AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #1 Skrevet 2. mai 2016 I fra tidligere bekjente som jeg nesten aldri snakker lenger har jeg og flere venner opplevd ekstremt grove skjellsord. Etter tid og stunder så blir man ganske hardhudet og driter rett og slett i å bli kalt stygg. Nei, helt seriøst, hvem bryr seg om hva han/hun mener om meg, sant? Det sier så mye om disse menneskene. Poenget blir tonefallet i det som skrives (skrikes), og at det tar ekstremt mye tid til sletting og forklaring til venner om hvem som skriver hva og hvorfor de skriver dette. Innimellom går jeg forbi dem, og i følge mange så tar de visst mye stoff sies det (men, jeg vet ikke og er ikke så opptatt av hva dem gjør egentlig) - så der fant man kanskje en forklaring på hvorfor noen skriver ekstremt nedlatende skjellsord til mennesker de ikke kjenner en gang, men hvis man ber personen om å gi seg så bli personene verre. Noen ganger blir jeg redd for å gå ut, fordi de har dratt i fra en annen by bare for å skrike og å kalle meg og bestevenninnen min opp. Da uttalte venninnen deres: "Hva er det med øynene dine? Har du slike øyne? Har de poppet ut av hodet ditt eller?". Man kan sitte og spise mat med noen og de kan ringe og starte med utrolige skjellsord (hore, fitte, tispe, ludder, og sånt - og dette er voksne mennesker med barn altså!). Mest av alt er det slitsomt fordi personene er så ustabile, og som om ikke det er nok så er det ekstremt mye rasisme i fra de samme menneskene også. Dere forstår sikkert hva slags mennesketype jeg vil frem til, sant? Personene sitter ofte på hjemmefester utenfor byene og har direkte temafester om hvem som er styggest, feitest og mest mulig horete (uten å kjenne personene de diskuterer). Historiene er hinsides, og ser ut til å komme i fra noen med et alvorlig rusproblem. Jeg vet det høres rart ut, men det er visst sant. Hvis man går forbi dem ute så er de kjempe trivelige, men innrømmer at de baksnakker hverandre , og da uten at noen har påpekt baksnakking i utgangspunktet (altså: de røper seg). De har barn, og plikter å følge men med så mye stygghet og ondskap som kommer i fra disse mennesketypene så kan de umulig klare å overholde plikter som å ta vare på barna sine, å gå på jobb og lignende. Det kan de ikke rekke rett og slett mtp at de er så aktive med å gjøre andre ting. Hvordan stopper man sånne mennesker i fra å kalle opp andre mennesker? Ingen vil da ta ansvaret for noe sånt. Ingen kan ikke ta ansvar for en slik språkbruk. Hvem tar ansvaret og hva gjør man med dette hvis de ikke gir seg, og det gjør de åpenbart ikke. Erna Solberg og Siv Jensen har jo nå tatt opp dette og det har stått i VG/Dagbladet (dette med netthets og sjikane). Slutter ikke personenen når politikerne involverer seg heller? Og da lurer jeg: hva feiler disse menneskene da? Når de ikke gir seg når politikere involverer seg til og med. De blir verre og språkbruken blir også verre. Det er helt grenseløst for hva som kan sies. Hvor er empatien, omsorgen og kjærligheten for sine medmennesker? Hva gagner det mennesker å hate sånn? Man forstår jo det at de ikke har det godt med seg selv når de skriver sånt til mennesker, men igjen: det er ikke mitt problem. Jeg tror ikke noe på det med å være hyggelig eller snill i mot dem hjelper heller. Å prøve å forstå hvorfor de er sånn er nok nytteløst. Haddy og Hadja ble også hetset på det groveste. Hva slags mennesker er dette? Dette er jo en oppførsel som dyr har som ikke gjør annet enn å følge instinker, og ingenting annet. Anonymkode: ebe79...efc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå