AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #1 Skrevet 2. mai 2016 Hvorfor har vi innvandrere et mer anstrengt og et mye mer hemmeligholdt "kjærlighets-liv" enn norske, eller vestlige? Norske og vestlige hvis de er kjærester kan kysse på åpen gate, men enkelte av oss innvandrere hemmeligholder det. Hvorfor gjør vi det? Hvorfor mener dem at vi har det? Og hvordan skjuler jeg at dem mener jeg skjuler et forhold? Anonymkode: fbaf2...cf5
Teriyaki Skrevet 2. mai 2016 #2 Skrevet 2. mai 2016 Skjønner ikke det siste du skriver, men vil anta det har med religion å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #3 Skrevet 2. mai 2016 3 timer siden, Teriyaki skrev: Skjønner ikke det siste du skriver, men vil anta det har med religion å gjøre? Nei. Det har ingenting med det å gjøre. Anonymkode: fbaf2...cf5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #4 Skrevet 2. mai 2016 Kan det være mer ryktespredning i deres kultur? At "storebror ser deg" på en måte..? Anonymkode: 3124b...052 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #5 Skrevet 3. mai 2016 Det er ikke så lenge siden kyssing på åpen gate var uhørt her også. 68'opprøret og flower power-bevegelsene spredde seg ikke så mye utenfor europa og usa/canada. Er folk her så unge at de ikke kjenner til dette? Anonymkode: c8c92...adb 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #6 Skrevet 3. mai 2016 Jeg er utlending og jeg kan forklare litt hvorfor det er sånn. Det har med ære å gjøre. Sosial status har mye å si, og derfor er det viktig at ihvertfall jentene holdes i sjakk. En jente som er lydig gir foreldrene økt status. Derfor er det viktig at jentene skjuler hva de driver med for omverden. Jeg var borti en kurdisk jente som var veldig respektert av sine andre kurdiske venner og familie. Familien hennes styrte henne med jernhånd, og hun var livredd for å smile eller le når hun sjekket mobilen, i frykt om at familien skulle skjønne at hun snakket med meg. Det morsomme var at jeg var hjemme hos henne en helg (hun bodde i en annen by der hun studerte) og klådde på henne, mens hun var på telefon med mor. Altså, de oppnår ingenting med å være strenge eller å ha et anstrengt forhold. Hun påstod hun ville spare seg til ekteskapet, og at hun var jomfru, noe som helt klart er bullshit. Nå som jeg tenker tilbake på det, så er jeg glad jeg ikke gikk videre med denne jenta. Hvis hun kan lyve til foreldrene sine uten å føle skam eller føle seg litt dårlig på dne måten, så er det ingenting i veien for at hun gjør det samme med meg. Så bortsett fra den lille avsporingen jeg hadde, så er det jeg skal frem til at utlendinger har dette anspente forholdet til intimitet pga respekt og ære/sosial status. Mye har med kontroll å gjøre. Etter å ha bodd i Norge i snart 32 år, så har jeg begynt å innse hvor herlig frie og tolerante nordmenn er. Jeg er fullt klar over at det er mange problemer også, som hyppige samlivsbrudd, men det er også store problemer i utlendingekteskap. Vet ikke helt hva jeg skulle frem til i dette innlegget, men prøver ihvertfall dele noen tanker. Anonymkode: 6bce5...cf4 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #7 Skrevet 4. mai 2016 Den 3.5.2016 at 20.20, AnonymBruker skrev: Jeg er utlending og jeg kan forklare litt hvorfor det er sånn. Det har med ære å gjøre. Sosial status har mye å si, og derfor er det viktig at ihvertfall jentene holdes i sjakk. En jente som er lydig gir foreldrene økt status. Derfor er det viktig at jentene skjuler hva de driver med for omverden. Jeg var borti en kurdisk jente som var veldig respektert av sine andre kurdiske venner og familie. Familien hennes styrte henne med jernhånd, og hun var livredd for å smile eller le når hun sjekket mobilen, i frykt om at familien skulle skjønne at hun snakket med meg. Det morsomme var at jeg var hjemme hos henne en helg (hun bodde i en annen by der hun studerte) og klådde på henne, mens hun var på telefon med mor. Altså, de oppnår ingenting med å være strenge eller å ha et anstrengt forhold. Hun påstod hun ville spare seg til ekteskapet, og at hun var jomfru, noe som helt klart er bullshit. Nå som jeg tenker tilbake på det, så er jeg glad jeg ikke gikk videre med denne jenta. Hvis hun kan lyve til foreldrene sine uten å føle skam eller føle seg litt dårlig på dne måten, så er det ingenting i veien for at hun gjør det samme med meg. Så bortsett fra den lille avsporingen jeg hadde, så er det jeg skal frem til at utlendinger har dette anspente forholdet til intimitet pga respekt og ære/sosial status. Mye har med kontroll å gjøre. Etter å ha bodd i Norge i snart 32 år, så har jeg begynt å innse hvor herlig frie og tolerante nordmenn er. Jeg er fullt klar over at det er mange problemer også, som hyppige samlivsbrudd, men det er også store problemer i utlendingekteskap. Vet ikke helt hva jeg skulle frem til i dette innlegget, men prøver ihvertfall dele noen tanker. Anonymkode: 6bce5...cf4 Ja, sikkert. :roll. Som utenlandsk så vet jeg selv godt mye om det der og ingenting av det du sier stemmer om det temaet. Anonymkode: fbaf2...cf5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #8 Skrevet 4. mai 2016 Den 2.5.2016 at 1.32, AnonymBruker skrev: Kan det være mer ryktespredning i deres kultur? At "storebror ser deg" på en måte..? Anonymkode: 3124b...052 Nei, eller ja. For at hun ene har iPhone og for dem er navnet deres rangert høyere enn vårt for tiden. Jeg har søsken og de følger med på det dem, men hvordan da og hvorfor? man er vel fri til å gjøre som man vil? Anonymkode: fbaf2...cf5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 #9 Skrevet 5. mai 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, sikkert. :roll. Som utenlandsk så vet jeg selv godt mye om det der og ingenting av det du sier stemmer om det temaet. Anonymkode: fbaf2...cf5 Neivel, kan du fortelle meg hvorfor det er feil? Er det feil at kurdiske jenter, albanske jenter, somaliske jenter, bosniske jenter, pakistanske jenter styres med jernhånd? Eller at det forventes at de skal holdes dydige? Det er bare noen få jeg nevner. Poenget er at de har et anstrengt forhold til å vise intimitet i det offentlige av en god grunn. Du som har utenlandske foreldre, hvor ofte ser du de vise affeksjon for hverandre? De fleste utenlandske foreldre har blitt oppvokst i en annen generasjon, hvor det var forventet noe helt annet fra både mann og kvinne, enn det den voksende utlendinggenerasjonen opplever idag. Klart de prøver å overføre noe av de forventningene over på barna sine, og samtidig blir barna påvirket av nordmenn og kulturen her. Det betyr at de dras i begge retninger, og da løser mange det på den måten jeg beskrev i mitt tidligere innlegg. Du kan vel ærlig talt ikke komme her og si at fasade og sosial status ikke betyr noe for utenlandske familier? Anonymkode: 6bce5...cf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå