Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det jeg er ute etter. Brunkrem altså. Men finnes det? Isåfall hva skal jeg søke på Google?

Anonymkode: c4bec...8a8

Det er en foundation som er for mørk. Men det blir skjelden pent. Her er et eksempel

For mørk foundation

Anonymkode: b64da...d79

AnonymBruker
Skrevet

Men herregud da mann. Du har fått skikkelige svar på alt du spør om, men likevel spør du igjen og igjen?

Oppsummering av tråden: 

Solpudder (bronzer) skal ikke brukes i hele ansiktet for å gjøre deg brun, det skal brukes på stedene i ansiktet for å gi deg en fin glød som gir en illusjon av å være litt mørkere i huden enn du egentlig er. 

Foundation skal bruker for å jevne ut hudtonen din, den skal matche hudtonen din perfekt. Du KAN kjøpe en foundation som er for mørk for deg, men de aller fleste som bruker sminke vil anbefale seg om å IKKE gjøre dette, da det vil se unaturlig ut. Og bare så det er sagt, finnes det ekstremt få foundations som gjør slik at det ikke ser ut som om du bruker sminke. 

Selvbruning er ditt beste alternativ. Folk har gitt deg utrolig mange gode tips i forhold til dette i tråden, så jeg gidder ikke å skrive noe mer om det. 

PS. Carl Aksel er ikke noen å se opp til, hverken for stil, hudfarge eller den personligheten han har vist på tv. 

Anonymkode: aa8c1...62b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud da mann. Du har fått skikkelige svar på alt du spør om, men likevel spør du igjen og igjen?

Oppsummering av tråden: 

Solpudder (bronzer) skal ikke brukes i hele ansiktet for å gjøre deg brun, det skal brukes på stedene i ansiktet for å gi deg en fin glød som gir en illusjon av å være litt mørkere i huden enn du egentlig er. 

Foundation skal bruker for å jevne ut hudtonen din, den skal matche hudtonen din perfekt. Du KAN kjøpe en foundation som er for mørk for deg, men de aller fleste som bruker sminke vil anbefale seg om å IKKE gjøre dette, da det vil se unaturlig ut. Og bare så det er sagt, finnes det ekstremt få foundations som gjør slik at det ikke ser ut som om du bruker sminke. 

Selvbruning er ditt beste alternativ. Folk har gitt deg utrolig mange gode tips i forhold til dette i tråden, så jeg gidder ikke å skrive noe mer om det. 

PS. Carl Aksel er ikke noen å se opp til, hverken for stil, hudfarge eller den personligheten han har vist på tv. 

Men selvbrunning, da må jeg vel ta i hele kroppen? Finnes ikke en bare for ansiktet?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men selvbrunning, da må jeg vel ta i hele kroppen? Finnes ikke en bare for ansiktet?

Kan jeg bare spørre: er det noe spesielt grunn til at du ikke vil gå i en butikk å få hjelp der? De er mye flinkere til å finne løsninger som passer for deg, og forklare forskjeller og bruksmetode. 

• Liker 4
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, de fleste merker som har for kropp har også for ansikt.

Anonymkode: bf756...c00

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, den 3 der syns jeg så veldig spennende ut. Sies at den gir gradvis farge. Det er vel bra, og da ser det heller ikke så unaturlig heller fremfor de andre kremene der man kan få farge med engang man påfører de.

Skrevet

Jeg burde kanskje ikke svare på dette, for jeg tror ikke dette er lett å få tak i. Jeg har en brunkrem. Altså, en krem som gjør deg brun, men som vaskes vekk. Dette er ikke en fondation, den er veldig tyntflytene og dekker ingeting. Jeg bruker den kun på leggene i begynnelsen av sommeren om jeg plutselig skal ut med bare legger, den lukter drit. Den er fra oriflame og heter sunkiss gel. Aner ikke hvordan du kan få tak i den, men det må vel finnes lignende produkter. Selv om jeg aldri har sett det.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Dolly-Duck skrev:

Jeg burde kanskje ikke svare på dette, for jeg tror ikke dette er lett å få tak i. Jeg har en brunkrem. Altså, en krem som gjør deg brun, men som vaskes vekk. Dette er ikke en fondation, den er veldig tyntflytene og dekker ingeting. Jeg bruker den kun på leggene i begynnelsen av sommeren om jeg plutselig skal ut med bare legger, den lukter drit. Den er fra oriflame og heter sunkiss gel. Aner ikke hvordan du kan få tak i den, men det må vel finnes lignende produkter. Selv om jeg aldri har sett det.

Det finnes en hel haug av dem. Ts har sagt nei til det.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes en hel haug av dem. Ts har sagt nei til det.

Eh, nei? Jeg er jo ute etter en brunkrem, som jeg skriver i åpningsinnlegget!

Som dere har noen linker til brunkrem, så kjøper jeg det her og nå, men finner ingeting på Google når jeg søker "brunkrem".

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som dere har noen linker til brunkrem, så kjøper jeg det her og nå, men finner ingeting på Google når jeg søker "brunkrem".

Fordi det er ingenting som heter Brunkrem. Foundation i for mørk farge er det som før i tiden ble kalt brunkrem.

Nå kalles noen ganger selvbruningskrem for brunkrem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er ingenting som heter Brunkrem. Foundation i for mørk farge er det som før i tiden ble kalt brunkrem.

Nå kalles noen ganger selvbruningskrem for brunkrem.

Jeg har prøvd sånn selvbrunningsgel som jeg har liggendes hjemme, men den er piss dårlig. For det første så blir fargen oransje, og dessuten så er den veldig ujevn.

Så kanskje mørkere foundation er stedet å gå?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd sånn selvbrunningsgel som jeg har liggendes hjemme, men den er piss dårlig. For det første så blir fargen oransje, og dessuten så er den veldig ujevn.

Hva med å bare ta litt sol? Mørkere foundation kommer garantert til å se helt forferdelig ut. En god selvbruningskrem er ditt beste alternativ (husk å smøre den godt inn i hårlinja og ved ørene, samt nedover halsen). Sminke er nok ikke trikset her altså. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke stedet å gå hvis du vil at det skal se naturlig ut i hvert fall. Neste gang du ber om råd burde du lage et dokument der du skriver ned hovedtrekkene av all informasjonen du har fått. På den måten slipper du å spørre de samme spørsmålene om og om igjen. 

Dette er et eksempel på foundation som er mørkere enn hudtonen (brunkrem), synes du det ser naturlig ut?

Anonymkode: 19249...876

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kjør på... Gjør som du vil. Du hører ikke etter uansett. Alle fordeler og ulemper med solpudder, mørkere foundation og selvbruningskrem har blitt nevnt for deg gjentatte ganger. Jeg gjentar det jeg har skrevet flere ganger før: Gå til en butikk og spør om hjelp! De er profesjonelle som vet hva som passer til din hud. De hjelper deg å få et fint resultat. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å bare ta litt sol? Mørkere foundation kommer garantert til å se helt forferdelig ut. En god selvbruningskrem er ditt beste alternativ (husk å smøre den godt inn i hårlinja og ved ørene, samt nedover halsen). Sminke er nok ikke trikset her altså. 

Nei sol gidder jeg ikke med all risikioen etc. 

Ja, da blir det en god selvbrunningskrem :). Hva tenker du om disse alternativene, evt hvem burde jeg gå for?

1 - http://www.vita.no/kropp/selvbruning/comodynes-hydratanning-face-40ml

2 - http://www.vita.no/kropp/selvbruning/comodynes-radiant-glow-body

3. http://www.coverbrands.no/kategorier/hud-1/selvbruning-bronzere/gradual-tan-everyday-body-moisturiser-medium-dark-50ml

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

My bad, visste du hadde fått et tips om et produkt hun over her nevner hun bruker på leggene, bare et annet merke. Trodde du hadde sagt nei til det, men du hadde ikke svart.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde droppet det, ser aldri fint ut på damer heller. Ser billig ut.

Anonymkode: fad47...3ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde droppet det, ser aldri fint ut på damer heller. Ser billig ut.

Anonymkode: fad47...3ad

Så hva hadde du gått for da? For en litt mer farget ansikt. Ikke sånn solariumsbrun, men litt mer gylden farge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...