AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #1 Skrevet 2. mai 2016 Jeg har behov for å finne ut hva jeg FAKTISK forbrenner i løpet av et døgn, og orker ikke lenger tro at alle slags kalkulatorer viser det "rette". Jeg har hypothyreose og selv om det står på en bmr kalkulator at jeg forbrenner rundt 2200 kalorier daglig (tilpasset mitt aktivitetsnivå), så vet jeg jommen ikke om jeg tror på det. Jeg vurderer nå å kjøpe en fitbit , men er usikker på om den vil gi meg svar på det jeg lurer på: 1. hva forbrenner jeg i løpet av en dag? (da blir det lettere å vite hva jeg trenger å få inn av kalorier) 2. hvordan sover jeg og hva forbrenner jeg i hvilemodus? Kan dere med fitbit være så snill å komme med innspill om dette kunne vært et smart valg for meg? Anonymkode: e2592...799
ekkoet Skrevet 2. mai 2016 #2 Skrevet 2. mai 2016 jeg har fitbit, men jeg ville ikke stole på å få et nøyaktig kcal-tall ut fra den. Den merker hvor mange steg du går og om pulsen din går opp og ned. Godt mulig at utfra dette og vekten og kjønnet (man oppgir den) vil den komme med et ok anslag, men tror ikke det er noen nøyaktig vitenskap. Om du har en tillstand som gjør at du avviker fra normalen tror jeg ikke den hjelper deg.https://help.fitbit.com/articles/en_US/Help_article/How-does-Fitbit-know-how-many-calories-I-ve-burned jeg ser det står nevnt BMR, ikke et begrep jeg kjente til før, men virker som den baserer seg på det du ikke stoler på.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #3 Skrevet 2. mai 2016 Nei, den vil nok ikke det. Den beregner kaloriforbruk basert på en generell formel for kjønn, alder og vekt, akkurat som kalkulatorene du har sett på nett. Om du har en spesiell sykdom/tilstand, er ikke dette noe fitbit'en tar hensyn til. Så du vil ikke få noe mer nøyaktige data av den. Den kan gi deg litt mer nøyaktige data enn en slik kalkulator som bare lar deg angi om du er "Litt aktiv", "moderat aktiv", osv, i og med at den måler pulsen din og dermed ser om du er aktiv. Men om du er flink til å logge aktivitet selv, og bruker en kalkulator som lar deg angi i timer hvor mye tid du bruker på å sove, sitte, være lett aktiv, mye aktiv, osv, får du like gode/dårlige beregninger der, bare at da er det gratis. Anonymkode: 4f814...7cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå