AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #1 Del Skrevet 2. mai 2016 Hei. Jeg sluttet på prevansjon (p-plaster) ,etter å ha brukt dette i ca.8 år, i april 2015 . Jeg har enda ikke fått igjen regelmessig syklus! Nå har jeg og mannen akkurat blitt prøvere,(sluttet med kondom) men jeg aner ikke når jeg har eggløsning. Jeg har mensen ca.hver 8-9 uke, noen ganger kortere/lenger. Jeg skal til gynekolog i slutten av mai, men jeg er kjenner jeg er utålmodig og vil ikke la noen frukbare dager gå til spille. Den siste mnd.har vi hatt samleie 3 ganger i uken, og skal fortsette med det. Er det andre med uregelmessige sykluser som har tips?Temping?Eggløsningstester? Vi vil jo at det skal klaffe med en gang, men jeg skjønner jo at det er vanskelig!:) Jeg har lest litt om Pergo, er det noe gynekologen kan skrive ut?Hvordan fungerer en slik kur? Kom gjerne med din erfaring! Anonymkode: b7bbb...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 2. mai 2016 #2 Del Skrevet 2. mai 2016 Hadde ikke like lange sykluser som deg, mine begynte først på 40 dager før de ble litt og litt kortere. Jeg brukte eggløsning tester fra billigtester.no men om dere har sex tre ganger i uken burde dere treffe eggløsning uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #3 Del Skrevet 2. mai 2016 Knulle ofte Anonymkode: fcc1b...6a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #4 Del Skrevet 2. mai 2016 Jeg sliter med det samme og har en syklus på alt fra 28 dager til 35. Siden jeg og min samboer i flere år har "hoppet av i svingen", så har det ingenting med prevensjon å gjøre for min sin det i hvertfall. Jeg har i et par måneder nå forsøkt meg på eggløsningstester, noe som gjør at det er litt lettere. Skal til lege i morgen for å høre om det er noe jeg kan gjøre ift. uregelmessige syklus. Pergo vet jeg lite om. Kanskje jeg kan lufte om det er et alternativ. Anonymkode: cc50f...552 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #5 Del Skrevet 2. mai 2016 Pergotime gir deg eggløsning. Når man har lange og uregelmessige sykluser så har man som regel ikke eggløsning. Når du har uregelmessige sykluser så bør du henvises til en gynekolog som vil ta blodprøver og ta innvendig ultralyd for å se på eggstokkene. Så ser man på svarene av dette for hva man ev gjør videre. Anonymkode: 12a7d...5e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #6 Del Skrevet 2. mai 2016 Pergotime gir deg eggløsning. Når man har lange og uregelmessige sykluser så har man som regel ikke eggløsning. Når du har uregelmessige sykluser så bør du henvises til en gynekolog som vil ta blodprøver og ta innvendig ultralyd for å se på eggstokkene. Så ser man på svarene av dette for hva man ev gjør videre. Anonymkode: 12a7d...5e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #7 Del Skrevet 2. mai 2016 Har alltid hatt uregelmessig syklus, alt fra 4-7 uker mellom. Finner ikke EL med tester, for lat til å tempe. Med de to første satt spiren på første forsøk uten at vi egentlig tenkte så mye på det (hadde ikke sex så ofte heller), men med tredjemann måtte vi ha sex annenhver dag i store deler av syklusen i flere mnd før vi lyktes. Anonymkode: 1c3f6...e5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #8 Del Skrevet 2. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Har alltid hatt uregelmessig syklus, alt fra 4-7 uker mellom. Finner ikke EL med tester, for lat til å tempe. Med de to første satt spiren på første forsøk uten at vi egentlig tenkte så mye på det (hadde ikke sex så ofte heller), men med tredjemann måtte vi ha sex annenhver dag i store deler av syklusen i flere mnd før vi lyktes. Anonymkode: 1c3f6...e5b Kan legge til at jeg var hos gyn etter at vi hadde prøvd ca er halvt år med siste. Tok UL, sjekket UL, hun mente jeg hadde EL og at vi bare måtte prøve litt til. Spiren satt i neste syklus. Anonymkode: 1c3f6...e5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandel88 Skrevet 2. mai 2016 #9 Del Skrevet 2. mai 2016 Jeg hadde veldig uregelmessige menstruasjoner. Varierte i alt fra 30 - 70 dager. Brukte eggløsningstester fra ebay, og det funka på andre forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #10 Del Skrevet 2. mai 2016 Jeg hadde uregelmessige sykluser, alltid hatt dette siden jeg fikk mensen som tenåring.. Jeg pleide å krysse av for mensen på en kalender, og så om det var noen sammenheng. Regnet ut gjennomsnittet antall dager og beregnet når ca EL skulle være med å ta det 14dager før ventet mens.. Da visste jeg at jeg hvertfall ikke bommet på el.. Samtidig hadde jeg eltester rundt den tiden jeg trodde el var. Jeg tempet ikke, men fulgte med på slim, utflod osv.. Googlet og fant en fin side på nettet, der det sto tid man fikk den og den utfloden og studerte dette nøye.. (Haha, litt rar ja.. ) Så da visste jeg ca. tid el var, og det klaffet etter hvert. Etter første fødsel, så ble faktisk syklusen min "fikset", nå er den på normalt 28dager.. Istede for varierende mellom 30 og 50dager.. Jeg har og hørt at ustabil syklus betyr at man ikke har el, men her stemte det ikke.. Jeg ble gravid 9mnd etter starting av prøving.. 3mnd etter at jeg fulgte ekstra godt med, og testet med eltester.. Uten medisiner. Anonymkode: 4eddb...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #11 Del Skrevet 2. mai 2016 Tusen takk for svar alle sammen! Jeg tenkte å bestille eggløsningstester fra "billigetester", men det kan jo bli dyrt i lengden.. I februar av jeg hos legen og snakket litt om at vi skulle begynne å prøve og luftet min bekymring om syklusen, han tok en del blodprøver da. Jeg vet at en av de var for å utelukke Pcos, er usikker på hva de andre var. Prøvene var fin. Jeg er normalvektig og har ingen av symptomene såvidt jeg vet, men har noen i familien med pcos. Jeg har også prøvd å følge med om jeg har "eggløsningslim" de siste mnd.Noe jeg tror jeg har. Jeg får også stikking i magen og ømme bryst ca.14 dager før mensen. Så forhåpentligvis har jeg eggløsning. Vurderer å bestille en time til gyno på Volvat denne uken så jeg får litt fortgang på hele prosessen. HI. Anonymkode: b7bbb...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #12 Del Skrevet 2. mai 2016 Eggløsningstester hjalp meg med å bli gravid. Kjøpte for månedsvis i slengen på ebay for en 100-lapp og når de ble knallpositive dobbeltsjekket jeg med clearblue. Uten eggløsningstester ville jeg aldri blitt gravid med mine ustabile sykluser! Anonymkode: 6a286...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #13 Del Skrevet 3. mai 2016 Ha sex minst annenhver dag, så er du ihvertfall sikret hvis eggløsningen skulle komme. Og masse sex når du har eggløsningsslim! Hvis du ikke vil bruke en formue på tester kan du teste bare når du har sånt slim. For å sjekke om du faktisk har eggløsning er det ellers lurt å måle basaltemperaturen hver morgen. Du finner ikke ut når du har eggløsning før den er overstått, så det hjelper deg ikke med timing av sexen, men det kan være et godt argument for å få Pergo hvis du kan vise til tempekurver som tilsier at du ikke har eggløsning. Noen flere tips her: http://hvordanbligravid.com/hvordan-bli-gravid-med-uregelmessig-syklus/ Anonymkode: c27af...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellyfish Skrevet 4. mai 2016 #14 Del Skrevet 4. mai 2016 Måler du temperaturen hver dag får du jo også bekreftet (evt. avkreftet) at du faktisk har eggløsning. Det er egentlig ikke så mye pes som mange vil ha det til, å ligge musestille under dyna og måle i det man våkner til nøyaktig samme tid hver dag er bare tull. Jeg for min del har klokka på ca. samme tid hver dag i ukedagene, står opp stort sett med en gang det ringer, og måler på badet før jeg tisser. Med mindre jeg er ganske sikker på at eggløsningen kommer en helg og absolutt vil vite akkurat hvilken dag den har vært, så måler jeg ikke i helgen hvis jeg sover lenge. Med denne metoden fanger jeg fint opp temperaturøkningen på 0,2-0,3 grader. Jeg bruker heller ikke termometer med to desimaler. Husk bare at du bør tempe i noen sykluser for å få full oversikt, og at andre årsaker (alkohol, feber, plutselig veldig varmt osv.) kan gjøre at temperaturen en enkeltdag kan være økt selv om du ikke har hatt eggløsning. Bruker en app som heter womanlog, fører inn temperaturen der. Gir god oversikt :-) På denne måten har jeg fått bekreftet at jeg de fleste sykluser faktisk har eggløsning, selv om syklusen er uregelmessig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #15 Del Skrevet 4. mai 2016 Jeg hadde uregelmessig mens etter p pille bruk, helt opp til 70 dager. Ett års tid etter kontaktet jeg gyn. Der så de at jeg hadde PCOS. Tok blodprøver som viste at jeg hadde EL. Jeg begynte å tempe meg og tok eggløsningstester. Om det er PCOS/PCO du har kan eggløsningstestene slå ut uten at du har EL da kroppen forsøker å ha EL, men klarer ikke slippe egget. Temping fungerer mye bedre. Da ser man det helt sikkert, når du har EL. Vil anbefale deg https://www.fertilityfriend.com/ . Lett å få oversikt over EL og temping. Etter at jeg hadde vært hos gynekolog måtte jeg bare ta noen blodprøver først så fikk jeg resept på Primolut og Pergo. Skulle til å begynne med Primolut, men heldigvis gjorde jeg ikke det. For viste seg at jeg var gravid Lykke til! Anonymkode: 20d67...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå