Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor kjæresten min gjennom mange år hermer etter meg når vi krangler... Jeg synes det er så barnslig og respektløst. Han virkelig aper etter meg, hvordan jeg snakker eller gestikulerer. Han kan også ofte bli utrolig sint hvis jeg reagerer på det. Det sårer meg jo og jeg sier ifra, men da får jeg bare høre tilbake at jeg er hysterisk og furtete. 

Hva er egentlig dette?? Jeg får ikke lov å bli sint eller skuffet eller oppgitt, da er jeg " så sur og grinete HELE tiden".... Er det bare meg eller er dette helt uholdbar oppførsel for en voksen mann?

Anonymkode: 967e1...8ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hersketeknikk.

Google de fem hersketeknikker for tips til hvordan du kan håndtere ham.

Anonymkode: ff755...644

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som en liten unge. Hvor gammel er han?

Anonymkode: 32661...1f0

AnonymBruker
Skrevet

Det er frekt barnslig og frustrerende. Be han om å vokse opp og diskutere og svare for seg konstruktivt istedet for å herme etter deg. For en drittunge! 

Anonymkode: c5922...bb6

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han høres ut som en liten unge. Hvor gammel er han?

Anonymkode: 32661...1f0

Han er 31 år gammel....

AnonymBruker
Skrevet

Så hvis du synes han er barnslig og respektløs hvorfor er du sammen med han ?

Anonymkode: 35e6d...c1d

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er 31 år gammel....

Er det noe jeg hater fra barndommen min, så er det da moren min var sammen med en fyr som holdt på slik: Herming av henne når de kranglet. Han gjorde om stemmen, lagde grimaser og viste seg bare å være en ordentlig drittunge i en godt, voksen kropp. Jeg grøsser bare av tanken på voksne menn som gjør slik, pga hva jeg har opplevd og sett, så for meg hadde dette vært så nedverdigende, respektløst og kvalmt at jeg hadde enten bare sagt Takk for meg!! eller sagt ifra om at jeg aldri vil oppleve at han gjør slikt i en krangel noen gang igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her..... tidligere i dag var jeg litt irritert fordi jeg ikke fikk til å montere noe. Også ødela jeg det til slutt ved et uhell. Da var jeg kjempesliten etter å ha holdt på med det en god stund. Måtte bare gi opp. Da kom han bort til meg og kommenterete at jeg okket meg sånn og mumlet for meg selv, det var så irriterende å høre på. Også spurte han hvorfor jeg var så sur hele tiden....JEg svarte med at det var en helt normal reaksjon når jeg plagdes, men han synes jeg er langsint og at jeg ødelegger hele kvelden ved å være slik.....

Til slutt har vi en diskusjon gående, og han blir rasende når jeg påpeker hvor unødvendig det er å herme etter meg atter en gang.... Det hele ender med at han roper til meg " du kan gå der og furte og være hysterisk og sur hele kvelden, så stikker jeg på et annet rom!" så slamrer han døra igjen og jeg står der som et eneste stort ???

AnonymBruker
Skrevet

Forresten han jobber ikke tilfeldigvis som kjørelærer og bor i hordaland ett sted?  har han masse kviser?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forresten han jobber ikke tilfeldigvis som kjørelærer og bor i hordaland ett sted?  har han masse kviser?

Haha, nei..... huff;)

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her..... tidligere i dag var jeg litt irritert fordi jeg ikke fikk til å montere noe. Også ødela jeg det til slutt ved et uhell. Da var jeg kjempesliten etter å ha holdt på med det en god stund. Måtte bare gi opp. Da kom han bort til meg og kommenterete at jeg okket meg sånn og mumlet for meg selv, det var så irriterende å høre på. Også spurte han hvorfor jeg var så sur hele tiden....JEg svarte med at det var en helt normal reaksjon når jeg plagdes, men han synes jeg er langsint og at jeg ødelegger hele kvelden ved å være slik.....

Til slutt har vi en diskusjon gående, og han blir rasende når jeg påpeker hvor unødvendig det er å herme etter meg atter en gang.... Det hele ender med at han roper til meg " du kan gå der og furte og være hysterisk og sur hele kvelden, så stikker jeg på et annet rom!" så slamrer han døra igjen og jeg står der som et eneste stort ???

Sånn oppførsel høres slitsom og barnslig ut. Husker jeg og søskenet mitt drev med herming for å plage hverandre da vi var i barneskolealder. Høres også ut som han har noen sinne problemer i tillegg til å unngå ansvar for krangler og dårlig stemning.

Anonymkode: 8281b...ffe

Gjest uN91s
Skrevet

Gratulerer, du er sammen med et barn. Sjansen er at han aldri vil forandre seg. Da kan du tenke deg hvordan de neste årene blir. Orker du ikke det, dumper du han og finner en mann som klarer å oppføre seg som et voksent menneske. 

Siden han oppfører seg som et barn (hermer) og trasser hadde jeg enkelt nok håndtert problemet slik man gjør med barn; Du kan først si at dere skal snakke sammen en kveld og under den samtalen får han ikke lov til å snakke. Han skal bare lytte og etter at du har sagt hva du ønsker skal du reise vekk for kvelden - med en gang. Du må forhindre at det ender i en krangel der poenget mistes fordi han begynner å oppføre seg barnslig. På forhånd setter du deg ned og skriver et brev der du saklig presenterer problemet. Det kan være lurt å skrive et brev da han kan begynne å avbryte og ødelegge poenget om du snakker.

Du leser det enten høyt for han eller han får lese brevet ditt selv. Der skriver du på en ordentlig, rolig måte hva du føler og hva konsekvensen blir om han fortsetter. Reflekter også om du blir sint litt for ofte og om dette er noe du kan jobbe med selv. Gjør det klart at du ikke er ute etter å krangle, og at dere skal snakke som voksne mennesker. Han får ikke lov til å diskutere eller komme med motargumenter. Hans eneste oppgave er å lytte. Når han har lest brevet skal du bare reise deg opp og si "som avtalt reiser jeg vekk for kvelden slik at du kan reflektere litt for deg selv angående forholdet vårt også skal vi ta en ordentlig samtale når jeg kommer hjem i morgen". 

Skru av mobil og ikke ha noe kontakt resten av kvelden.Oppfører du deg helt rolig og kaldt under "møtet" vil han nok skjønne at du mener alvor. Både men tanke på hans oppførsel og konsekvensen hvis han fortsetter. 

Klarer samtalen dagen etterpå å holde seg på et voksent nivå og han skjønner sine feil er det greit. Begynner han på igjen eller hisser seg opp når han leser brevet, så sier jeg: bli kvitt han. Ellers kan du takke deg selv for å havne i et forhold med en fyr som oppfører seg sånn. 

Problemet med folk som trasser er at de klikker med en gang de føler seg fornærmet. Derfor er det helt umulig å kommunisere på en normal måte. Hvis du prøver å ta opp hans oppførsel vil han bare angripe deg verbalt igjen og du vil aldri få frem poenget. Så du må faktisk bruke litt list for at han skal høre. 

Lykke til! Selv hadde jeg dumpet han første gangen han prøvde seg på den taktikken :PSo many men out there. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, hør på det der da...! 
Ts, han blir så sint og irritert på deg fordi du sier ifra om at han hermer etter deg! Bare det at han reagerer på denne måten atpåtil med at han hermer etter deg på en slik måte, viser jo bare hvor umoden han er! :dry: 

Kan han ikke bli sammen med noen andre som han kan gå å herme etter og leke trassig 6åring mot? 

Skrevet

Hjelpes. Selv min femåring argumenterer mer modent enn det der. Herming og trassing? 

Jeg vet dessverre ikke hva som kan hjelpe. True med å inndra lørdagsgodtet? 

• Liker 2
Skrevet

Barnslig og respektløst. Jeg hadde sagt ifra om at det er slutt, enten slutter du å oppføre deg slik eller så slutter jeg å være sammen med deg.

• Liker 1
Skrevet

Ja, han er nedverdigende og respektløs. Han viser deg forakt.  og slik har han holdt på i manger år?  synes du bør finne deg noe annet.  Opplevde det samme, og den personen var over 50 år.  ikke automatisk at det går over med alderen selvom det er barnslig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dette pågått i alle årene dere har vært sammen? Uten at du har gitt ham igjen med samme mynt? Om du begynner å herme etter ham, tipper jeg han snart ser hvor irriterende det er.:)

Har dette startet i det siste, virker det jo bare som dere har en dårlig periode eller at han er lei av forholdet, i og med at han irriterer seg over småtteri du gjør. Du går ham på nervene, og tydeligvis irriterer han deg også. Det er helt uinteressant å sette merkelapp på oppførselen hans. Om den er "umoden og barnslig", "frekk og respektløs" - det spiller ikke så stor rolle.  Kanskje dette forholdet egentlig ikke er noe?

Anonymkode: 3049c...3ae

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det Ts? Håper du svarer mer på tråden.

Anonymkode: da8e2...9fb

AnonymBruker
Skrevet

TS her nå:)...

fint å få samlet litt tanker rundt dette. Det er dessverre ikke noe nytt "problem", og jeg har tidligere sagt klart i fra tidligere at jeg ikke orker den hermingen. Det er nok derfor han drar den frem også, fordi han vet at det sårer. Er vel kanskje sånn i et parforhold av og til, jeg vet ikke....

Jeg har også flere ganger snakket rolig om problemet, og da har han vært enig i at han har oppført seg urimelig. Men det hjelper vel lite når det ikke skjer noen forbedringer. Jeg har også gått ganske langt i diskusjonene, og nærmest advart om at det går mot slutten hvis dette fortsetter.

Fint tips fra uN91s, jeg skal prøve en lignende tilnærming så får vi se....

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her nå:)...

fint å få samlet litt tanker rundt dette. Det er dessverre ikke noe nytt "problem", og jeg har tidligere sagt klart i fra tidligere at jeg ikke orker den hermingen. Det er nok derfor han drar den frem også, fordi han vet at det sårer. Er vel kanskje sånn i et parforhold av og til, jeg vet ikke....

Jeg har også flere ganger snakket rolig om problemet, og da har han vært enig i at han har oppført seg urimelig. Men det hjelper vel lite når det ikke skjer noen forbedringer. Jeg har også gått ganske langt i diskusjonene, og nærmest advart om at det går mot slutten hvis dette fortsetter.

Fint tips fra uN91s, jeg skal prøve en lignende tilnærming så får vi se....

Jeg tror noen blir så vant til å gjøre ting, som da for eksempel herming, at når dere begynner å krangle så kanskje han faktisk ikke helt tenker over at han hermer... Han bare gjør det, litt mer sånn på autopilot? Dette er selvsagt ingen unnskyldning, men tror du det selv ts, eller tar jeg kanskje helt feil?

Godt å høre han mener han har oppført seg urimelig, men veldig kjipt for deg at det skal skje om og om igjen. Håper dette bedrer seg, så ikke forholdet blir helt ødelagt av noe sånt. Lykke til :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...