er ikke spesielt interessant der og da, for verken deg eller gjestene dine (?). Jeg ville ha skrevet om innledningen slik at du setter 'standarden' for resten av talen.

Til slutt (pirk) synes jeg at du har litt 'kjedelig' bruk av adjektiver: 'kjempe', 'utrolig' går igjen hele tiden (se eks. til forloveren din). Finn noen andre adjektiver og varièr i større grad, for da kan du spare 'utrolig' til det ene spesielle, du har liksom brukt det opp når det kommer for fjerde eller ørtende gang..

Talen ellers var veldig flott, avslutningen ga meg tårer i øynene. Klarer du å ikke gråte da? I så fall er du god! :ler:

Skrevet

Slike småting må jeg nok sannsynligvis forandre ja, og jeg er egentlig klar over akkurat dette. Har ikke lagt så stor vekt på denne talen egentlig da, sangen kommer til å være hovedpunktet fra meg.

Når det gjelder innlegdningen, vurderer jeg egentlig å droppe den helt, da dette nok blir sagt i velkomsttalen vår. Men vi får se...

Gråte kommer jeg nok til å gjøre ja, jeg gråt i hele går når jeg skrev talen. :ler:

Har nå gjort om på talen over, så det er fint om folk sier hva de synes om den nå som noen endringer er gjort.

Skrevet

Jeg syns talen din var veldig flott jeg. Hadde tårer i øyene når jeg leste den.

Syns ikke du skal forandre på noe som helst. Det som er veldig viktig når man har tale er at man bruker sitt eget "språk". Dvs. at man bruker de ordene man bruker til vanlig.

Ikke ha masse fremmendord osv. , hvis man ikke bruker dette i språket sitt til vanlig.

Men talen din var som sagt veldig bra og personlig og jeg syns ikke du skal forandre en ting.

Skrevet

Å, det var en skikkelig koselig tilbakemelding å få. Talen er veldig "meg", og det er jo noe av det viktigste. Koselig å høre at folk også bli rørt over innholdet. Håper de jeg skal snakke til blir like rørt!

Skrevet

Du bør forandre på denne setningen: "... knytte et ennå sterkere forhold alle sammen". Det er ikke noe som heter å knytte forhold, dessuten er ordet ennå feil, i denne sammenhengen heter det enda.

Jeg synes kanskje talen din er litt vel lang, med tanke på at du har sang i tillegg. Men det er jo smak og behag!

Ellers er talen din flott!

Skrevet
Du bør forandre på denne setningen: "... knytte et ennå sterkere forhold alle sammen". Det er ikke noe som heter å knytte forhold, dessuten er ordet ennå feil, i denne sammenhengen heter det enda.

Jeg synes kanskje talen din er litt vel lang, med tanke på at du har sang i tillegg. Men det er jo smak og behag!

Ellers er talen din flott!

Tror nok ikke jeg gjør om det språklige der. Dette er nemlig et uttrykk i min dialekt og blir en del brukt, men takk for tilbakemeldingen. :)

Er det fler som synes den virker for lang? Det tar toppen 2 minutter å si alt sammen, men blir dette for mye å si før en sang på 6 versj? Sangen er forøvrig bare til min kjære da.

Skrevet

.....du fikk ihvertfall tårene mine til og renne.....

Gjest Jamila
Skrevet

Det var en flott tale, Augustbrud 02! Fikk helt frysninger jeg!

Jeg ville ikke endret noe, den høres veldig ærlig og oppriktig ut, det er det en god tale er etter min mening. :D

Jeg ville imidlertid lagt til noe; du sier " i årene som kommer" et par ganger både i forbindelse med svigerforeldre, mor og brudgom, jeg ville nok sagt noe om den umiddelbare fremtiden sammen med brudgommen. Det er jo ikke bryllupet som er det store, men det livet man skal dele etterpå! Men talen er også fin sånn som den er, dette var bare et tips fra min side.

(forresten, du har ikke bilder av kjolen din? ref. en annen tråd her, ble bare så nysgjerrig...hvis jeg får lov)

Skrevet

Sender deg en PM med bilder av kjolen jeg! :D

For andre nysgjerrige kan jeg opplyse om at dette er kjolen min, men min er i ivory!

Leanna

Skrevet

Hei.

Jeg sitter her med tårer i øyenkroken etter å ha lest talen din. Den var bare aldeles nydelig og virket veldig personlig. Skulle ønske jeg hadde nerver til å si noen ord på dagen til meg og min kjære, men jeg har ikke nerver til det. Må bare si det igjen... Det var en utrolig fin tale. Ønsker deg lykke til videre med planleggingen.

Ps. Kan du sende bilde av kjolen din i en privatmelding til meg også??? Ble innmari nyskjerrig jeg også. Ds

Gjest torper
Skrevet

Hei!!

Jeg er så nysgjerrig på talen din. Jeg har selv fått skrevet en sang til min kommende mann, og jeg er superfornøyd med den. Kan du sende meg talen din? Så kan jeg komme med seriøse kommentarer. Jeg blir så lett rørt av taler, så jeg gleder meg som en unge........

Lykke til med bryllupet.

Hilsen Hilde :D

Åpne e-post adresser er ikke tillatt - bruk profil - moderator

Gjest Silla
Skrevet

Hei!

Slutter meg til Hilde. Er også nyskjerring på talen din.

:wink:

Silla

Åpne adresser er ikke tillatt - bruk profil - moderator

Skrevet

Jeg kan gjerne sende talen kin til de som ønsker det, men da må dere nesten være registrert, så dere kan få den i en Privat Melding. :D

Skrevet

Hei

Kan jeg også få den på PM ?? :wink:

Værsåasnill ?!! :D :oops:

Pludre :D

Skrevet

Sender den til de som vil ha den over helgen jeg! :D

Skrevet

Meg også!

Ble skikkelig nysgjerrig her...

:P

Skrevet

Hei :) Kan jeg også få se talen din? Nysgjerrig jeg visst :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...