Gå til innhold

Venninne som alltid prioriterer typen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kommer sikkert til å bli gjenkjent, men det får bare være..

Min bestevenninne er sammen med en som bor en del timer unna. Både jeg og henne er alenemødre og har barnefri helg på likt. For min del så hadde det vært fint å finne på noe med henne en av disse helgene i blant, men hun reiser til typen her helg hun ikke har barn. Vi snakker kanskje at vi er sammen en lørdag i halvåret eller kvartalet og det synes jeg er veldig skuffende. Har tatt det opp med henne, og hun foreslår å møtes i ukedagene, men da har vi begge små barn og er opptatt på hver vår kant. Synes også det er greit å finne på noe uten barna hvor vi bare kan være voksne å slappe av og drikke vin eller noe. Synes det er trist å bli så nedprioritert hele tiden, da spesielt fremfor typen som har vært utro mot henne og diverse andre ting som ikke er bra. Egentlig har jeg lyst til å bare trekke meg unna henne, men jeg har veldig få gode venninner så da føler jeg at jeg ikke har noen. De andre venninnene mine er etablerte og i en annen situasjon enn meg som er singel så jeg forventer ikke å se dem så mye. Hva ville dere ha gjort i denne situasjonen?

Anonymkode: b5f59...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er ikke det vanlig når man får familie da?  Bor man flere timer fra hverandre er det forståelig at man blir hjemme med typen og barna enn å dra på lang reise for å bare være sammen noen timer og kjøre hjem igjen..

Anonymkode: 9342a...7ca

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du ønsker er at hun skal stå over ett og annet av helgebesøkene hun gjør til kjæresten og heller være med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det vanlig når man får familie da?  Bor man flere timer fra hverandre er det forståelig at man blir hjemme med typen og barna enn å dra på lang reise for å bare være sammen noen timer og kjøre hjem igjen..

Huh? Hun venninnen jeg snakker om har et barn, men er ikke sammen med barnefaren. Hun har ny kjæreste 250 km unna som hun reiser til hver helg hun ikke har datteren. Jeg bor 1 km unna henne, men får likevel nesten aldri se henne.

14 minutter siden, Sassenach skrev:

Så det du ønsker er at hun skal stå over ett og annet av helgebesøkene hun gjør til kjæresten og heller være med deg? 

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hapi

Har inntrykk av at det er dette folk gjør. Når de har fått kjæreste så prioriterer de kjæresten, helt til de har flyttet sammen og kanskje er litt lei av å være sammen hele tiden. Jeg har ikke tall på hvor mange venninner jeg har "mistet" pga det, og jeg har jo gjort det selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dwight

Kan du ikke bare si det da? At du savner å ha alenetid med henne uten barn og forpliktelser? Foreslå å reise bort en weekend, storby, god mat og drikke og bare være venninner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skjønner venninnen din, jeg. Om hun bare får sett kjæresten annenhver helg, er det klart hun vil se ham da når hun har muligheten. Det er bare da hun kan! Deg kan hun jo treffe ellers, men da vil du tydeligvis ikke. Hvorfor kan dere ikke treffes de helgene hun er hjemme, da? Selv om dere begge har barn kan dere jo være sosiale? Det samme i ukedagene, som hun foreslår? 

Anonymkode: 3fa8b...80f

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten

Enig med AB over her. Når man har kjæreste vil man være sammen med hverandre så ofte som mulig, og når man da kun kan annenhver helg, forstår jeg at hun benytter enhver sjanse til å se han. Veldig trist at han var utro, men det er faktisk ikke din sak. Synes du er litt lite medgjørelig da. Du er skuffet over at hun ikke vil tilbringe helger med deg, men kanskje hun er minst like skuffet over at du ikke vil tilbringe hverdager med henne. Og grunnen til det er barna, både hennes og dine. Tror du ikke kanskje hun kjenner på det at du ikke ønsker å være sammen med henne når hun har barna der, og tar det personlig mot barna. Du kan ikke forvente at hun dropper helger med kjæresten om du ikke en gang er villig til å ha en enkel hverdag med henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenk også på at om hun "ofrer" en barnefri helg for å være med deg, kommer det til å være en hel måned for henne og kjæresten uten at de får sett hverandre. Hva tenker kjæresten om at hun prioriterer å gå på kafé med en venninne som bor i samme by, som hun kunne sett når som helst ellers, når prisen er at det går så lenge uten at de får være sammen? 

Har du noen gang vært i et avstandsforhold? Det har jeg, og jeg kan love deg, en hel måned når man er forelsket er LENGE!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste du innlegget med begge øynene lukket du eller?

Ts, jeg synes du er ekstremt kravstor. Jeg var i et avstandsforhold i tre år. De tre årene var min kjæreste førsteprioritet for meg. Jeg dro heller til han enn i bursdager, jeg dro heller på ferieturer med han enn med venninner, jeg dro heller til han i ferier enn å være med familien min. Når man kun har anledning til å se hverandre annenhver helg, så blir de helgene hellige (vi hadde ikke råd til å se hverandre mer enn annenhver helg). 

Jeg vet ikke hvor gamle barna deres er, men kan dere ikke ha en sleepover hos en av dere, også kan dere sitte oppe og skravle og drikke vin når barna har lagt seg? Eller at dere begge prøver å få barnevakt så dere kan gå ut og ta noen glass vin? Eller ta en litt lengre lunsjpause en dag, og gå ut og spis lunsj sammen? Synes du lager problemer ut av ingenting og oppfører deg som en dårlig venninne hvis du gir venninna di dårlig samvittighet for å ville være med kjæresten sin så ofte hun kan.

Anonymkode: 3e684...6c8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, hun nedprioriterer jo meg og det synes jeg ikke noe om.  Var forståelsesfull når det kom til han før, men ikke nå etter han var utro. Skjønner ikke hvorfor hun gidder bruke 20 timer på buss i mnd for å være sammen med en som bryr seg såpass lite at han ligger med andre. Hun reiser gjerne en hel uke til han av gangen siden hun har barnet sitt annenhver uke. Så det er ukedager også hvor jeg har spurt om å finne på noe, men hver gang jeg spør har hun enten reist til han eller er opptatt med noe annet. Og det er ikke så lett å finne på noe med ungene når man bare har et par timer til rådighet på ettermiddagen pga, leggetid, stell, middag osv. Til og med bursdagen min som jeg planla i to mnd i forveien droppet hun for å reise til typen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, jeg synes du er ekstremt kravstor. Jeg var i et avstandsforhold i tre år. De tre årene var min kjæreste førsteprioritet for meg. Jeg dro heller til han enn i bursdager, jeg dro heller på ferieturer med han enn med venninner, jeg dro heller til han i ferier enn å være med familien min. Når man kun har anledning til å se hverandre annenhver helg, så blir de helgene hellige (vi hadde ikke råd til å se hverandre mer enn annenhver helg). 

Jeg vet ikke hvor gamle barna deres er, men kan dere ikke ha en sleepover hos en av dere, også kan dere sitte oppe og skravle og drikke vin når barna har lagt seg? Eller at dere begge prøver å få barnevakt så dere kan gå ut og ta noen glass vin? Eller ta en litt lengre lunsjpause en dag, og gå ut og spis lunsj sammen? Synes du lager problemer ut av ingenting og oppfører deg som en dårlig venninne hvis du gir venninna di dårlig samvittighet for å ville være med kjæresten sin så ofte hun kan.

Kravstor? Ser min bestevenninne kanskje 10 ganger i året. Hvor mange ganger i året ser du din bestevenninne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun gidder det. Hun elsker fyren. At du ikke skjønner hvorfor er revnende irrelevant. Kanskje en av grunnene til at hun heller vil være sammen med kjæresten er at du snakker nedsettende om en person som betyr utrolig mye for henne, og det gidder hun ikke høre på. 

Du gjør deg vanskelig nå. Inviter henne og ungene på middag, da! Så kan dere være sammen fra dere kommer fra jobb til ungene skal legge seg. Og hva med helgene hun faktisk er hjemme? Hvorfor så himla vanskelig å finne på noe da?

Hvorfor skal hun ofre de barnefrie helgene når du ikke gidder strekke deg en millimeter i de andre helgene/hverdagene?

Det virker som om du forventer at hun skal komme når du knipser, og at det bare er hun som skal ofre noe for å få tid til å treffe deg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kravstor? Ser min bestevenninne kanskje 10 ganger i året. Hvor mange ganger i året ser du din bestevenninne? 

Jeg har sett min bestevenninne 2 gang hittil i år ;) 

Problemet her er at du ser ut til å bare ville treffe henne når det er helt optimalt for deg. Kun i de barnefrie helgene hennes. Som sagt: bruk hverdagene og barnehelgene. Det er da virkelig ikke så vanskelig om du har lyst til å treffe henne!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Jeg er sammen med en som jeg bare får sett annenhver helg. Ja, helgene mine er hellige, de brukes kun til han fordi hvis jeg waster en helg, er det en måned til neste gang. Som bestevenninne synes jeg ts er ekstremt kravstor! Ja, selvfølgelig du vil møte venninna di, men det kan du gjøre en torsdag! Jeg bruker annenhver helg med mine venninner fordi da jobber jeg og har tid på kvelden eller på søndagen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun gidder det. Hun elsker fyren. At du ikke skjønner hvorfor er revnende irrelevant. Kanskje en av grunnene til at hun heller vil være sammen med kjæresten er at du snakker nedsettende om en person som betyr utrolig mye for henne, og det gidder hun ikke høre på. 

Du gjør deg vanskelig nå. Inviter henne og ungene på middag, da! Så kan dere være sammen fra dere kommer fra jobb til ungene skal legge seg. Og hva med helgene hun faktisk er hjemme? Hvorfor så himla vanskelig å finne på noe da?

Hvorfor skal hun ofre de barnefrie helgene når du ikke gidder strekke deg en millimeter i de andre helgene/hverdagene?

Det virker som om du forventer at hun skal komme når du knipser, og at det bare er hun som skal ofre noe for å få tid til å treffe deg. 

Ja, for jeg har jo ikke god grunn til å mislike han. Hvor har du lest at jeg ikke strekker meg en mm ellers også for å se henne? Jeg sier jo at hun aldri har tid ellers heller. Ro deg ned 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Skjønner begge parter, jeg, både deg og henne. En gylden middelvei fungerer ofte fint. Hva med en jentekveld den helgen dere har barna, etter barna er i seng kan dere dele en flaske vin, sitte oppe litt lenger enn vanlig, osv. Min søster som er min nærmeste venninne er i samme situasjon som din venninne, med kjæreste langt unna som hun ser sjelden. De helgene vi begge har barna, så hender det jeg tar med mine barn dit på overnatting, så sitter vi oppe og skravler og koser oss når barna er lagt. Barna elsker også dette.

Anonymkode: 5e627...742

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, folk må få velge selv hva som er førsteprioritet. For meg er ungene det, så annenhver helg, når ungene er hjemme, er det helt uaktuelt å sette de bort til barnevakt for at jeg skal på fest eller liknende. Vet at andre synes dette er sært, men det er mitt valg. Jeg prioriterer også å delta på ungenes fritidsaktiviteter på pappaens helg, framfor sosiale ting.

Anonymkode: f092b...f50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, for jeg har jo ikke god grunn til å mislike han. Hvor har du lest at jeg ikke strekker meg en mm ellers også for å se henne? Jeg sier jo at hun aldri har tid ellers heller. Ro deg ned 

Det er ikke din kjæreste. Det er hun som velger helt selv hvem hun er sammen med. En god venninne snakker ikke stygt om kjæresten en annen selv velger å være sammen med. 

Du har ikke sagt hun aldri har tid ellers heller. Du har sagt at HUN har foreslått å treffes i ukedagene, men du synes det blir for vanskelig. Og så har du sagt at du noen ganger har foreslått å treffes i ukedagene, men da har hun vært opptatt. Det er ikke "aldri". Det er noen ganger.

Så spør om HUN kan finne en dag, da? Spør når det passer for henne? Du har ikke sagt hva som skjer i helgene hun har barn. Hvorfor treffes dere ikke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo tydelig at ingen av dere mener man trenger venner eller bruke tid på de. Fint det. Da bare dropper jeg henne heller, for jeg ser henne aldri og hun har jo uansett den snille typen sin. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...