Gå til innhold

Hvorfor blir jeg ikke mett av denne lunchen? Det er jo en helt standard norsk matpakkelunch

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

To mellomgrove brødskiver med gulost og agurk, pluss et eple. Føler meg litt sulten allerede og er bare 1 time siden jeg spiste.

Anonymkode: 82b75...42a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite proteiner

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir ikke mett av det der heller. Kanskje dersom jeg spiser tre skiver og mye drikke. Men varer jo ikke lenge...

AnonymBruker
Skrevet

Spis havegryn istedenfor. 

Du føler meg mett kjempelenge! :) 

Anonymkode: b7d3c...fac

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er for lite mat til deg? .. altså.. ?

Spiser du frokost? Spiser du mellommåltider? Hvor lenge går du uten mat før lunsj? Hvor fysisk aktiv er du?

Og hvorfor tror du det er en fasit for hvor mange skiver du skal bli mett av?? Jeg spiser 3 skiver til lunsj, og da må jeg ha enda et måltid før jeg går hjem fra jobb for å ikke dø før middag. 

Anonymkode: 15bcb...ec8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sleng på kyllingpålegg :)

Anonymkode: 46734...2df

Skrevet

8 åringen min blir ikke mett av dette. Du må rett og slett ha större matpakke

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på hva du spiser resten av døgnet. To brødskiver er ikke mye mat. Min sønn på 7 år spiser mer enn det. En annen ting er at karbohydrater generelt ikke metter veldig mye.

Anonymkode: ace57...d28

Skrevet

Ta tre brødskiver å legg på en hel boks med makrell i tomat pluss litt grønnsaker. Da er du mett flere timer etterpå i tillegg til at du er veldig sunn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 22 år, jente, normalt aktiv (trener 3-4 ganger i uka), og til lunsj spiser jeg som regel to grove brødskiver med to kokte egg, tre-fire skinkeskiver og ost + masse cottage cheese med nøtter, og en grønnsak eller frukt til slutt. Da blir jeg greit mett frem til middag. Så hva som er normal lunsj i din forstand, er iallefall ikke det i min ;)

Anonymkode: 9d036...bed

AnonymBruker
Skrevet

Altså, min datter på 10 mnd spiser to brødskiver til lunsj, så det er vel ikke nok for deg da. 

Anonymkode: 80254...852

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir heller ikke mett av dem lunsjen du beskriver.... Men i følge Grete Roede er to skiver brød, 30 g ( det er ikke tykke skivene) nok til lunsj 😳 

Anonymkode: 97819...78d

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd at brød metter noe særlig.

Nå har jeg knekkebrød med masse (fet) pålegg og vann, da blir jeg mett.

Anonymkode: c5ea1...c22

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...