sonush Skrevet 2. mai 2016 #1 Skrevet 2. mai 2016 For muligens et par år siden så var det tv-reklame for en algebasert urtemedisin mot leddsmerter. Noen som husker hvilken det var, eller husker reklamen.
Gjest Hapi Skrevet 2. mai 2016 #2 Skrevet 2. mai 2016 Nei det kjenner jeg ikke til, men dette kan hjelpe, og C-vitamin http://www.dinside.no/351223/gurkemeie-mot-leddgikt Gurkemeie kan også kjøpes på innvandrerbutikker, der får du ganske mye og rimelig. Ca en ts til dagen i melk, soyamelk, nøttemelk eller mat (bør spises med en type fett siden det er fettløselig)
Sugerøret Skrevet 2. mai 2016 #3 Skrevet 2. mai 2016 (endret) Meste er ikke dokumentert ,så jeg ville holdt meg langt unna. Gurkemeie er betennelsesdempende og godt utprøvd.Det tar jeg hver dag også Mange med leddgikt har lite vitamin D og b. Hos legen får du sjekket om du trenger tilskudd Endret 2. mai 2016 av Kårky
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #4 Skrevet 2. mai 2016 Bruk heller medisin foreskrevet av lege istedet for medisin som ikke har noen dokumentert effekt Anonymkode: 90e7d...dea
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #5 Skrevet 2. mai 2016 Jeg vet ikke om urtemedisin, men som andre nevner så er kryddere som gurkemeie (bør inntas med pepper), ingefær og rosmarin bra for betennelse. Anonymkode: 7cea4...358 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #6 Skrevet 2. mai 2016 Jeg har veldig tro på at urter kan funke. Anonymkode: bad89...a61 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #7 Skrevet 2. mai 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruk heller medisin foreskrevet av lege istedet for medisin som ikke har noen dokumentert effekt Anonymkode: 90e7d...dea Ja, legemidler som er fulle av bivirkninger.... Jeg er så lei av å lese sånne utsagn, der ingenting liksom funker før det har "dokumentert effekt". Er du klar over at urter har vært brukt i tusenviv av år? Det er urter i legemidler og, men de er også fulle av kjemikalier, dermed bivirkninger. Reine urter bruker lenger tid på å fungere, men er mye mer skånsomme for kroppen. Anonymkode: 05129...05f 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #8 Skrevet 3. mai 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, legemidler som er fulle av bivirkninger.... Jeg er så lei av å lese sånne utsagn, der ingenting liksom funker før det har "dokumentert effekt". Er du klar over at urter har vært brukt i tusenviv av år? Det er urter i legemidler og, men de er også fulle av kjemikalier, dermed bivirkninger. Reine urter bruker lenger tid på å fungere, men er mye mer skånsomme for kroppen. Anonymkode: 05129...05f Dette er uvitenskapelig pjatt. Du vet ikke hvordan eller om noe virker, og kan derfor heller ikke kartlegge bivirkninger. Alt er kjemisk. Kjemikalier er ikke skummelt. Legemidler har isolert virkestoff, og det øvrige som er i dem (som er testet og kontrollert for sikkerhet) er der for å gi legemidlet en form som sikrer at det tas opp riktig i kroppen, og at det ikke blir vekst av mikroorganismer i det. Men midler som er testet for sikkerhet og virkning, hvor alle bivirkninger er kartlagt - nei, DET skal du ikke ha. Du snakker mot bedre vitende. Anonymkode: bac15...c05 2
MissPierce Skrevet 3. mai 2016 #9 Skrevet 3. mai 2016 (endret) Vet ikke hvor hardt rammet du er, og ikke sikkert det virker på deg i det hele tatt. Men har du prøvd kostholds endring hvor man fjerner spesielt stivelse? Min mammas tante var så hardt rammet at hun for det meste satt i rullestol. Hun fikk sprøyter med cellegift en gang i mnd. De bygget om huset for å få bad og soverom i 1.etasje. SÅ fikk hun tilbud om å bli med på en studie hvor det handlet om å endre kosthold. Hun kuttet ut mat med stivelse bland annet. Å hun ble så ekstremt mye bedre. Hun kom seg ut av rullestolen, og går minst en times tur med mannen hver dag. En dag var de ute å spiste, og hun tenkte at ett flatbrød skader nok ikke. Det må jo være greit. Dagen etter kom hun ikke opp av sengen uten hjelp. Tok 3 dager før hun var bra igjen. VI fikk sjokk da vi besøkte henne, og hun kom gående igjennom hagen uten problemer. Sist vi så henne, så satt hun i rullestol. Er en bok hvor det står masse om dette. Men husker ikke hva den heter i farten. Endret 3. mai 2016 av MissPierce 1
sonush Skrevet 3. mai 2016 Forfatter #10 Skrevet 3. mai 2016 3 timer siden, MissPierce skrev: Vet ikke hvor hardt rammet du er, og ikke sikkert det virker på deg i det hele tatt. Men har du prøvd kostholds endring hvor man fjerner spesielt stivelse? Min mammas tante var så hardt rammet at hun for det meste satt i rullestol. Hun fikk sprøyter med cellegift en gang i mnd. De bygget om huset for å få bad og soverom i 1.etasje. SÅ fikk hun tilbud om å bli med på en studie hvor det handlet om å endre kosthold. Hun kuttet ut mat med stivelse bland annet. Å hun ble så ekstremt mye bedre. Hun kom seg ut av rullestolen, og går minst en times tur med mannen hver dag. En dag var de ute å spiste, og hun tenkte at ett flatbrød skader nok ikke. Det må jo være greit. Dagen etter kom hun ikke opp av sengen uten hjelp. Tok 3 dager før hun var bra igjen. VI fikk sjokk da vi besøkte henne, og hun kom gående igjennom hagen uten problemer. Sist vi så henne, så satt hun i rullestol. Er en bok hvor det står masse om dette. Men husker ikke hva den heter i farten. jeg har ikke fått noen diagnose enda til tross for smerter i ledd ila 8 mnd. Vært kasteball i systemet siden oktober. Går på morfinlignende tbl gr svært sterke smerter, men det er kun symptombehandling. Ingen kurerende behandling siden de ikke vet hva det er. Ønsker noe annet ikke medikamentell som kan virke lindrende. TS 1
sonush Skrevet 3. mai 2016 Forfatter #11 Skrevet 3. mai 2016 Den 2 May 2016 at 16.31, Kårky skrev: Meste er ikke dokumentert ,så jeg ville holdt meg langt unna. Gurkemeie er betennelsesdempende og godt utprøvd.Det tar jeg hver dag også Mange med leddgikt har lite vitamin D og b. Hos legen får du sjekket om du trenger tilskudd Har også svært lav D-vit. Vært nede på 10, men er nå på 22. 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig tro på at urter kan funke. Anonymkode: bad89...a61 Jeg har også troa på det. Husker en gang jeg mor påtvang med et par hvitløkfedd, da hun tilfeldigvis ikke hadde paracet hjemme. Hadde kraftig forkjølelse med tette bihuler og veldig vondt. Gikk og la meg, våknet et par timer senere, gjennomsvett, og mildere smerter, og i kjempe bra form. Brukt gurkemeie tidligere, men ikke i denne sammenhengen. God tips, skal forsøke. Fikk forresten svar en annen plass. Det jeg tenkte på var noe som heter Vitaepro. Ble anbefalt, skal forsøke. TS 1
Sugerøret Skrevet 4. mai 2016 #12 Skrevet 4. mai 2016 Vitae pro er tull.IKKE dokumentert virkning og Norsk Revmatikerforbund anbefaler det heller ikke. (vel ,en periode da de tjente penger på det.) Anbefaler deg å melde deg inn i vi med leddgikt på facebook.Masse folk med mye erfaring
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #13 Skrevet 4. mai 2016 Den 2.5.2016 at 0.49, AnonymBruker skrev: Ja, legemidler som er fulle av bivirkninger.... Jeg er så lei av å lese sånne utsagn, der ingenting liksom funker før det har "dokumentert effekt". Er du klar over at urter har vært brukt i tusenviv av år? Det er urter i legemidler og, men de er også fulle av kjemikalier, dermed bivirkninger. Reine urter bruker lenger tid på å fungere, men er mye mer skånsomme for kroppen. Anonymkode: 05129...05f Det betyr ikke at urter fungerer. Jeg tror ikke urter hjelper mot f eks hypothyreose, diabetes, allergi, kols og kreft for å nevne noe Anonymkode: 90e7d...dea
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #14 Skrevet 4. mai 2016 Den 3.5.2016 at 18.53, MissPierce skrev: Vet ikke hvor hardt rammet du er, og ikke sikkert det virker på deg i det hele tatt. Men har du prøvd kostholds endring hvor man fjerner spesielt stivelse? Min mammas tante var så hardt rammet at hun for det meste satt i rullestol. Hun fikk sprøyter med cellegift en gang i mnd. De bygget om huset for å få bad og soverom i 1.etasje. SÅ fikk hun tilbud om å bli med på en studie hvor det handlet om å endre kosthold. Hun kuttet ut mat med stivelse bland annet. Å hun ble så ekstremt mye bedre. Hun kom seg ut av rullestolen, og går minst en times tur med mannen hver dag. En dag var de ute å spiste, og hun tenkte at ett flatbrød skader nok ikke. Det må jo være greit. Dagen etter kom hun ikke opp av sengen uten hjelp. Tok 3 dager før hun var bra igjen. VI fikk sjokk da vi besøkte henne, og hun kom gående igjennom hagen uten problemer. Sist vi så henne, så satt hun i rullestol. Er en bok hvor det står masse om dette. Men husker ikke hva den heter i farten. Dette er som å lese om min mor Hun har revmatisk artritt, og har i mange år hatt store smerter, og brukt krykker og andre hjelpemidler for å fungere. Hun la om kostholdet; kuttet ut all korn og sukker, og spiser store mengder grønnsaker og krydderplanter. Nå er hun mye, mye bedre. har gått fra å være lenket til sengen enkelte dager til å klare å gå tur og bruke vanlig kniv bl.a. Vi er indoktrinert til å tro at det eneste som funker mot sykdommer er skolemedisin. Og ja, det hjalp med kortison, men hun ble oppblåst, overvektig og syk av det. Hverken hun eller oss i familien hadde særlig tro på at kostholdet kunne hjelpe så vanvittig mye, og i begynnelsen så var det et supplement til medisin. Men symptomene forsvant så fort og drastisk at hun klarte å kutte ned og ut medisinen. Det er ikke heksekunst og humbug alt. Leddgikt er en inflammatorisk prosess hvor kroppen angriper seg sev. Det finnes ofte mange årsaker til dette, men det er helt klart at kroppen blir påvirket av det vi nærer den med med. Enkelte typer mat feeder betennelse, og andre demper betennelse. Dette er ren biokjemi. Anonymkode: 7cea4...358 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå