Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er da invitert på reunion for ungdomskoleklassa mi. Da jeg ble lagt til gruppa på facebook tenkte jeg " Dit drar jeg ikke. Jeg sitter heller alene og ser på hurtigruta minutt for minutt enn å dra dit"

Dette er jo lenge siden nå , men ungdomskolen var en vanskelig tid. Jeg liker ikke å framstille meg som noe offer , men jeg hadde det ikke noe bra sosialt og ble mobbet. Jeg hadde det i utgangspunktet ikke særlig bra med meg selv på den tiden. Jeg har kontakt med 3 stykker fra klassen ellers kjenner jeg dem ikke lenger. Et par av dem var så fæle at jeg skulle ønske de fikk svartedøden. De andre er jeg bare likegyldig til. Jeg vet at ingen kommer til å være "slemme" nå, men jeg kommer til å sitte å være ukomfortabel hele kvelden. Selv om jeg skulle ønske det ikke var sånn.

Uansett har en bror som tar på seg noen spillejobber. Han har nå blitt spurt om å spille på denne festen. Da han ble spurt, av en av disse 2 jeg kunne sendt svartedøden på, sa han ja. Og at det skulle han selvfølgelig gjøre nesten gratis siden jeg også sikkert skulle dit. Han vet ikke så mye om hvordan jeg hadde det og jeg syns det er vanskelig å snakke om. Jeg har forklart han hvorfor jeg ikke vil dra, men han syns det bare er tull av meg. Hvilke signaler gir jeg da? De 3 andre jeg er venner med forsøker også å overtale meg. 

Jeg synes det er frekt å spørre broren min om å spille på den reunionfesten i det hele tatt. Og nå føler jeg at jeg må dra likevel.

Tidligere i år har hun ene jeg kjenner snakket med noen av dem, de lurte på hvordan det gikk med meg. Venninna mi sa at jeg hadde det fint med mange venner og samboer nå. Jeg har flytta langt vekk fra hjemplassen min. De hadde nikket seg enig om at noen måtte flytte langt unna for å passe inn. Dette irriterte meg også. Jeg passer ikke inn altså.... 

Hva ville dere gjort? Broren min vil ikke si nei til spillejobben nå og syns jeg tuller. Jeg har de vennene mine der og det kan jo tenkes ( tviler!) at det kanskje kan bli gøy..... 

Anonymkode: 07e6d...126

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også nettopp blitt bedt på reunion og har bestemt meg for å ikke dra. De som har tatt seg av "arrangementet" har satt en fastpris på hva det vil koste for å dekke lokaler - men de har ikke funnet lokaler enda en gang, så jeg får en sånn følelse av at de skal prøve å tjene penger på det.

Uansett har jeg bestemt meg for at jeg nekter å betale over 400 kr for å se folk som gjorde ungdomslivet mitt miserabelt, som jeg ikke har noen felles interesser med, og som alle er så lite stimulerende å snakke med at jeg vet jeg kommer til å kjede vettet av meg hele kvelden. Not worth it..

Foretrekker å bli hjemme og heller gjøre ting jeg liker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det for jævlig på ungdomsskolen til at det kunne falle meg inn i måneskinn å dra på reunion. Vil heller bruke tid sammen med folk jeg liker og som liker meg.

Anonymkode: 3ab00...25d

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, KaDust skrev:

Jeg har også nettopp blitt bedt på reunion og har bestemt meg for å ikke dra. De som har tatt seg av "arrangementet" har satt en fastpris på hva det vil koste for å dekke lokaler - men de har ikke funnet lokaler enda en gang, så jeg får en sånn følelse av at de skal prøve å tjene penger på det.

Uansett har jeg bestemt meg for at jeg nekter å betale over 400 kr for å se folk som gjorde ungdomslivet mitt miserabelt, som jeg ikke har noen felles interesser med, og som alle er så lite stimulerende å snakke med at jeg vet jeg kommer til å kjede vettet av meg hele kvelden. Not worth it..

Foretrekker å bli hjemme og heller gjøre ting jeg liker.

Det hørtes enkelt og greit ut. Jeg syns det er litt vanskeligere i min situasjon. TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro ikke, og det hadde jeg ikke gjort om broren min spilte der heller. Han er dessuten eldre enn meg, så han så aldri hvordan jeg hadde det på ungdomsskolen. Jeg unngår alle jeg gikk på ungdomsskolen med til vanlig (hilser på avstand, men stopper ikke og prater akkurat), og jeg har ingen interesse av å tilbringe en kveld med noen av dem. 

Nå blir jo din situasjon litt annerledes, siden du tross alt har noen venner som skal dit, men jeg synes uansett du skal bestemme dette selv. Hvis du ikke har lyst til å dra, så lar du bare være.

Anonymkode: 9e83a...fda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Broren til ts er en kødd. En spillejobb er altså viktigere for han enn sin egen søster. Håper han får knute på stemmebåndet..

Anonymkode: 54c1d...710

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes  du skal følge din egen  magefølelse  her og gjøre det som føles best for deg selv.

• Liker 1
Skrevet

Er det lenge til reuinion? Tenk over det litt til:) Skjønner godt at du ikke har lyst.. Trinnet mitt skal ha 10 års reuinion i sommer de og, og jeg nekter å dra. Det er virkelig ingenting som frister mindre enn å tilbringe en kveld med mennesker som gjorde sitt ytterste for å gjøre 3 år av livet mitt dritt. Har i likhet med deg et par venner der, men for meg så er det allikevel ikke verdt det..:) 

Om du føler det er veldig dumt av deg å ikke dra kan du jo evt vorse med vennene dine først også stikke innom en tur?=)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det også vanskelig på ungdomsskolen, og ble for en stund tilbake invitert på reunion. Jeg valgte å ikke dukke opp siden jeg ikke gidder å ha noe med noen av de å gjøre. I dag har jeg jo en bra jobb og er forlovet med en fantastisk mann, så jeg kunne kanskje vist de hva jeg har blitt til, hvis jeg var så smålig. Men nei, jeg vil ikke dele det livet jeg har i dag med de folka. Jeg orker heller ikke høre på at noen tar opp ting som skjedde på den tiden der uansett om det er for humoristisk mimring eller en evt beklagelse. 

Anonymkode: ad88b...8f2

AnonymBruker
Skrevet

En ting som gjør dette med brodern ekstra sårt er at han har alltid vært vellykket og populær. Da jeg gikk  på ungdomsskolen var halvparten av jentene i klassen min forelsket i han. Han har med andre ord ikke helt forstått hvordan jeg hadde det. Og skjønner ikke greia nå heller. Syns jeg er barnslig. Jeg bør la det tenåringsdramaet ligge mener han. 

Ellers godt å høre at vi er flere som ikke vil dra. Tror jeg lar være, men føles liksom så vanskelig. Dessuten har ene venninna mi sagt rett ut at jeg ikke vil komme pga vanskelig tid på ungdomsskolen. Så nå blir det feil uansett hva jeg gjør. 

idioti at jeg fremdeles blir så usikker pga dette

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er da invitert på reunion for ungdomskoleklassa mi. Da jeg ble lagt til gruppa på facebook tenkte jeg " Dit drar jeg ikke. Jeg sitter heller alene og ser på hurtigruta minutt for minutt enn å dra dit"

Dette er jo lenge siden nå , men ungdomskolen var en vanskelig tid. Jeg liker ikke å framstille meg som noe offer , men jeg hadde det ikke noe bra sosialt og ble mobbet. Jeg hadde det i utgangspunktet ikke særlig bra med meg selv på den tiden. Jeg har kontakt med 3 stykker fra klassen ellers kjenner jeg dem ikke lenger. Et par av dem var så fæle at jeg skulle ønske de fikk svartedøden. De andre er jeg bare likegyldig til. Jeg vet at ingen kommer til å være "slemme" nå, men jeg kommer til å sitte å være ukomfortabel hele kvelden. Selv om jeg skulle ønske det ikke var sånn.

Uansett har en bror som tar på seg noen spillejobber. Han har nå blitt spurt om å spille på denne festen. Da han ble spurt, av en av disse 2 jeg kunne sendt svartedøden på, sa han ja. Og at det skulle han selvfølgelig gjøre nesten gratis siden jeg også sikkert skulle dit. Han vet ikke så mye om hvordan jeg hadde det og jeg syns det er vanskelig å snakke om. Jeg har forklart han hvorfor jeg ikke vil dra, men han syns det bare er tull av meg. Hvilke signaler gir jeg da? De 3 andre jeg er venner med forsøker også å overtale meg. 

Jeg synes det er frekt å spørre broren min om å spille på den reunionfesten i det hele tatt. Og nå føler jeg at jeg må dra likevel.

Tidligere i år har hun ene jeg kjenner snakket med noen av dem, de lurte på hvordan det gikk med meg. Venninna mi sa at jeg hadde det fint med mange venner og samboer nå. Jeg har flytta langt vekk fra hjemplassen min. De hadde nikket seg enig om at noen måtte flytte langt unna for å passe inn. Dette irriterte meg også. Jeg passer ikke inn altså.... 

Hva ville dere gjort? Broren min vil ikke si nei til spillejobben nå og syns jeg tuller. Jeg har de vennene mine der og det kan jo tenkes ( tviler!) at det kanskje kan bli gøy..... 

Ikke dra. Du vet best selv. La broren din gjøre som han vil. Om han drar så betyr ikke det at du må dra! Du trenger ikke en gang å svare på innbydelsen. Dessuten har du flytta langt vekk, og du kan jo evt "unnskylde" deg med det. Så kan de andre bare feste uten deg. Jeg hadde det også vanskelig på ungdommskolen, og ble mobba fra første til siste dag. Klassemiljøet var uansett elendig, og lærerne så på med blinde øyne. Elever fra flere barneskoler samlet på samme ungdomsskole, mange klikker, og ....ja. Jeg vet at elever fra den ene barneskolen har hatt flere sammenkomster gjennom årenes løp. Klassen min fra ungdomsskolen har ikke hatt noen reunion etter hva jeg vet, og nå er det snart 20 år siden vi gikk på ungdomsskolen sammen. Jeg kommer til å bli rimelig overraska hvis jeg får en innbydelse en dag. En annen ting er sikkert, - og det er at jeg ikke gidder å svare en gang, hvis den kommer!

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns du skal bestemme selv om du vil dra, og det er jo veldig forståelig om du ikke drar, ut fra det du skriver. Når det er sagt, var jeg litt usikker på om jeg ville dra på ungdomsskole-gjenforening selv. Ikke fordi jeg hadde det noe ille på ungdomsskolen - jeg hadde det for det meste bra og trivdes i klassen min. Men det var så mange tullinger i de andre klassene, som jeg tenkte at jeg ikke hadde behov for å treffe igjen. Men det ble mye morsommere enn jeg hadde trodd. Jeg er egentlig ikke en sånn supermingler, men snakket med mange, og flere av de som oppførte seg som idioter på ungdomsskolen. Da ble jeg påminnet at folk kan forandre seg mye på 10 år, og at de fleste virket mye mer oppegående enn da de var 13-16.

En jeg kjenner som ble mobbet på ungdomsskolen, fortalte at han fikk en ordentlig unnskyldning fra en av de som mobbet ham. Han fikk mao. en følelse av oppreisning og at han kunne legge ting bak seg etter gjenforening. Han hadde i tillegg gått fra å være liten og tynn til høy og trent, så det var sikkert en tilleggsbonus for ham. Så, særlig når man kan dra med noen man kjenner godt, kan det bli en positiv opplevelse. Samtidig skjønner jeg om du ikke vil utsette deg for det.

Skrevet

Hvis du ikke vil, synes jeg ikke du skal dra. Synes ikke du skal dra på en reunion som du ikke har lyst til fordi vennene dine eller broren din skal. Hvis du skal dra skal du gjøre det for din egen skyld, fordi du tror du vil få det gøy. Det er sikkert lurt å tenke litt på det, hvis det ikke haster med svar, så kan du se hva du føler det når det nærmer seg.

La broren din og vennene dine dra, det må de få lov til hvis de vil. Men du skal ikke føle deg tvunget til å dra av den grunn.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes enkelt og greit ut. Jeg syns det er litt vanskeligere i min situasjon. TS

Det er fordi jeg har gjort det enkelt for meg selv. Jeg har ei venninne som veldig gjerne vil ha meg med fordi hun skal, og jeg er den eneste hun fortsatt har kontakt med fra ungdomskolen. Hun tilbydde seg å betale for meg. I tillegg er det ei annen som gjerne vil ha meg med, men jeg gjør det lett for meg selv. Vil jeg ikke, så vil jeg ikke. Da drar jeg ikke.

Jeg har nemlig ikke lyst til å sitte der og føle meg som mobbeofferet igjen. Selvom jeg er kommet en lang vei siden den gang, selvom jeg har mye bedre selvfølelse og er fornøyd med livet som det er nå, så vet jeg at tilfellet vil være at det blir en svært ubehagelig kveld for meg. Jeg drikker heller ikke og orker ikke være rundt en haug med fulle folk jeg ikke er komfortabel med.

Det er ufint av broren din å prøve og tvinge deg med. Vil du ikke, så vil du ikke. Du skal ikke føle deg tvunget til å dra bare fordi folk vil ha deg der. Hvis du ender opp med å dra så burde det være fordi du selv vil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det siden dere gikk ut av skolen?

Jeg har vært på reunion noen ganger, og ungått de andre ganger. Første bare 5 år etter at vi gikk ut av skolen. (Eller var det ennå mindre...)

Da gikk alle tilbake til gamle roller og "klikker" og jeg angret veldig på at jeg dro, siden jeg ble like utenfor som jeg var på skolen.

Da alle ble ca 25 var halvparten fortsatt umodne drittunger, mens resten var blitt hyggelige.
Og da de hadde passert 35, var selv de teiteste mobberne blitt voksne, og det var veldig hyggelig å prates på reunion.

Men det har sikkert noe med meg å gjøre også! Som nyutdannet trodde jeg at jeg var blitt trygg og tøff. Men datt rett inn i redd og usikker rollen igjen.

Nå som jeg er 40 snart, så tror jeg ikke noen kunne klart å vippe meg av pinnen på den måten. Jeg er veldig trygg på hvem jeg er og hva jeg kan.

Anonymkode: a714e...e5a

Gjest Bergtekjen
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

*innlegg*

Jeg synes det er frekt å spørre broren min om å spille på den reunionfesten i det hele tatt.

*innlegg*

Du har jo ikkje noko/dårleg grunnlag for å synes det er frekt når ikkje han veit så mykje om korleis du hadde det.

Ellers synes eg at hvis du ikkje har lyst til å dra og trur du kjem til å vere ukomfortabel heile kvelden, ikkje dra. Dei venene du eventuelt har lyst til å treffe kan du avtale å møte utanom reunion-treffet.

Skrevet

Har av en eller annen grunn på følelsen av at flere her kan snakke om samme reunion jeg er invitert til (10års reunion).

Hvis det er jeg som var "slem" mot deg på barne- eller ungdomsskolen så må jeg bare beklage - jeg har endra meg litt, medisinene funka dårlig på den tida (idag bruker jeg ingen, nesten!). Og har flytta til et annet sted av landet, så er litt usikker på om jeg klarer å komme.

Alle var slemme på barne og u.skolen i mine øyne - hormoner as, fikk gjennomgå mye selv pga tourettes, men tok riktignok tilbake med knyttneven og unnslapp vel en del pga det. Men husk det at folk flest vokser opp, tror ikke noen er ute etter å mobbe deg, ihvertfall håper jeg ikke det.

Vel, jeg var ikke den slemmeste, men kommentarer i ny og ne hadde jeg nok. Kanskje det gikk på din bekostning, og det angrer jeg på og er lei meg for. Personlig tåler jeg å jåle meg til og gjøre ting på min bekostning - vet nå idag at det ikke er sånn for andre.

Var en "morokar" på den tida og (synes noen, var vel derfor jeg hadde kommentarer), dog kanskje ikke den beste tida å gjøre det på andre sin bekostning. Forstår ikke alltid hva jeg driver med, det gjelder også idag. Nå rådgir jeg kjendiser og toppbloggere istedet.

Skulle det vise seg å være meg (navnet mitt finnes rundt om kring) som gjør at du er i tvil, så ta gjerne kontakt. Jeg vil isåfall be om unnskyldning og oppfordre deg til å dra, og vi kan gjerne ta en prat. Faktisk VIL jeg at du skal dra og prøve å ha det gøy. Har  dårlig samvittighet for ting jeg har gjort, men har nok dessverre glemt navn og slikt.

Varme tanker og gode ord fra mig

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Karou skrev:

Du har jo ikkje noko/dårleg grunnlag for å synes det er frekt når ikkje han veit så mykje om korleis du hadde det.

Ellers synes eg at hvis du ikkje har lyst til å dra og trur du kjem til å vere ukomfortabel heile kvelden, ikkje dra. Dei venene du eventuelt har lyst til å treffe kan du avtale å møte utanom reunion-treffet.

Jeg syns det er frekt av de å be han. Spesielt etter at venninna mi var så (u)grei å si til dem at jeg ikke hadde lyst. Ikke at det er frekt av han å stille opp. Tusen takk for svar. 

1 time siden, EventyrFredrik skrev:

Har av en eller annen grunn på følelsen av at flere her kan snakke om samme reunion jeg er invitert til (10års reunion).

Hvis det er jeg som var "slem" mot deg på barne- eller ungdomsskolen så må jeg bare beklage - jeg har endra meg litt, medisinene funka dårlig på den tida (idag bruker jeg ingen, nesten!). Og har flytta til et annet sted av landet, så er litt usikker på om jeg klarer å komme.

Alle var slemme på barne og u.skolen i mine øyne - hormoner as, fikk gjennomgå mye selv pga tourettes, men tok riktignok tilbake med knyttneven og unnslapp vel en del pga det. Men husk det at folk flest vokser opp, tror ikke noen er ute etter å mobbe deg, ihvertfall håper jeg ikke det.

Vel, jeg var ikke den slemmeste, men kommentarer i ny og ne hadde jeg nok. Kanskje det gikk på din bekostning, og det angrer jeg på og er lei meg for. Personlig tåler jeg å jåle meg til og gjøre ting på min bekostning - vet nå idag at det ikke er sånn for andre.

Var en "morokar" på den tida og (synes noen, var vel derfor jeg hadde kommentarer), dog kanskje ikke den beste tida å gjøre det på andre sin bekostning. Forstår ikke alltid hva jeg driver med, det gjelder også idag. Nå rådgir jeg kjendiser og toppbloggere istedet.

Skulle det vise seg å være meg (navnet mitt finnes rundt om kring) som gjør at du er i tvil, så ta gjerne kontakt. Jeg vil isåfall be om unnskyldning og oppfordre deg til å dra, og vi kan gjerne ta en prat. Faktisk VIL jeg at du skal dra og prøve å ha det gøy. Har  dårlig samvittighet for ting jeg har gjort, men har nok dessverre glemt navn og slikt.

Varme tanker og gode ord fra mig

Tusen takk! Det er nok ikke deg, men uansett du høres ut som en god type. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er det siden dere gikk ut av skolen?

Jeg har vært på reunion noen ganger, og ungått de andre ganger. Første bare 5 år etter at vi gikk ut av skolen. (Eller var det ennå mindre...)

Da gikk alle tilbake til gamle roller og "klikker" og jeg angret veldig på at jeg dro, siden jeg ble like utenfor som jeg var på skolen.

Da alle ble ca 25 var halvparten fortsatt umodne drittunger, mens resten var blitt hyggelige.
Og da de hadde passert 35, var selv de teiteste mobberne blitt voksne, og det var veldig hyggelig å prates på reunion.

Men det har sikkert noe med meg å gjøre også! Som nyutdannet trodde jeg at jeg var blitt trygg og tøff. Men datt rett inn i redd og usikker rollen igjen.

Nå som jeg er 40 snart, så tror jeg ikke noen kunne klart å vippe meg av pinnen på den måten. Jeg er veldig trygg på hvem jeg er og hva jeg kan.

Anonymkode: a714e...e5a

Det er 10 år siden.

Det irriterer meg mest. At jeg blir så usikker. Enda mer usikker blir jeg av at de lurer på hvordan det gikk med meg og at jeg ikke passa inn  Liksom at det ikke var forventa, at jeg ikke fikser ting som andre. 

Men oppsummert er jeg ikke trygg nok og kommer sikkert ikke til å dra. 

• Liker 1
Skrevet

Ingen problem, og fint å høre at det ikke var meg (ville bare forsikre om at jeg isåfall ville be om unnskyldning) - tror ikke jeg har sååå mange "uvenner" nå lenger, men noen er det jo sikkert.

Er du ikke komfortabel med å dra og tror det kan skrape opp i sår så synes jeg du skal la være. Enkelte ganger bør fortida bli lagt igjen, og det er tross alt "bare" en reunion - i dette tilfellet med folk du tydeligvis ikke trivdes med, så hva er poenget med å dra dit sånn sett?

MEN igjen - kanskje det kan bli en annen erfaring av det, og du kan bli kvitt dårlige erfaringer. Her er det vanskelig å si noe, for det er så mange mulige utfall. Jeg antar jo at folka du snakker om har vokst opp en del på 10 år, men det er jo ikke alltid tilfelle. Selv tror vel folk jeg er den barnslige ungen som jeg skriver på nett - men så må man jo skille mellom eventyr og virkelighet. Internett er i mitt hode et eventyr.

Uansett - her må du nok kjenne selv, du har jo god tid å tenke på og. Håper det ordner seg og at du finner utav noe! Ordner seg alltid til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...