AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #1 Skrevet 3. mai 2016 Bor i Bergen. Noen som vet hvor de selger ferdig frosting/smørkrem? 🙌🏼 Anonymkode: 4e8df...318
Simmis Skrevet 3. mai 2016 #2 Skrevet 3. mai 2016 Hvis du har en butikk som selger amerikanske ting i nærheten så kan det hende de har Betty Crocker bokser, ellers har Toro en pose med frosting som man bare må blande ut med melk eller vann ( men den smaker ikke særlig godt synes nå i allefall jeg) skulle ønske man hadde mer bakevarer som i USA i Norge. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #3 Skrevet 3. mai 2016 2 timer siden, Simmis skrev: Hvis du har en butikk som selger amerikanske ting i nærheten så kan det hende de har Betty Crocker bokser, ellers har Toro en pose med frosting som man bare må blande ut med melk eller vann ( men den smaker ikke særlig godt synes nå i allefall jeg) skulle ønske man hadde mer bakevarer som i USA i Norge. Takk for svar. Tror kanskje ikke vi har det, har ikke sett det ihvertfall.. Problemet er at jeg ikke har elektrisk visp så får ikke blandet smøret og melisen uten at det blir klipper med smør... :/ eller tror du det kan gå? Anonymkode: 4e8df...318
pautina Skrevet 3. mai 2016 #4 Skrevet 3. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Tror kanskje ikke vi har det, har ikke sett det ihvertfall.. Problemet er at jeg ikke har elektrisk visp så får ikke blandet smøret og melisen uten at det blir klipper med smør... :/ eller tror du det kan gå? Anonymkode: 4e8df...318 Bedre å gni ut smøret mykt med en spiseskje i bollen før du blander i noe annet så er det mindre fare for klumper enn med visp:) 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #5 Skrevet 3. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Tror kanskje ikke vi har det, har ikke sett det ihvertfall.. Problemet er at jeg ikke har elektrisk visp så får ikke blandet smøret og melisen uten at det blir klipper med smør... :/ eller tror du det kan gå? Anonymkode: 4e8df...318 Klumper skulle det stå. Autocorrect😝 Anonymkode: 4e8df...318
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #6 Skrevet 3. mai 2016 Jeg bruker stort sett elektrisk visp når jeg lager smørkrem. Så lenge smøret er mykt nok, så blir det i hvert fall ikke klumper når jeg lager. Bare prøv du, det burde gå helt fint. Anonymkode: 191b1...b61
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #7 Skrevet 3. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker stort sett elektrisk visp når jeg lager smørkrem. Så lenge smøret er mykt nok, så blir det i hvert fall ikke klumper når jeg lager. Bare prøv du, det burde gå helt fint. Anonymkode: 191b1...b61 Men jeg har ikke elektrisk visp. Har bare håndvisp. Anonymkode: 4e8df...318
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #8 Skrevet 3. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men jeg har ikke elektrisk visp. Har bare håndvisp. Anonymkode: 4e8df...318 Selv om jeg har kjøkkenmaskin og elektrisk visp, har jeg som regel laget smørkremen for hånd (rørt med gaffel/visp/skje, alt ettersom). Det tar litt tid, men går helt greit. Det viktigste er at smøret (og kremosten, om det er en sånn variant du skal lage) er helt romtemperert før du begynner. Anonymkode: dd35e...b66 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #9 Skrevet 3. mai 2016 Det går helt fint å lage smørkrem med håndvisp. Smørkrem er ikke akkurat en nymotens oppfinnelse, i motsetning til elektrisk visp. La smøret bli helt mykt først, og kneft/rør i det med en gaffel før du blander i det andre. Da er det så mykt at du slipper klumper. Bland litt og litt med resten av ingrediensene, så slipper du klumper. Jeg bruker stort sett alltid håndvisp, siden jeg synes det er så kav å grave frem og vaske kjøkkenapparater. Anonymkode: 803b3...94e
MapleSirup Skrevet 3. mai 2016 #10 Skrevet 3. mai 2016 Jeg bruker ikke elektrisk visp til smørkrem. Jeg bruker Bremykt og visper for hånd. Går helt fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå