Gå til innhold

Er blakk student og trenger gode raad

Anbefalte innlegg

Gjest Live student
Skrevet

Heisann,

Jeg er fortiden laaaaangt hjemmefra og maa dessverre feire julen i utlandet. Er student og trenger masse gode raad for aa lage en hyggelig jul uten at jeg blir kjempeblakk.

Tenker ikke saa mye paa maten, den skal jeg klare, men hvordan lage det litt saann koselig rundt oss.

Pls,pls!!!! :-) Trenger masse gode ideer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse røde talglys er viktig! Jeg er ikke så veldig glad i julepynt, men er veldig glad i talglys.

Skrevet

Hmm.... det var en utfordring.

Velg deg ett tema/en farge, og begynn å kjøp småting som passer til dette, f.eks. bare nisser eller bare engler el.l.

Bak litt kaker så smått utover, da kommer de gode minnene i den gode lukta!

Rydd grundig i alle kroker, slik at du virkelig kan slappe av i julen.

Planlegg november og desember, legg lista fornuftig, men gjør ting som mamman din pleide å gjøre :wink:

...for eksempel.... :dagensrose:

Gjest Live student
Skrevet

Supert, tusen takk!

Jeg noterer, og noterer...Röde lys bra ikke saa dyrt. Trenger flere ideer. Glemte forresten aa nevne at jeg og venninnen min har symaskin....er ikke saa flinke men noe kan vi faa til.

Flere ideer pls :-)

Skrevet

For å få "riktig" lukt i huset, kan du lage krydderkuler.

Jeg pleier å male isoporkuler i en nøytralfarge, ha litt lim på, også rulle de i div krydder (ett krydder pr. kule).

Det blir godlukt i rommet når de ligger på et fat dekket med granbar.

Skrevet
For å få "riktig" lukt i huset, kan du lage krydderkuler.  

Jeg pleier å male isoporkuler i en nøytralfarge, ha litt lim på, også rulle de i div krydder (ett krydder pr. kule).  

Det blir godlukt i rommet når de ligger på et fat dekket med granbar.

Godt tips!! Hvordan krydderier anbefaler du, som passer?

Skrevet

Godt tips!! Hvordan krydderier anbefaler du, som passer?

Jeg bruker kanel, kardemomme, nellik, sennepspulver, timian, oregano, knust appelsinskall, knust sitrolskall ... tja - det jeg har tilgjengelig egentlig. Ofte lager jeg et par kuler med litt farge (sesamfrø, valmuefrø) også, for å muntre opp litt.

Skrevet

Bestill tre nøtter til Askepott på DVD ;) (dersom du er "avhengig" som meg)

Bak pepperkakehus og pynt det.

Røkelse og gløgg.

CDèr med norsk julemusikk.

Håper du får en hyggelig jul! :)

Gjest Live Student
Skrevet

Jepp,jepp,jepp....kjempeide med krydderkuler. Kan nesten ane aromaen av jul paa "studenthjemmet".

Flere ideer. Det maa jo väre flere enn meg som er blakke, og som kan ha bruk for gode billige pyntetips til jul.

:-) :-) :-)

Skrevet

Appelsiner med nellikspiker i. Det lukter jul for meg!!

Du og venninna di kan lage en liten julekalender til hverandre?

Rød teip og snøspray på vinduene?

sy julegardiner hvis dere har tilgang på passende stoff (siden dere har symaskin, mener jeg!!)

Gjest også litt blakk...
Skrevet

Samboer og jeg skal feire jul i utlandet langt fra gode gamle Norge. Første jul sammen og vet ikke helt hvordan vi skal ta oss frem.. Mange gode tips her. Men fins det flere? Kommet frem til at det med lukt er en STOR del av det som er jul :) Tema og farve må og ordnes :)

Skrevet
Bestill tre nøtter til Askepott på DVD ;) (dersom du er "avhengig" som meg)

:o :D Hvor får du den? Og hvilket språk?

Skrevet

Den vil jeg også ha!!! (tre nøtter til askepott altså!!)

Gjest live student
Skrevet

Hurra, for jentene paa KG.

Keep it going, keep it going.... det skal nok bli jul med litt hjelp!

Skrevet

Billige og flotte julekuler kan du lage av isoporkuler, avispapir og gullspray. Krøll avispapiret og lim det fast rundt kulen. Spray med gull ( Biltema har billig sprylakk!) , sett på en sløyfe og voila, en julkule med både stil og personlighet. Kjempefine til vindusdekorasjon.

Skrevet

Lage gelelys og male glass er jo en kjempefin julegave.

Gjest Anonymous
Skrevet

Julemusikk er kjempeviktig, få tak i en fin cd med julemusikk som du liker!! INGENTING får meg mer i julestemning enn å sitte og skrive julekort med nydelige julesanger i bakgrunnen og en kopp julegløgg... og pepperkaker! :-)

Et lite tips: du kan selv lage billige og fine julekakebokser med å ta isbokser og pynte dem med vanlig julegavepapir som du limer på.. Funker helt fint for meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...