søndagsengel? Skrevet 27. oktober 2004 #1 Skrevet 27. oktober 2004 Hvor mye deltar Sambo (eller deres tilkommende) i bryllupsplanleggingen? Hos oss har han vært med på å se på og velge lokaler, og å bestemme gjester, og samtale med fotograf... han er også med på å planlegge menyen, men den er ikke helt bestemt ennå. Ja, også ønskelisten, da Det er jeg som har ringt til de ulike lokaleutleierne og cateringfirmaet, jeg valgte hvilken fotograf vi skal bruke, og regner med at det også blir jeg som skal ta meg av dekorasjon/pynting/valg av farger osv...(synes det er helt greit, jeg!! ) Det var også jeg som ringte og reserverte kirke for vielsen... og det er jeg som kommer med nye ideer hele tiden fordi jeg er så mye i dette forumet Hvordan er det hos dere andre??
rutti Skrevet 27. oktober 2004 #2 Skrevet 27. oktober 2004 Er sånn her oxo:) Vi visste hvor vi skulle ha festen, og har vært der mange ganger før, så dette var ikke nødvendig. Jeg som får ideer her inne, men en dag tok han turen for å handle noe på panduro som vi trengte til bordkortene og invitasjonene. Var helt imponert!<Selv om han hadde med seg handlelapp! Ellers så er han med på alt jeg mener, og sier at sånne små dilleting ikke betyr SÅ mye for han som han tror det gjør for meg. Han har funnet adressene til alle gjestene da, og skrevet ut litt sånn data ting som vi trenger., Selvsagt er han med på å få gjestelista ferdig..
Gjest Gjesta Skrevet 27. oktober 2004 #3 Skrevet 27. oktober 2004 Det er nok jeg som styrer mest - men jeg prøver å være flink til å involvere han når jeg har tatt noen valg eller fått noen ideer! Og vi blir stort sett enige! Han har overlatt det meste av ansvaret til meg - og jeg syns det er helt greit, jeg! K
Sita Skrevet 28. oktober 2004 #4 Skrevet 28. oktober 2004 Det er nok jeg som styrer mest - men jeg prøver å være flink til å involvere han når jeg har tatt noen valg eller fått noen ideer! Og vi blir stort sett enige! Han har overlatt det meste av ansvaret til meg - og jeg syns det er helt greit, jeg! KSamme her
Martha Stewart Skrevet 28. oktober 2004 #5 Skrevet 28. oktober 2004 Det er nok jeg som styrer mest - men jeg prøver å være flink til å involvere han når jeg har tatt noen valg eller fått noen ideer! Og vi blir stort sett enige! Han har overlatt det meste av ansvaret til meg - og jeg syns det er helt greit, jeg! K Kjenner meg igjen i dette ja! Kjæresten min satte dato, bestilte kirke og kjøpte ringer før han fridde på en romantisk strand, så det oppveier vel at han ikke er så opptatt av detaljnivået i bryllupsplanleggingen som jeg er... :kysse:
Lullu Skrevet 28. oktober 2004 #6 Skrevet 28. oktober 2004 Enig med de fleste her. Merker nå på slutten at han ble mer ivrig. Menn utsetter jo alt til siste øyeblikk Bryllupshjemmesiden var hans oppgave og "screen show" (bildefremvisning av familie/venner). Sistnevnte stresser han med i disse dager. Gifter oss til lørdag :o Dumt av han som ikke har startet før sier nå jeg. Selv føler jeg at jeg har vært utrolig flink med å få unna oppgavene underveis. Blir derfor ikke alt for mye stress denne siste uken :-) Ellers har jeg ordnet det meste av bestillinger, laging av innbydelser/bordkort/sanhefter. Han bidrar selvsagt med sin mening om han ønsker endringer. Print av alt sammen har vært hans jobb. Har kost meg med forbredelsene, og har faktisk ikke trengt han mer enn han har bidratt
tøydukke Anna Skrevet 28. oktober 2004 #7 Skrevet 28. oktober 2004 Her i huset er det vel jeg som står for det meste av den detaljerte planleggingen, men jeg gjør ingenting uten å ha rådført meg med min kjære. Det er jo tross alt begges dag. Likevel er det en del småting som er mye viktigere for meg enn for han og da er det jeg som tar avgjørelsene på sånt noe.
blåveis Skrevet 28. oktober 2004 #8 Skrevet 28. oktober 2004 Min kjære har vært aktivt med i alle deler av planleggingen, men jeg har tatt initiativet til det meste ("haster det med det ennå, da? Vi har jo good til!" ) Denne tråden fikk meg til å tenke på en fyr som stod forann meg i køen på en bensinstason nærmere midnatt en fredagskveld nå nettopp. Han skulle vaske bilen til han skulle gifte seg dagen etter og vaskeautomaten på bensinstajsonen var i ustand. Han var så stressa og fly forbanna at jeg fikk helt vondt av han. Bra min kjære ikke har muligheten til å utsette noe slik til kvelden før.. for hadde han kunnet, hadde han sikkert gjort det..
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2004 #9 Skrevet 29. oktober 2004 I bryllupet vårt delte vi ganske jevnt på forberedelsene, sånn som mange andre sikkert også har gjort. Men brudebuketten ordnet han helt alene: det var en overraskelse til meg når jeg kom til kirken. - Og den var så vakker! Han fikk masse velfortjent ros av alle gjestene for å ha skaffet en så fin bukett, og var veldig fornøyd med seg selv :-)
søndagsengel? Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter #10 Skrevet 29. oktober 2004 og var veldig fornøyd med seg selv :-) Det er så søtt synes jeg!! :kysse: Men er litt usikker på om jeg "tør" å la han ordne buketten alene. Den bør jo passe til kjolen! Hadde du sagt noe på forhånd om hva du kunne tenke deg? Eller er det egentlig sånn at det meste passer til de fleste kjoler?!
Cajsa Skrevet 29. oktober 2004 #11 Skrevet 29. oktober 2004 Cajsa-mannen deltar vel så mye som meg. Tar seg mest av det praktiske, tar telefoner og sånn. Jeg tar meg mer av pynting og farger, blomster osv osv. Fungerer perfekt!
Xina Skrevet 30. oktober 2004 #12 Skrevet 30. oktober 2004 Det er nok jeg som styrer mest - men jeg prøver å være flink til å involvere han når jeg har tatt noen valg eller fått noen ideer! Og vi blir stort sett enige! Han har overlatt det meste av ansvaret til meg - og jeg syns det er helt greit, jeg! K Slik er det her også
Gjest Melk Skrevet 30. oktober 2004 #13 Skrevet 30. oktober 2004 Det er så søtt synes jeg!! :kysse: Men er litt usikker på om jeg "tør" å la han ordne buketten alene. Den bør jo passe til kjolen! Hadde du sagt noe på forhånd om hva du kunne tenke deg? Eller er det egentlig sånn at det meste passer til de fleste kjoler?! Man kan jo gi noen hint, samt snakke med butikken der den skal bestilles om hvordan type kjolen er. Min mann ordnet buketten selv. Noe var som jeg håpet, noe var litt overraskelse, men han fikk så mye skryt fra alle mht hvor flott den var, i og med at han hadde tenkt den ut helt selv. Stas.
Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2004 #14 Skrevet 1. november 2004 søndagsengel? skrev: Det er så søtt synes jeg!! Men er litt usikker på om jeg "tør" å la han ordne buketten alene. Den bør jo passe til kjolen! Hadde du sagt noe på forhånd om hva du kunne tenke deg? Eller er det egentlig sånn at det meste passer til de fleste kjoler?! I butikken hadde han fortalt litt om meg og hva han trodde jeg ville like. Han tok også med invitasjonene til butikken (vi hadde laget dem selv, så de ga et ganske godt inntrykk av hvordan vi ønsket oss bryllupet), og så fikk han med bilde av meg i kjolen i et lukket konvolutt. Kjolen min var enkel, så jeg tror den hadde "kledd" de fleste buketter: blomster er jo generelt veldig fint! Det eneste jeg hadde sagt på forhånd, er at jeg ikke er så glad i bukketter som består av mye kunstig pynt i tillegg til blomstene, sånn som glitter og sølvtråd og sånt. For vår del tror jeg det var det viktig at han fikk frie hender, og at jeg ikke prøvde å styre det som skulle være hans oppgave. Det kan jo generelt være en utfordring for en planlegger-brud, men jeg tror man har mye igjen for å slippe brudgommen til og prøve å la være å detaljstyre det han skal gjøre :-)
smilepia Skrevet 1. november 2004 #15 Skrevet 1. november 2004 Vi fleiper med at jeg planlegger bryllupet mens han planlegger bryllupsreisen ;-) I realiteten tar vi alle avgjørelser sammen, men det er gjerne jeg som søker frem informasjon o.l. Det har jo også litt å gjøre med at vi skal gifte oss på mitt hjemmsted, så det er jeg som er kjennt, og også kan evt benytte meg av kjenntfolk. Jeg har lurt litt på akkurat den tradisjonen om å la han fikse brudebuketten. Vi har snakket litt om det da jeg først leste at dette var en av hans oppgaver, og hans umiddelbare respons var at "men den vil vel du bestemme selv?" Og det vil jeg kanskje, sammtidig som det hadde vært hyggelig om han ordnet den og jeg ikke fikk se den før på dagen. Men dersom jeg skal ha f.eks den kjolen i hvitt og blått som jeg kanskje tenker, så er det litt vesentlig at ikke buketten kræsjer helt med det... uten at jeg kan forklare han hvorfor :-) Satt senest i går å tenkte ut at jeg kunne sendt med informasjon til blomsterbutikken i lukket konvolutt i så fall, så de fikk vite hvordan kjolen er, kanskje en stoffprøve og evt mine ønsker som kan avsløre kjolen... Også lurer jeg litt på om det er så praktisk å overlate det til han, igjen når bryllupet skal skje på mitt hjemmsted. Jeg har nemlig litt lysst til selv å velge hvilken butikk og faktisk hvilken dekoratør som skal gjøre jobben (har en venninne til en venninne som er flink). Kan jeg bestemme det dersom dette skal være "hans greie"? -Smilepia-
Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2004 #16 Skrevet 1. november 2004 Også lurer jeg litt på om det er så praktisk å overlate det til han, igjen når bryllupet skal skje på mitt hjemmsted. Jeg har nemlig litt lysst til selv å velge hvilken butikk og faktisk hvilken dekoratør som skal gjøre jobben (har en venninne til en venninne som er flink). Kan jeg bestemme det dersom dette skal være "hans greie"? Vi hadde også bryllupet på mitt hjemsted, så jeg tipset brudgommen om en bra blomsterbutikk. - Men nei, dette ville han fikse selv! Han fant en butikk der vi bor (en time unna stedet jeg kommer fra), og hadde med buketten da han kom derfra på bryllupsdagen. Tror jeg ville nevnt at venninden til venninden din er veldig flink med blomster, og sett om han hadde tatt imot tipset :-)
smilepia Skrevet 1. november 2004 #17 Skrevet 1. november 2004 Alternativet med å velge en butikk der vi bor kommer ikke til å fungere for oss - det er alt for lang avstand i mellom, så vi må reise hjemm en uke før for å forberede ting og jeg vil ha ferske blomster i buketten. :-) Men skal nok tipse ja. Tror egentlig han bruker den butkken jeg vil om jeg sier det, men kan vel aldri være helt sikker ;-) -Smilepia-
Gjest gjest1 Skrevet 1. november 2004 #18 Skrevet 1. november 2004 Samboeren min var med på å sette datoen. Han ringte kirken og selskapslokalet. Gjestelisten har vi selvsagt satt opp sammen. Ellers har vi ikke tatt så veldig mange avgjørselser som jeg syns han burde deltatt i. Men han sendte meg til fotografen alene så den er det jeg som har bestemt... Tror han kommer til å involvere seg i det han selv syns er morsomt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå