Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr alle forkortelsene i denne prøveverden. Jeg prøver å lese poster, men faller av lasset av alle IKM SA TR osv... Noe som kan komme ei ordliste?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

IKM - ikke kommende mens (en helt idiotisk betegnelse i mine øyne)

TR - tante rød (igjen en helt idiotisk term)

SA - spontanabort

Anonymkode: 8a111...935

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva alle som bruker disse forkortelsene bruker sin ekstra tid på. 

Det er faktisk utrolig forvirrende å sitte å lese et langt innlegg med masse forkorelser. Det er ikke alle som gidder å sitte å google hva alt betyr. Skriv ordet, for faen.

Anonymkode: 0752e...f37

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva alle som bruker disse forkortelsene bruker sin ekstra tid på. 

Det er faktisk utrolig forvirrende å sitte å lese et langt innlegg med masse forkorelser. Det er ikke alle som gidder å sitte å google hva alt betyr. Skriv ordet, for faen.

Anonymkode: 0752e...f37

Hehe.... Den var go 😜 kunne ikke sagt det bedre selv!

Anonymkode: 65a71...e13

AnonymBruker
Skrevet

EL: EggLøsning

EX/EXU: Svangerskap utenfor livmoren 

MA: Missed abortion (samme som spontanabort, bare at fosteret ikke kommer ut. Ofte kan man gå med dødt foster i seg uten å vite det)

DPO: Days past ovulation (dager etter eggløsning) 

PP: PrøvePeriode (syklus)

IKM er strengt tatt ikke så merkelig begrep. Man kan ikke si forventet mens når man prøver, for det er jo nettopp det man ikke forventer, at mensen ikke skal komme. Derav "ikke kommende mens", oftest den dagen man med sikkerhet kan teste. Kommende mens hadde blitt feil, så det er logisk sånn sett når man ønsker å bli gravid :) 

Anonymkode: 6b03e...6a2

• Liker 4
Skrevet

Burde heller kalt det forventet mens (FM) enn IKM. "Jeg har 3 dager til ikke kommende mens" er jo bare dårlig norsk.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Kajal skrev:

Burde heller kalt det forventet mens (FM) enn IKM. "Jeg har 3 dager til ikke kommende mens" er jo bare dårlig norsk.

Jeg er med på bruke forventet mens eller FM!

Anonymkode: f4fa9...357

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Og hva betyr CD?

AnonymBruker
Skrevet
Den 3. mai 2016 at 17.30, AnonymBruker skrev:

MA: Missed abortion (samme som spontanabort, bare at fosteret ikke kommer ut. Ofte kan man gå med dødt foster i seg uten å vite det)

IKM er strengt tatt ikke så merkelig begrep. Man kan ikke si forventet mens når man prøver, for det er jo nettopp det man ikke forventer, at mensen ikke skal komme. Derav "ikke kommende mens", oftest den dagen man med sikkerhet kan teste. Kommende mens hadde blitt feil, så det er logisk sånn sett når man ønsker å bli gravid :) 

Og jeg som hele tiden har trodd at det står for "dager på overtid" :rodme:

Anonymkode: c385d...337

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jo også ville vært logisk å tro. :-)

AnonymBruker
Skrevet
Den 24.7.2016 at 14.20, AnonymBruker skrev:

Rart noen plutselig er forkortet fra engelske ord og noen fra Norske..

Anonymkode: 3f55b...f1d

AnonymBruker
Skrevet
Den 24. juli 2016 at 12.46, Sheherasade skrev:

Og hva betyr CD?

Cycle day/ syklusdag

Anonymkode: 57f6d...8b7

• Liker 1
Skrevet
Den 24.7.2016 at 14.20, AnonymBruker skrev:

Jeg med. 

AnonymBruker
Skrevet

TR/Tante Rød er så utrolig merkelig å bruke. Det var det vi kalte mensen når jeg var 13 liksom :ler:  Prøvere og gravide snakker jo om mye mer sensitive eller "ekle" ting en mensen, men akkurat mensen skal maskeres til Tante Rød :ler:  

Slimpropp og når man har sex er liksom noe jeg tenker er mer "sensitivt eller ekkelt" enn mensen. 

Anonymkode: bdb42...48e

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TR/Tante Rød er så utrolig merkelig å bruke. Det var det vi kalte mensen når jeg var 13 liksom :ler:  Prøvere og gravide snakker jo om mye mer sensitive eller "ekle" ting en mensen, men akkurat mensen skal maskeres til Tante Rød :ler:  

Slimpropp og når man har sex er liksom noe jeg tenker er mer "sensitivt eller ekkelt" enn mensen. 

Anonymkode: bdb42...48e

Har heller ikek helt sansen for det. Misliker virkelig det navnet og den forkortelsen.

AnonymBruker
Skrevet
Den 3.5.2016 at 17.30, AnonymBruker skrev:

Kan en av dere be moderator om å legge et emne øverst i dette underforumet, med liste over brukte forkortelser?

Anonymkode: 6cd27...0e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TR er så pinlig. Det er da vel ingen voksne mennesker som sier "Tante Rød"?! Hva med M for mensen? Man bruker jo heller ikke IKTR. :P 

Anonymkode: ac1e2...980

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Disse forkortelsene er temmelig idiotiske. Er det virkelig så mye bryderi å skrive hele ordet/setningen?

Og "ikke kommende mens". Herrefred, noe så dumt! :rolleyes:

Anonymkode: 5c719...59d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...