Lillemø Skrevet 3. mai 2016 #1 Skrevet 3. mai 2016 Hei! Jeg startet i juni 15 i ny sommerjobb, der jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde rett på miljøterapeut lønn før 2016 da leder uttalte at "profesjonsstudenter i psykologi ikke får miljøterapeut lønn før fullførte 3 år på profesjonsstudiet. Naiv som jeg var regnet jeg med at dette stemte. Mars 2016 starter ei jente i klassen min på samme arbeidsplass med nøyaktig samme kompetanse og fullførte studieår - hun får miljøterapeut lønn. Dette får jeg vite i april. Jeg føler meg selvfølgelig lurt. Vi har dokumentert akkurat samme kompetanse og utdanning, har jeg ikke rett på samme lønn som henne? Føler meg snytt for ett års lønn og faglig kompetanse på CV'en min. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Eventuelt noen jeg kan gå til for råd og hjelp?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #2 Skrevet 4. mai 2016 Har bedriften en tillitsvalgt? Er du organisert? Jeg ville i alle fall begynt med å organisere meg, da stiller du sterkere, og jeg tror det følger med en advokatforsikring når du er organisert, slik at du får hjelp om det skulle bli sak. Jeg skal ikke slå fast at det har skjedd noe ulovlig, eller at du har mulighet til å 'gå tilbake i tid' å få etterbetalt, men en reforhandling ang lønn er vel i alle fall på sin plass. Anonymkode: 72352...60b
Lillemø Skrevet 4. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2016 Takk for svar! Ja, bedriften har tillitvalgt. Jeg er bare organisert gjennom Norsk psykolog forening. Burde jeg organisere meg via LO?
petterm Skrevet 4. mai 2016 #4 Skrevet 4. mai 2016 16 timer siden, Lillemø skrev: Takk for svar! Ja, bedriften har tillitvalgt. Jeg er bare organisert gjennom Norsk psykolog forening. Burde jeg organisere meg via LO? Snakk med din forening. Du er ikke avhengig av lokalt tillitsvalgte for å få hjelp. Antar det er lettere å få hjelp av en forening man har vært medlem av en stund enn av en forening man nettopp har meldt seg inn i. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #5 Skrevet 4. mai 2016 Det vanlige er at man får lønn som miljøterapeut etter tre år på profesjonsstudiet. Det er i hvertfall det jeg har fått beskjed om gjennom psykologforeningen. Anonymkode: 65c2a...08d
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #6 Skrevet 18. mai 2016 Jeg har opplevd det samme som deg. Fikk lønn som miljøarbeider da en medstudent fikk lønn som miljøterapeut. Gikk tilsvarende studie. Forskjellen var at en av oss var fast ansatt (helg) mens den andre var tilkallingsvakt. Tror det avgjorde. Anonymkode: c2855...dc0
ArtyFarty Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 Den 3.5.2016 at 1.59, Lillemø skrev: Hei! Jeg startet i juni 15 i ny sommerjobb, der jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde rett på miljøterapeut lønn før 2016 da leder uttalte at "profesjonsstudenter i psykologi ikke får miljøterapeut lønn før fullførte 3 år på profesjonsstudiet. Naiv som jeg var regnet jeg med at dette stemte. Mars 2016 starter ei jente i klassen min på samme arbeidsplass med nøyaktig samme kompetanse og fullførte studieår - hun får miljøterapeut lønn. Dette får jeg vite i april. Jeg føler meg selvfølgelig lurt. Vi har dokumentert akkurat samme kompetanse og utdanning, har jeg ikke rett på samme lønn som henne? Føler meg snytt for ett års lønn og faglig kompetanse på CV'en min. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Eventuelt noen jeg kan gå til for råd og hjelp? Kan du ikke bare spørre lederen din først?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå