Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Har møtt en mann mye den siste tiden (noen mnd). Han har vært veldig på med meldinger og det å møtes hjemme hos hverandre. Tatt meg med på tur og virket interessert. 

Jeg har ikke datet på flere år og føler meg helt "grønn". Jeg har noen seriøse forhold bak meg og vet jo hva jeg vil ha/liker. Jeg er interessert i denne mannen men merker at det begynner å dale. Å nå kommer spørsmålet om jeg overreagerer eller om dette er helt ok. Jeg forstår jo at folk er forskjellig men han sier ingenting om følelsene sine. Absolutt ingenting.. Sier heller ikke at jeg er pen/sexy/snill for eksempel. Ingen komplimenter med mindre jeg sier det først til han. 

Så samtalen går f.eks slik: 

meg: jeg synes du er skikkelig fin/pen/snill

Han: det er du og..punktum. 

Jeg klarer ikke lese han heller. Aner ikke om han er forelska eller om jeg er et ok tidsfordriv.  Men nå gjorde jeg vel en stjernesmell ved å si at han burde "step it up" hvis han ønsket noe mer med meg. Han sa noe om at han ikke hadde orket å møte meg om han ikke likte meg...... Sikkert veldig dumt å begi meg innpå noe slikt. Men faen da.. orker jo ikke rote rundt i månedsvis om det ikke blir noe mer. Hva mener dere?

Anonymkode: 05722...ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hadde ikke vært en mann jeg hadde orket å involvere meg i. Jeg vil ha en mann som er oppmerksom og gir tilbakemeldinger og som det går an å prate med og som gir av seg selv også. 

For meg hadde det vært en forutsetning at han kunne si - eller i hvert fall på en annen måte uttrykke - hva han føler. Jeg kan ikke være sammen med en som er vanskelig å lese. 

Jeg syns åpenhet er viktig. 

• Liker 4
Skrevet

Folk viser at de bryr seg/liker deg på forskjellige måter. Det å få komplimenter er tydeligvis viktig for deg, men for han er kanskje å vise det på en annen måte viktigere for han. Jeg synes du burde kanskje ta det opp med han? Fordi når man forstår hvordan den andre uttrykker seg så kan det hjelpe. :) Kanskje du også må lirke og spørre litt om hans følelser når han ikke deler dem?

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Ja jeg synes også at åpenhet er viktig og at man iallfall har en anelse om hvordan den andre føler. Men har ingenting. Han sier at han ikke er flink å prate om følelser osv. Men ikke et eneste kompliment uten at jeg sier det først. Ingen følelser. Det blir litt merkelig?! Eller? 

Det er ikke det at jeg er avhengig av å få komplimenter. Men jeg er et stort følelsesmenneske som både uttrykker dette i ord og i handling så det er kanskje der vi er altfor forskjellige. Men er det andre som har opplevd lignende og kom bra utav det eller er det en dealbreaker?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sett på forhistorien hans. Har han noen langvarige forhold bak seg? Eller kun uforpliktende greier? Hvor gammel er han?

Noen er rett og slett ikke så gode på følelser. Er han sjenert? Har du møtt vennene hans? Og hva mener du med at dere har vært på tur? I skogen eller to uker i syden, liksom?

Anonymkode: b2b97...48a

AnonymBruker
Skrevet

Gi han til meg! Jeg er akkurat som han :D

Anonymkode: 04ac8...dfa

AnonymBruker
Skrevet

Snakker vi om chatting her?

Hvordan er det utenfor chatrommet....

Anonymkode: 59b19...984

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har vært veldig på med meldinger og det å møtes hjemme hos hverandre. Tatt meg med på tur og virket interessert.

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker vi om chatting her?

Hvordan er det utenfor chatrommet....

Anonymkode: 59b19...984

Anonymkode: 612c1...45c

AnonymBruker
Skrevet

Er på dealern med en som er akkurat lik....

og prøver å forstå. Folk er forskjellige. Noen holder veldig igjen i begynnelsen av ymse grunner, andre bare er sånn... Men om man er slik bør det være NOE som veier opp, feks at han er veldig fysisk kjærlig el lignende. Dette vises kanskje ikke så godt så tidlig.

vi er veldig utålmodige når det gjelder dating da... Jeg velger å se hvordan dette utvikler seg, men så er jeg hodestups forelska da... Og har egentlig konkludert med at dette ikke er manglende interesse, det er slik han er..

Anonymkode: ac2ea...a3b

Skrevet (endret)
Den 2.5.2016 at 17.36, AnonymBruker skrev:

Hei dere!

Har møtt en mann mye den siste tiden (noen mnd). Han har vært veldig på med meldinger og det å møtes hjemme hos hverandre. Tatt meg med på tur og virket interessert. 

Jeg har ikke datet på flere år og føler meg helt "grønn". Jeg har noen seriøse forhold bak meg og vet jo hva jeg vil ha/liker. Jeg er interessert i denne mannen men merker at det begynner å dale. Å nå kommer spørsmålet om jeg overreagerer eller om dette er helt ok. Jeg forstår jo at folk er forskjellig men han sier ingenting om følelsene sine. Absolutt ingenting.. Sier heller ikke at jeg er pen/sexy/snill for eksempel. Ingen komplimenter med mindre jeg sier det først til han. 

Jeg klarer ikke lese han heller. Aner ikke om han er forelska eller om jeg er et ok tidsfordriv.  Men nå gjorde jeg vel en stjernesmell ved å si at han burde "step it up" hvis han ønsket noe mer med meg. Han sa noe om at han ikke hadde orket å møte meg om han ikke likte meg...... Sikkert veldig dumt å begi meg innpå noe slikt. Men faen da.. orker jo ikke rote rundt i månedsvis om det ikke blir noe mer. Hva mener dere?

Folk er veldig forskjellige på å vise interesse. Jeg er akkurat som han her og du er akkurat som eksen min! Den dynamikken er utrolig slitsom og jeg ble så ufattelig sliten av det enkleste for meg var å gjøre det slutt.

Jeg fikk hele tiden høre at jeg ikke gav nok kompliment og viste nok interesse sånn som han ville. Sannheten er at jeg viste min interesse på andre måter, når jeg var med han kunne gi gi han mye oppmerksomhet, være kosete og gi komplementer der det passet seg, f.eks. om han hadde laget god mat o.s.v. Han bemerket også at det var bra når vi var sammen.

Men han var ikke fornøyd med hvordan dette var når vi ikke var sammen og hadde kontakt. Han kunne gjøre som deg, gi kompliment og hadde da en forventing om at jeg skulle si noe tilbake. Gjorde jeg ikke det, så ble han sur og tver og tolket det som at jeg ikke var glad i han. For meg er det unaturlig å gi kompliment på kommando og det er en u-ting dersom man skal fiske etter kompliment, som han egentlig gjorde. Det er falskt. Kompliment må komme av seg selv, fordi man føler for å gi det, ikke fordi man føler for å svare tilbake fordi man får et kompliment. 

I følge eksen min mente han at jeg skulle strekke meg lenger for å gi han den bekreftelsen han trengte. Fordi man "gir og tar". Problemet er at jeg viser interesse på andre måter og det blir feil å diktere andre hvordan man skal vise interesse. Det at jeg i meg selv starter samtaler og prater utenom om dagligdagse ting, er en form for interesse. Men, hans behov var å stadig påpeke at min interesse ikke var nok og at jeg ikke gav han den bekreftelsen han trengte. Da ble løsningen å gjøre det slutt fordi vi var så ulike der og han ikke kunne akseptere meg for den jeg var. 

Han du dater er nok på samme måte, han viser interesse på annen måte og det er akkurat det han sier når han svarer at han møter deg og vil forsette å møte deg, er en interesse i seg selv. Du kommer til å drive han fra deg om du fortsetter å gjøre som eksen min. Du må være fornøyd med det du får og lese interessen hans på andre måter, ellers kommer det ikke til å fungere. 

Tenk gjennom, borsett fra at han ikke gir deg de komplimentene du ønsker. Tar han kontakt på andre måter bare for å prate? Det er hans måte å vise interesse på!

Endret av lillsunshine
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min er veldig lik han du dater, TS. Eller, i det minste når det gjelder følelser og komplimenter. Han er en såkalt "strong silent type". Altså han fremstår som ganske tøff og urørlig, men innerst inne er han litt usikker på seg selv. Jeg har lært meg å lese han, selv om han av og til er litt vanskelig å tyde. Jeg ville aldri byttet han bort, for han har gitt meg så utrolig mye glede. Han er også verdens snilleste. Ikke så veldig romantisk av seg, men det går bra :) 

Jeg klarer meg uten komplimenter hele tiden, og de gangene han virkelig åpner seg, så er det verdt det. Jeg føler vi har et sterkt bånd, for det sitter veldig langt inne for han å snakke om ting som plager han, eller ting han føler på. Det ser jeg på som en stor tillitserklæring når han forteller meg disse tingene. Ellers er han en ganske enkel type. Forventer ikke veldig mye, veldig stille og rolig, tar ikke ting så seriøst. Jeg har lært på den harde måten hvordan han er, for jeg har mange ganger tenkt som deg; at han ikke var så interessert. Men så fant jeg ut at han er sånn, og det er noe jeg aksepterer! Det er viktig og akseptere partneren sin for den han/hun er.

Så TS, i disse travle dager er det lett å bli utålmodig. Jeg vet jo nå hva jeg hadde gått glipp av hvis jeg hadde avsluttet det, men jeg er så glad jeg fortsatte. Han er verdt å kjempe for, og jeg vet at han ville kjempet for meg og.

Men du må også se an hva du selv tenker og føler. Han vil vise deg det hvis han er interessert :)

Anonymkode: 427ab...088

AnonymBruker
Skrevet
Den 5/2/2016 at 17.36, AnonymBruker skrev:

Hei dere!

Trenger du muntlig bekreftelse i andre sammenhenger også?

Anonymkode: 24396...f0b

AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen.

Tusen takk for mange svar :) for å svare på noe. Han er 30 år. Har visstnok hatt et stabilt forhold før mer enn det vet jeg ikke. Kjenner han ikke så veldig godt. 

Med tur mener jeg at vi reiste bort i noen dager. Men greia er det nå at etter vi tilbringte noen dager ilag så har kontakten faded mer og mer ned. Vi har aldri møttes noe "offentlig" sted på middag etc. Kun vært hjemme hos hverandre. Har følgelig heller ikke møtt venner eller andre han kjenner. Jeg inviterte han med på fest men han turte ikke(ville ikke?) Komme. 

Han er aktiv på facebook og snap men sier lite til meg. Jeg er ikke den som kaster meg over så har sendt en og annen snap. Får alltid svar da.

Jeg sa for noen dager siden at hvis han ikke følte noe mer så var det bedre å være ærlig. Da sa han at han ønsket å fortsette å se hva som skjer. Men er så mye mixed signals at jeg blir noe oppgitt. Tror egentlig jeg er blitt en man har på gress. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...