AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #1 Skrevet 3. mai 2016 Bør barnefar betale noe ved konfirmasjon? Barnefar har sjelden samvær. De har ikke møttes på et halvt år kanskje, og det er snakk om ca 1-3 treff i året. Sjelden overnattinger, kun noen timer. Jeg er gift, og i konfirmasjonen tenker jeg at min familie og min manns familie blir bedt. Dette trenger selvfølgelig ikke barnefar å betale noe for. Men hva med hans familie? I utgangspunktet har jeg tenkt å invitere de, men skal jeg ta regningen for det også? (De ser barnet litt mer, men ikke veldig mye) Hva er riktig i denne situasjonen? Og hva skal jeg evt si/gjøre? Takknemlig for svar. Anonymkode: bf9d6...01a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #2 Skrevet 3. mai 2016 Far bør betale for sin familie. Anonymkode: e3579...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #3 Skrevet 4. mai 2016 Takk for svar. Er det flere synspunkter? Hva bør jeg si til far? Anonymkode: bf9d6...01a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #4 Skrevet 4. mai 2016 Betaler faren bidrag? Eller har han så godt som ingenting med barnet å gjøre? Jeg ville vel rett og slett hørt med faren hva han tenker ang konfirmasjonen selv jeg da, og tatt det derfra. Om dere er på talefot? Det er jo naturlig at han birdrar litt for sin del av familien, men jeg vet at det dessverre ikke er alle som tenker sånn. Og så er det litt sånn at om noen skal være med å betale, så bør de også ha rett til å være med å bestemme. Det er jo feks stor forskjell på kostnadene om konfirmasjonen holdes på restaurant med full middag der, eller om det er hjemme eller på et lokale med hjemmelaget koldtbord feks. Anonymkode: eee78...731
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #5 Skrevet 4. mai 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betaler faren bidrag? Eller har han så godt som ingenting med barnet å gjøre? Jeg ville vel rett og slett hørt med faren hva han tenker ang konfirmasjonen selv jeg da, og tatt det derfra. Om dere er på talefot? Det er jo naturlig at han birdrar litt for sin del av familien, men jeg vet at det dessverre ikke er alle som tenker sånn. Og så er det litt sånn at om noen skal være med å betale, så bør de også ha rett til å være med å bestemme. Det er jo feks stor forskjell på kostnadene om konfirmasjonen holdes på restaurant med full middag der, eller om det er hjemme eller på et lokale med hjemmelaget koldtbord feks. Anonymkode: eee78...731 Får bidrag fra nav. Vi er på talefot, men det snur fort. Vi treffes mest sannsynlig snart, så jeg får ta det opp med han da. Jeg kommer ikke til å kreve betaling av han, og han skal uansett få komme. Og vi ender vel opp med at de alle blir invitert uansett. Det er tross alt barnets dag. Og det er ikke det at det koster så mye ekstra for hans familie da det blir koldtbord. Men likevel.. Takk for svar Anonymkode: bf9d6...01a
Angelheart2 Skrevet 4. mai 2016 #6 Skrevet 4. mai 2016 Hva ønsker konfirmanten, da? Det er h**ns da og da er det opp til konfirmanten om h*n vil ha far og hans familie der, tenker jeg. Om begge familier skal være med på konfirmasjonen synes jeg det er naturlig at man deler kostnadene, ja.
Lou Salome Skrevet 4. mai 2016 #7 Skrevet 4. mai 2016 Hvor dyr er egentlig en konfirmasjon? Dere får noen "ekstra" gjester, men de er jo ikke ekstra, dere har visst om konfirmasjonen og gjestene i 14 år... Faren har forsåvidt også det, så ved med å spørre om han ønsker å bidra litt? Hvis dere trenger det. Hvis ikke, legg dere budsjettmessig på det dere har råd til, og ikke lag bråk og prinsipprytteri av denne dagen. Hvis barnet har sett dem så lite, er det ekstra hyggelig at den delen av familien er tilstede. Kanskje du kan spørre dem om å ta med en kake eller noe til koldtbordet? Kanskje de er glad for å bli inkludert.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #8 Skrevet 4. mai 2016 Takk for svar dere to siste. Jeg tror nok at vi uansett kommer til å invitere de alle sammen. Men jeg skal spørre barnefar hva han tenker om konfirmasjon, og om han har lyst til å bidra med noe. Jeg kommer ikke til å kreve noe av han. Men det var godt å få noen synspunkter. Anonymkode: bf9d6...01a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå