Emerance Skrevet 3. mai 2016 #1 Skrevet 3. mai 2016 Ok, har du hørt ordene one night stand før? Det har alle fall jeg. De er over alt. I media, I klasserommet, på jobb, på bladene i butikken, i jentegjengens sammenkomster, på TV og til og med barn har fåt med seg disse ordene. Disse tre ordene har blit kategorisert som vanlige og fått innpass i daglig talen. Det er ikke et ord forbundet med sjokk lenger, men en verdagslig ting faktisk flere oppfordrer til. Er dette virkelig så sunt? Unge mennesker mister respekten for seg selv og oven for andre for og oppnå dette for og virke normal. En ung jente eller gutt vet ikke annet om området sexualitet en det de blir fortalt. Hvordan skal de ellers få denne kunnskapen? Jeg selv kjenner utallig jenter som mistet jomfrudommen da de var 12, 13, 14 og 15 år og når jeg spør den hvorfor får jeg nesten alltid det samme svaret, de trodde det skulle være små de ville være normale. Har vi alle glemt hva sex er? Det er en måte og reprodusere seg på. En måte og lage et lite barn. Burte vi ikke se på en slik kraftig prosses med mer respekt. Når du velger og ha sex med noen så velger du og sette din fremtid og dit liv på spill. Skal det virkelig være sosialt akseptert og gamble med dette helg etter helg med utallige sårbare gutter og jenter som tror at dette er normalt. Som sitter igjen med en tom følelse og nedsat respekt for seg selv. Man sier russen går for langt når de fremmer voldtekt i låtene sine og voldtekts raten har økt. Men hvem var det som lærte disse ungdomene dette? Hvor tror du det kom fra? Jeg sier ikke at man skal si fra seg al sexual aktivitet. Men tenk over hvem du gjør det med og hvorfor. Hvilke konsekvenser har dette for deg og for denne personen. Tenk over hvordan du påvirker folk rundt deg. Vi har alle et valg, men jeg oppfordrer til respekt for deg selv og de rundt deg. Husk hva sex er og hva det gjør med folk fysisk og psykisk. Det er en kjærlighets erklæring mellom to mennesker hvor man overgir sin kropp og sjel. Ikke miss bruk dette!
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #3 Skrevet 3. mai 2016 2 minutter siden, Emerance skrev: Ok, har du hørt ordene one night stand før? Det har alle fall jeg. De er over alt. I media, I klasserommet, på jobb, på bladene i butikken, i jentegjengens sammenkomster, på TV og til og med barn har fåt med seg disse ordene. Disse tre ordene har blit kategorisert som vanlige og fått innpass i daglig talen. Det er ikke et ord forbundet med sjokk lenger, men en verdagslig ting faktisk flere oppfordrer til. Er dette virkelig så sunt? Unge mennesker mister respekten for seg selv og oven for andre for og oppnå dette for og virke normal. En ung jente eller gutt vet ikke annet om området sexualitet en det de blir fortalt. Hvordan skal de ellers få denne kunnskapen? Jeg selv kjenner utallig jenter som mistet jomfrudommen da de var 12, 13, 14 og 15 år og når jeg spør den hvorfor får jeg nesten alltid det samme svaret, de trodde det skulle være små de ville være normale. Har vi alle glemt hva sex er? Det er en måte og reprodusere seg på. En måte og lage et lite barn. Burte vi ikke se på en slik kraftig prosses med mer respekt. Når du velger og ha sex med noen så velger du og sette din fremtid og dit liv på spill. Skal det virkelig være sosialt akseptert og gamble med dette helg etter helg med utallige sårbare gutter og jenter som tror at dette er normalt. Som sitter igjen med en tom følelse og nedsat respekt for seg selv. Man sier russen går for langt når de fremmer voldtekt i låtene sine og voldtekts raten har økt. Men hvem var det som lærte disse ungdomene dette? Hvor tror du det kom fra? Jeg sier ikke at man skal si fra seg al sexual aktivitet. Men tenk over hvem du gjør det med og hvorfor. Hvilke konsekvenser har dette for deg og for denne personen. Tenk over hvordan du påvirker folk rundt deg. Vi har alle et valg, men jeg oppfordrer til respekt for deg selv og de rundt deg. Husk hva sex er og hva det gjør med folk fysisk og psykisk. Det er en kjærlighets erklæring mellom to mennesker hvor man overgir sin kropp og sjel. Ikke miss bruk dette! *trode det skulle være sån, ikke små! Anonymkode: ef710...7a2
Ardenus Skrevet 3. mai 2016 #5 Skrevet 3. mai 2016 Er selv ikke så veldig stor fan av ONS, men hva andre gjør, det påvirker ikke meg, så da får folk gjøre som de vil selv. Når jeg var singel så hadde jeg en regel for min egen del der jeg ikke gadd å ligge med jenta før jeg visste at det var sjans til å bli noe mellom oss. Tror jeg er litt for mye kjærring
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #7 Skrevet 3. mai 2016 Det med at du sikter til "manglende respekt for seg selv" pga en sunn og fri sekualitet: -Selvrespekt er å ha friheten til å velge hva man vil gjøre -Selvrespekt er å være stolt av seg selv -Selvrespekt er å være stolt av sin egen kropp -Selvrespekt er å sette grenser for seg selv. Grenser som omhandler hva som er greit og hva som ikke er greit. -Selvrespekt er å drite i hva andre sier når noen snakker nedlatende om eller til deg. -Selvrespekt er å sette en strek over janteloven MANGLENDE selvrespekt er: - Det er å snakke nedlatende om andre, og kritisere andre. Da i denne sammenheng. -Det er å se ned på jenter som lar seg avbilde i bikini eller toppløs. - Det er å slut-shame kvinner/og menns seksualitet og frihet, og rett til å leve slik de ønsker. -Det er å ta i mot dritt og TRO på det andre sier. -Det er å være i et forhold med en kar som behandler deg som en dritt (har sett det der sååååå mange ganger). -Det er å la være å ta på deg et skjørt i frykt for å bli sett ned på. Det er å droppe den utringningen fordi andre kanskje synes at den blir for drøy. Det er å ikke tørre å ha tilfeldig sex når dette er noe du ønsker, i frykt for å bli stemplet og sett ned på av dømmende moral-politi. -Det er å ikka ha troen på seg selv. -Det er å kritisere seg selv og være misfornøyd sin egen kropp Jeg googlet “glamourmodell uten selvresekt” og kom over denne kommentaren på ett blogginnlegg. Lukter vi misunnelse? hvorfor ellers ta seg bryet med dette liksom? Når denne personen har fått slengt fra seg litt nedlatelse mot en spesiell gruppe, vil vedkommende selv sitte igjen med en følelse av å være bedre. En konsekvens av manglende selvrespekt. Litt selvmotsigende, eller hva? Litt morsomt å reflektere over også egentlig. Mine refleksjoner rundt selvrespekt: -Har du et behov om å be en jente kle på seg eller dekke seg til? Hvorfor det? Har du behov for å slut-shame seksualiteten til andre, fordi du selv har et mer anstrengt forhold til din egen seksualitet? Jeg tror at de som har noe å mene om andre har komplekser med seg selv og sliter med dårlig selvtillit. Og man prøver å kompensere det ved at man føler seg bedre og mere verdt etterpå. Mennesker med god selvtillit og med selvrespekt har nemlig ikke behov for å hevde seg på den måten. Mennesker med god selvtillit og selvrespekt klarer nemlig det kunststykket som heter “Å være glad på vegne av en annen”. Et menneske med god selvtillit klarer å glede seg over andre og deres suksess. Et menneske med selvrespekt klarer å gi komplimenter. En stripper kan ha mye mere selvrespekt enn en trofast kone med barn – som lærer barna sine at stripping, kropp og nakenhet er fornedring når det pr lov er definert som kunst. Hvorfor ikke jeg har ofte one night stands? Er ikke dermed sagt at jeg har noe i mot det, og jeg beundrer og respekterer de jentene (og mennene) som velger dette. Enten det er å danse naken og spille på seksualiteten sin på den måten, eller pryde forsiden av Omag eller Vi Menn, eller ha mye tilfeldig sex eller ha casual sex med en kompis. Er bare det at JEG HAR SATT EN GRENSE FOR MEG SELV. Det er ikke min greie. Og er den EN ting disse Kvinnene/(og menn ofc, men ofte kvinner som blir sett ned på) burde ha respekt for, så er den enorme styrken de utviser for å stå i mot alt dette som er nevnt over. Så før du har tenkt å pøse ut kommentarer og gloser om andre; Ta en tur inni deg selv først. Ta en kikk på din egen selvtillit og selvinnsikt, for det er der du finner nøkkelen til selvrespekt. Anonymkode: 7349c...742 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #8 Skrevet 3. mai 2016 "Jeg sier ikke at man skal si fra seg al sexual aktivitet. Men tenk over hvem du gjør det med og hvorfor. Hvilke konsekvenser har dette for deg og for denne personen. Tenk over hvordan du påvirker folk rundt deg. Vi har alle et valg, men jeg oppfordrer til respekt for deg selv og de rundt deg. Husk hva sex er og hva det gjør med folk fysisk og psykisk. Det er en kjærlighets erklæring mellom to mennesker hvor man overgir sin kropp og sjel. Ikke miss bruk dette!" Nei.. Sex er sex. Bare fordi du kun ser på sex som noe romantisk og som er forbeholdt personer i forhold, så må du jo skjønne at mange ikke deler den følelsen og oppfatningen som deg? Sex er digg, deilig og sunt. Jeg vil ikke ha noe forhold, jeg vil ikke ha barn, men jeg skal selvførgelig ha deilig sex fordeom (såfremt dette er frivillig for begge parter). Enten dette er one night stands, friends with benefits opplegg ol. Det som er galt med samfunnet, er personer som deg som ikke klarer å respektere og forstå at andre har andre meninger enn deg selv. Du liker kanskje bare sex med noen du er glad i og vil gi denne "Kjærlighetsærklæringen" til, andre vil ha S&M sex og 3'kant med tilfeldige personer, og slippe å binde seg. Andre liker bare sex med andre mennesker og ønsker ikke noe forhold eller den slags. Alle er forskjellige, og det er selvførgelig greit. Det er derimot ikke greit at folk går rundt med dømmende holdninger og leker moral-politi kun fordi de mener andre ikke lever slik de "burde". Anonymkode: 7349c...742
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #9 Skrevet 3. mai 2016 Føler meg gammeldags, som bare vil ha sex med en jeg har følelser for. Og de fleste menn jeg dater, forsvinner, for de vil ikke vente. Men det er jo greit, da var de uansett ikke rett for meg. Men andre må gjøre hva de vil, er de voksne mennesker. For det er trist med barn, som føler de må ha sex. Anonymkode: 8912a...952
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #10 Skrevet 3. mai 2016 Denne posten er nok satt litt på kanten for og vise et poeng. Muligens få frem en diskusjon rundt temaet. Men det er interessant at flere blir så personelig fornermet. Ut i fra kommentarene virker det som om man har tatt opp et ganske mye være tema en at man blir oppfordret til og ha sex med den man elsker Anonymkode: ef710...7a2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #11 Skrevet 3. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: *trode det skulle være sån, ikke små! Anonymkode: ef710...7a2 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne posten er nok satt litt på kanten for og vise et poeng. Muligens få frem en diskusjon rundt temaet. Men det er interessant at flere blir så personelig fornermet. Ut i fra kommentarene virker det som om man har tatt opp et ganske mye være tema en at man blir oppfordret til og ha sex med den man elsker Anonymkode: ef710...7a2 Er du ts? Anonymkode: 45bbe...7da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå