Gå til innhold

Strykemerker på russebukse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Er en jente på 18 år som har russebukse osv, men har ikke de strykemerkene, da jeg tenker å bruke de til å skrive mitt navn på buksa.

Vet dere om en annen måte jeg kan gjøre det? Kanskje kopiere ut vanlige bokstaver fra nettet og kopiere på A4-ark, for så å sette de på buksa?

Anonymkode: b31e0...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får kjøpt slike ark på stoff og stil eller panduro. Å bruke vanlig papir fungerer dårlig. Alternativt: kjøp deg en hvit tusj og tegn for frihånd, evt. etter utskrevne bokstaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var for gjerrig til å kjøpe strykemerker, så jeg lagde bokstavene selv.

Først gikk jeg i mammas stoffrestlager og fant et gammelt dynetrekk med fint mønster. Så tegnet jeg opp bokstavene på matpapir, klipte dem ut og prøvde på buksa for å sjekke at de var passe store. Deretter brukte jeg dem som mal til å klippe ut bokstaver fra stoffet. For at kantene skulle bli litt finere og ikke rakne sydde jeg sikksakk langs kanten på maskin. Så limte jeg bokstavene på buksa (med trelim), og til slutt sydde jeg en søm i midten av bokstavene for at de skulle sitte ekstra godt fast.

Dette tok bare noen timer, og holdt hele russetiden. Jeg tror jeg hadde 13 bokstaver og tall fordelt på begge beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...