Gå til innhold

Bare jeg som syns bunad er uglamorøst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår bare ikke at folk syns dette plagget er fint. Har hatt bunad selv, men den ble solgt gitt. Alle mine utenlandske venner syns bunad er stygt som faen.. de er enig med meg at det er uglamorøst og usexy med bunad. 

Helt vilt dyrt er det også! Greit nok at folk har forskjellig smak, men det der skjønner jeg meg ikke på. 

Anonymkode: 4f358...c81

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg solgte min også.

Det som er ironisk er at bunaden er et relativt nytt moteplagg, mens de fleste som går med bunad ikke vet dette.

Anonymkode: cc60b...2f6

Skrevet

Det var aldri meningen at bunad skulle være horeplagg.

• Liker 38
Gjest Evans
Skrevet

Det er en stakk, det er ikke akkurat mye glamour over det. At det ikke er glamour over denne ullstakken, trenger ikke å bety at den ikke er fin ;)

Skrevet

Synes bunad er kjempefint jeg! :) Men det kommer jo selvsagt ann på. Det finnes mange varianter og ikke alle er like pene.

• Liker 8
Skrevet

Tror virkelig ikke den er ment å være hverken glamorøs eller sexy altså.. 

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nøste~ skrev:

Det var aldri meningen at bunad skulle være horeplagg.

Hva har horeri med saken å gjøre? Jeg snakker om å se glamorøs ut. Det betyr ikke å kle seg i en lite flatterende ullstakk med masse dingeldangel på.. 

• Liker 4
Skrevet

Altså, det er nasjonaldrakta vår det er snakk om. Inget plagg får meg til å føle meg flottere enn når jeg har på bunad, ikke bare fordi jeg synes det er fint- men fordi jeg føler en tilhørighet til landet mitt.

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, hironakamura skrev:

Tror virkelig ikke den er ment å være hverken glamorøs eller sexy altså.. 

Men hvorfor gidder folk gå med det da? Jeg kan synes det er søtt på barn. Men på voksne damer.. man får jo verdens største Kim Kardashian-ræv i bunad jo.. 

Gjest Splitterpine
Skrevet

Bunad er verken sexy eller glamorøst nei! 

Men Gud, for et koselig og tradisjonelt plagg 😍 

Har ikke bunad selv, men om jeg hadde, ville jeg bært den med stolthet på 17.mai. Til bryllup og festligheter foretrekker jeg å være glamorøs, sexy... you name it. Så da ville jeg ikke brukt bunad nei. 

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva har horeri med saken å gjøre? Jeg snakker om å se glamorøs ut. Det betyr ikke å kle seg i en lite flatterende ullstakk med masse dingeldangel på.. 

Nei, det var ikke sexy nok i følge deg. Og det er den heller ikke ment å være. 

AnonymBruker
Skrevet

Bunad er så fint! Men glamorøst og sexy er den ikke, men det var ikke meninga heller, det er ikke det vi prøver på, de to ordene hører ikke hjemme i bunad-verdenen

Anonymkode: 3c3c8...1ac

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor gidder folk gå med det da? Jeg kan synes det er søtt på barn. Men på voksne damer.. man får jo verdens største Kim Kardashian-ræv i bunad jo.. 

Da er målet til mange nådd :)
Slutt å vær så jævla negativ til nasjonaldrakta vår, herregud ingen tvniger deg til å ha en, eie en, bruke en.

Anonymkode: d3678...490

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Cata skrev:

tradisjonsrikt

Ikke så veldig langt tilbake. Knapt hundre år.

• Liker 1
Skrevet

Ingenting er så vakkert som en bunad, tidløs :) Vet ikke hva du mener med glamorøs? Er kanskje ikke det du bruker på den røde løperen, men ved høytidelige anledninger som dåp, bryllup og den slags så er det et fantastisk antrekk. Jeg skal få meg en bunad i mitt neste liv :opplyser:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er sexy i bunad. Jeg derimot, ser ut som ei bondekone. Men det er helt greit, det. Jeg er ei sabla flott liksombondekone i bunaden min. :biggrin:

Anonymkode: ad9d0...bb5

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så veldig langt tilbake. Knapt hundre år.

I sin nåværende form ja, men temmelig mange av bunadene er jo basert på "virkelige klær", enten i form av utforming på stakken eller i form av broderier fra landsdelen. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg solgte min også.

Det som er ironisk er at bunaden er et relativt nytt moteplagg, mens de fleste som går med bunad ikke vet dette.

Nåja, nytt å nytt; https://snl.no/bunad

Anonymkode: 1ee9b...5e1

• Liker 9
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kimm Kardashians ræv er vel kjent for å være sexy da, så her motsier du deg selv:fnise:

Neida, synes det er hyggelig at vi kan vise respekt for nasjonaldagen i nasjonaldrakter og synge nasjonalsangen jeg, er det ikke gøy at vi har noe litt unikt og særnorsk? Man går jo ofte sexy og glamorøst kledd i alle andre anledninger og i alle andre land, så hvorfor ikke skille seg ut litt innimellom? Hadde ikke brydd meg litt en gang om hva mine utenlandske venner hadde syntes..! 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...