AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #1 Del Skrevet 3. mai 2016 Jeg jobber i en liten klesbutikk, bortgjemt i den mest bortgjemte og minst besøkte delen på kjøpesenteret. Det vil si at vi aldri har noen drop-in kunder, siden så få tilfeldige mennesker går forbi. Varene i butikken er noenlunde dyre, så det er få salg om dagen. Men de som er, er gjerne litt høyere enn i våre konkurrenters butikker. Det er kjede og ikke franchise. Det betyr at vi ikke får lov til å være NOE kreativ. Ingen markedføring, ikke lov til å skifte på dukker som vi vil, ingen ommøblering... Den som er på jobb, er alltid alene. Man står der gjerne i fem til ni timer om dagen, og det er gjerne noen timers mellomrom mellom hver kunde (det betyr jo at servicen er exellenté, siden vi blir så glad hver gang det kommer noen - og vi ikke vil at de skal dra igjen). Problemet er bare HVA SKAL MAN GJØRE NÅR MAN ER PÅ JOBB?! Butikken er så liten at det tar type 40 minutter å rundvaske hele greia. Den ser plettfri ut hele tiden. Vi har datamaskin der, men den får vi ikke lov til å bruke utenfor salgene (det er ment av senteret at det ser så stygt ut), og vi har ikke lov til å sitte. Det er selvfølgelig ikke greit å synlig bruke telefonen, så det er nok ikke noe alternativ heller. Når man har brukt den første halvtimen av de åtte timene på å perfeksjonere perfekte ting, er det absolutt ingenting å gjøre. Føler liksom ikke for å stå å stirre i veggen resten av dagen. Noen med tips til hva man kan gjøre?! Jeg kjenner at jeg begynner å bli litt smålei av jobben min på grunn av disse kjedelige dagene, og jeg vil helst unngå det. Det er jo i utgangspunktet en ok jobb med mange fine varer. Anonymkode: 5e4b4...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 3. mai 2016 #2 Del Skrevet 3. mai 2016 Høre på lydbøker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #3 Del Skrevet 3. mai 2016 8 minutter siden, stan skrev: Høre på lydbøker? Kan ikke stå med plugger i ørene på jobb (det går under kategori "ikke presentabelt"), og det kan heller ikke være på høytalerene. Der må det være passende musikk eller ingenting... :/ Det har hent jeg har sneket med meg blader og kataloger for å bla i, men det er så slitsomt å måtte sniklese : P Anonymkode: 5e4b4...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
icom Skrevet 3. mai 2016 #4 Del Skrevet 3. mai 2016 plassen går vel konk og du finner deg ny jobb..? Kan du bruke blåtann handsfree for musikk/podcast/lydbøker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klaveret Skrevet 3. mai 2016 #5 Del Skrevet 3. mai 2016 Jeg ville brukt tiden på å lete etter og søke på nye jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snadder Skrevet 3. mai 2016 #6 Del Skrevet 3. mai 2016 Hva med å snakke med sjefen din og få besillt inn litt magasiner som er relevant for butikken da dere kan oppdatere dere på hva som er inn og slikt. Evt ha en music angel med radio på i bakrunnen og ikke så høyt at det kan virke forstyrrende. Når det gjelder det å sitte er det for meg ganske uforståelig dersom et ikke er noe å gjøre. Kanskje det er muligheter for å kjøpe inn en litt høy stol typ barstol slik at det ikke ser ut som dere sitter på gulvet og det vil gi god holdning? Ellers, Rydde på lager,skuffer og skap. o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #7 Del Skrevet 3. mai 2016 Ta med blader? Anonymkode: e6eea...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #8 Del Skrevet 3. mai 2016 Har vært i samme situasjon selv og funnet ut at lydbøker er genialt. Vet ikke om du har langt hår, men jeg pleier å ta ledningen under klærne på baksiden av skulderen og så opp langs nakken og inn i øret (bruker bare en propp). Passer på å alltid ha håret til den siden sånn at proppen og ledningen ikke synes. Ellers har jeg også Kindle app på tlf med vanlige bøker, men det er litt lettere å bli oppdaget om man står å leser på mobilen. Er det noen som kan se hva du holder på med ved kassa da? Er jo bare å gjøre det du vil på pc'en og dersom noen kommer later du som du sjekket noe som hadde med butikken å gjøre.. Anonymkode: e32a4...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #9 Del Skrevet 3. mai 2016 Takk for svar, dere! Jeg setter pris på all inspirasjon. 2 minutter siden, Snadder skrev: Hva med å snakke med sjefen din og få besillt inn litt magasiner som er relevant for butikken da dere kan oppdatere dere på hva som er inn og slikt. Evt ha en music angel med radio på i bakrunnen og ikke så høyt at det kan virke forstyrrende. Når det gjelder det å sitte er det for meg ganske uforståelig dersom et ikke er noe å gjøre. Kanskje det er muligheter for å kjøpe inn en litt høy stol typ barstol slik at det ikke ser ut som dere sitter på gulvet og det vil gi god holdning? Ellers, Rydde på lager,skuffer og skap. o.l. Butikksjefen er like frustret som meg. Det er ikke hun som har satt disse reglene. Vi får nok ikke lov til å ha noen magasiner i butikken for kundene. Det er strenge regler fra bedriften. Vi har ikke noe spillerom. Vi har en høytaler vi kan spille bakgrunnsmusikk på. Det skal egentlig være rolig, eldrevennlig musikk, men jeg bryter som regel regelen og setter på radio. Der er det litt snakking og mye musikk jeg liker (som ikke helt passer sjangeren "eldrevennlig" :S ). Vi har en barstol som vi har brukt hele veien, men nå har vi fått streng beskjed om å fjerne den. Vi har fått forbud mot å sitte mens vi er på jobb. Blir vi skikkelig slitne, må vi bare ta en "siesta" på krakken i prøverommet Vi rydder så mye vi kan, men det er en liten butikk, så det er ikke så mye å rydde i. Bakrommet er tre meter langt og én meter bredt 12 minutter siden, Klaveret skrev: Jeg ville brukt tiden på å lete etter og søke på nye jobber. Jeg har lett i to år. Det er umulig å finne 100-prosentjobber i denne byen med mindre man er i helsevesenet eller utdannet en spesiell retning. Dette er bare en deltidsjobb. Er der rundt 40 - 60 prosent. Har to andre jobber ved siden. 15 minutter siden, icom skrev: plassen går vel konk og du finner deg ny jobb..? Kan du bruke blåtann handsfree for musikk/podcast/lydbøker? Hehe, ja det kan du si. Jeg skjønner ikke at kjeden ønsker å ha lokalet her vi er plassert. Det er jo som en ørken her... Men jeg vet at de selger varene veldig overpriset. Tror at innkjøpsprisen er bare sånn fem prosent av det varene blir solgt for. Så det må vel være det som gjør at ting går rundt Anonymkode: 5e4b4...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #10 Del Skrevet 3. mai 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært i samme situasjon selv og funnet ut at lydbøker er genialt. Vet ikke om du har langt hår, men jeg pleier å ta ledningen under klærne på baksiden av skulderen og så opp langs nakken og inn i øret (bruker bare en propp). Passer på å alltid ha håret til den siden sånn at proppen og ledningen ikke synes. Ellers har jeg også Kindle app på tlf med vanlige bøker, men det er litt lettere å bli oppdaget om man står å leser på mobilen. Er det noen som kan se hva du holder på med ved kassa da? Er jo bare å gjøre det du vil på pc'en og dersom noen kommer later du som du sjekket noe som hadde med butikken å gjøre.. Anonymkode: e32a4...bd0 Nei, det vises ikke hva vi gjør. Men senterledelsen synes det ser slakt ut at vi alltid står foran datamaskinen. Så nå synes jeg det er ekkelt å gjøre selv jobbrelaterte ting på maskinen, som å svare på mail og registrere nye kunder Er så redd for at ledelsen plutselig skal gå forbi og tenke at "nå leser hun VG igjen. Jævla slækkis". Anonymkode: 5e4b4...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå