AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #1 Skrevet 2. mai 2016 Trenger karriereråd Altså, jeg har en tillkallingsvikar stilling, men har jobbet mye pga sykdom. Nå skal den ene kollegaen min sykemelde seg og det vil bli utlyst etter en vikar. Vel, jeg SKAL ha denne jobben. Jeg TRENGER den jobben. Jeg gjør en god jobb, og det er en grunn til at jeg blir ringt kontra andre kolleger. Jeg har tilogmed stilt opp på 1-2 timers varsel. Jeg får mye skryt fra sjefen min og andre i firmaet. I tillegg har en jeg utdannelse de kan dra nytte av - noe jeg skal på kurs for senere via jobben. Så de ønsker jo å "satse" på meg. 1. Men hvordan skal jeg skrive søknaden, ettersom jeg allerede har jobb der...? 2. En søknad er jo i hovedsak en prestasjon av en selv, men de kjenner meg jo fra før...? Skal jeg skrive utdypende hvorfor jeg fremdeles er motivert for å jobbe der osv.? To litt klønete formuleringer på spørsmålene, men håper noen har noen vettuge svar og eventuelt råd Anonymkode: e3675...e88
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #3 Skrevet 2. mai 2016 4 minutter siden, ambivalentReaction skrev: "You know who I am, sincerly AB" Hahaha! Godt forslag Anonymkode: e3675...e88
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #5 Skrevet 2. mai 2016 Syntes det og er litt ekkelt. Spennende prosess, men ekkelt. Tenker på hvis jeg ikke får tilbudet så føler jeg meg ikke god nok eller verdsatt. Føler da det er en dead-end jobb og må finne meg ny. Men elsker virkelig jobben, men kan ikke være tillkalling da endene ikke møttes, dessverre. Veldig kleint også om de ansetter en heeelt ny en, når det er kompetente folk som søker. Anonymkode: e3675...e88
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #6 Skrevet 2. mai 2016 Jeg søkte jobb på en jobb jeg allerede har nå i år Spurte andre på jobben som har vært i samme situasjon som meg. Det er ganske vanlig at folk jobber som vikar her først, og får evt fast jobb etter noen år. De sa at jeg bare skulle skrive en helt vanlig søknad, som om jeg skulle søkt "hvor som helst", men legge til på slutten at jeg trives i jobben jeg har og gjerne vil fortsette. Jeg jobber i kommunen da, så vet ikke hvordan man bør gjøre det om du jobber i en privat bedrift.... ? Men uansett ville jeg bare skrevet en ganske vanlig søknad, men du kan jo kanskje skrive litt om hvordan du trives i jobben, at du har kompetanse og erfaring innen det du driver med på jobb.... Jeg ville ikke prøvd å skrive noe morsomt eller veldig internt.. Bare skriv en formell og vanlig søknad, med fokus på at du er rett for jobben fordi du allerede har den.. Anonymkode: ac19c...8fc
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #7 Skrevet 2. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes det og er litt ekkelt. Spennende prosess, men ekkelt. Tenker på hvis jeg ikke får tilbudet så føler jeg meg ikke god nok eller verdsatt. Føler da det er en dead-end jobb og må finne meg ny. Men elsker virkelig jobben, men kan ikke være tillkalling da endene ikke møttes, dessverre. Veldig kleint også om de ansetter en heeelt ny en, når det er kompetente folk som søker. Anonymkode: e3675...e88 Hva slags jobb er det? Anonymkode: ac19c...8fc
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #8 Skrevet 2. mai 2016 Jeg søkte også nettopp på en jobb jeg allerede har, og hvor sjefen min er min hovedreferanse. Jeg henviste til tidligere søknader for utdypning av erfaring og utdanning (samt vedlagt CV, selvsagt), og sa at jeg håpet de hadde lyst til å fortsette samarbeidet med meg. I følge bekjente som ansetter, skal det være godt nok - de vet jo allerede hvem jeg er. Anonymkode: 63fb8...fa2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #9 Skrevet 2. mai 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg søkte jobb på en jobb jeg allerede har nå i år Spurte andre på jobben som har vært i samme situasjon som meg. Det er ganske vanlig at folk jobber som vikar her først, og får evt fast jobb etter noen år. De sa at jeg bare skulle skrive en helt vanlig søknad, som om jeg skulle søkt "hvor som helst", men legge til på slutten at jeg trives i jobben jeg har og gjerne vil fortsette. Jeg jobber i kommunen da, så vet ikke hvordan man bør gjøre det om du jobber i en privat bedrift.... ? Men uansett ville jeg bare skrevet en ganske vanlig søknad, men du kan jo kanskje skrive litt om hvordan du trives i jobben, at du har kompetanse og erfaring innen det du driver med på jobb.... Jeg ville ikke prøvd å skrive noe morsomt eller veldig internt.. Bare skriv en formell og vanlig søknad, med fokus på at du er rett for jobben fordi du allerede har den.. Anonymkode: ac19c...8fc Takk for svar Aner heller ikke hvordan det er, aldri vært borti dette før meget lurt å skrive at man trives, det må jeg skrive Anonymkode: e3675...e88
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #10 Skrevet 2. mai 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg søkte også nettopp på en jobb jeg allerede har, og hvor sjefen min er min hovedreferanse. Jeg henviste til tidligere søknader for utdypning av erfaring og utdanning (samt vedlagt CV, selvsagt), og sa at jeg håpet de hadde lyst til å fortsette samarbeidet med meg. I følge bekjente som ansetter, skal det være godt nok - de vet jo allerede hvem jeg er. Anonymkode: 63fb8...fa2 Nettopp Anonymkode: e3675...e88
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #11 Skrevet 2. mai 2016 Samboern gjorde nettopp dette. Han valgte å skrive som om han ikke jobbet der, men kuttet den dyptgående presentasjonen av seg selv. Han fokuserte på utdannelse og tidligere erfaring. Også brukte han en del plass på at han faktisk jobbet der, kjente rutiner og visjoner og viste til ha han kunne bidra med. Anonymkode: a6c46...159
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #12 Skrevet 2. mai 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboern gjorde nettopp dette. Han valgte å skrive som om han ikke jobbet der, men kuttet den dyptgående presentasjonen av seg selv. Han fokuserte på utdannelse og tidligere erfaring. Også brukte han en del plass på at han faktisk jobbet der, kjente rutiner og visjoner og viste til ha han kunne bidra med. Anonymkode: a6c46...159 Smart! takk for tips! Anonymkode: e3675...e88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå