Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2004 #1 Skrevet 27. oktober 2004 Noen som vet hvordan man lager det? Mannen har forsøkt seg etter eget hode, og det ble nok ikke helt vellykket...
Hilde Skrevet 27. oktober 2004 #2 Skrevet 27. oktober 2004 Jeg har prøvd selv, og jeg har smakt nanbrødene til en indisk dame som bor i norge. Mine ble som vanlige flate brød, hennes hadde litt mer indiafeeling over seg. Men, jeg syns ikke noen av de kan måle seg med nanbrød man får på indiske restauranter. Det har kanskje noe med steinovnen? (nå fikk jeg forresten en ide, jeg har sånn pizzastein man putter i ovnen, kanskje prøve å lage nan på den..)
Arkana Skrevet 27. oktober 2004 #3 Skrevet 27. oktober 2004 Naan-brød (10 stk) 2,1 dl melk 1 ½ ss sukker 25 g gjær 600 g hvetemel 1 ts salt 2 ts løkfrø 2 ts bakepulver 4 ss olje 2 ½ dl yoghurt Lunk melken til 37 grader. Tilsett halvparten av sukkeret og gjæren. La det stå 20-25 minutter. Ha melet i en bolle. Ha i resten av sukkeret, salt, løkfrø og bakepulver. Bland godt. Ha i olje, yoghurt og melk og bland sammen. Kna i 10-15 minutter, til den er glatt. Hell 1 ts olje i bollen og det samme over deigen. Dekk med et fuktig klede og la heve 1 -1 ½ time. Varm ovnen til 275 grader (grillfunksjon). Del deigen i 10 emner som rulles til en kule og kjevles til en tåreformet leiv ca ½ cm tykk. Legg på stekebrett. Stek 2 min til den blåser opp. Snu og stek ½ minutt til. Oppbevar under fuktig klede eller i aluminiumsfolie til den skal spises.
Suzy Skrevet 28. oktober 2004 #4 Skrevet 28. oktober 2004 Eller kjøp sånne ferdige melblandinger - har i Coopbutikken og brusk fersk gjær. De blir kjempefine!
aline Skrevet 28. oktober 2004 #5 Skrevet 28. oktober 2004 tilsett koriander og evt hvitløk, så har du den eksotiske smaken. har bare spist på restaurant + kjøpt ferdige (vakumpakkede) på Maxi, men de med coriander og hvitløk smaker nydelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå