Gå til innhold

Hvordan veksler man inn småmynter nå til dags?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har en hau 1-kroninger liggende hjemme, som aldri blir brukt. Hvordan kan jeg veksle inn desse på enklest mulig måte?

Anonymkode: c19a8...f02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Butikken

Anonymkode: fbb00...a34

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Butikken

Anonymkode: fbb00...a34

Butikken er ikke til for å veksle penger. Vi veksler ikke da det koster oss penger å bestille inn ny veksel. 

Ts. Du kan veksle i banken.

Anonymkode: c3999...81f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min bank har en egen myntautomat der du heller på pengene og kan få beløpet rett på konto.

Anonymkode: 9c0d9...68c

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Min bank har en egen myntautomat der du heller på pengene og kan få beløpet rett på konto.

Anonymkode: 9c0d9...68c

Inne i banken i åpningstidene? Eller kan man bruke den utenfor åpningstidene også? 

TS

Skrevet

Et år handlet jeg alle julegavene for femmere og tiere. Vi har bank-i-butikk i bygda, men de ville ikke ta imot myntene etter skolefesten til klassen jeg var kontaktlærer for. Jeg måtte derfor ta ut sedler fra min konto, sette inn på klassekonto, og gå rundt med en plastpose med mynter i vesken i hele desember. Gøy, gøy :erter:

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, applestories skrev:

Et år handlet jeg alle julegavene for femmere og tiere. Vi har bank-i-butikk i bygda, men de ville ikke ta imot myntene etter skolefesten til klassen jeg var kontaktlærer for. Jeg måtte derfor ta ut sedler fra min konto, sette inn på klassekonto, og gå rundt med en plastpose med mynter i vesken i hele desember. Gøy, gøy :erter:

Er det virkelig så tungvindt å veksle inn? Fysj, jaja. Mistenker at pengene mine blir liggende til de blir ugyldige, før jeg finner ut hva jeg skal gjøre med dem. Tipper jeg har 300 kroner kun i smått.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig så tungvindt å veksle inn? Fysj, jaja. Mistenker at pengene mine blir liggende til de blir ugyldige, før jeg finner ut hva jeg skal gjøre med dem. Tipper jeg har 300 kroner kun i smått.

Gå på en butikk med myntautomat - men velg et tidspunkt da det er veldig få andre kunder :)

- men pass på å putte på en og en mynt, ellers kiler de seg fast og hele maskinen låser seg :rodme:

Skrevet
1 minutt siden, applestories skrev:

Gå på en butikk med myntautomat - men velg et tidspunkt da det er veldig få andre kunder :)

- men pass på å putte på en og en mynt, ellers kiler de seg fast og hele maskinen låser seg :rodme:

Det er faktisk begrensninger på hvor mye mynt myntveksler kan ta i mot. Putter en på for mye, kommer alt ut igjen! Så hvis du gjør dette, TS, pass i så fall på å få vekslet inn litt og litt. Men anbefaler bank, altså, særlig hvis du hovedsaklig har kronestykker. 

AnonymBruker
Skrevet

Gå på en Statoil-stasjon med myntautomat og veksle der. Ikke putt på mer enn 10 mynter om gangen, så går det fint. Noen av automatene tar inntil 25 mynter om gangen, men langt ifra alle og det er så stress når det henger seg opp. Ellers er det jo mange banker som har automater til veksling av mynter, ofte utenfor selve banklokalet, der minibanken er. 

Anonymkode: 4a416...277

Gjest Holititten
Skrevet (endret)

Postkontor og banker har gjerne mynt- og seddeltellere.

Så vidt jeg vet er det kun inne i banken/postkontoret, og man må derfor innom under åpningstidene.

Endret av Holititten
Skrevet
Et øyeblikk siden, Holititten skrev:

Postkontor og banker har gjerne mynt- og seddeltellere.

Så vidt jeg vet er det kun inne i banken/postkontoret, og man må derfor innom under åpningstidene.

Nettopp. ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...