AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #1 Skrevet 2. mai 2016 Gah, kjøpte et klesplagg jeg ikke vil ha likevel, men finner ikke kvitteringen. Må jeg beholde plagget, eller kan jeg skrive ut fra banken (bevis på at jeg har betalt til butikken) og ta med, vil jeg kunne gi tilbake plagget og få igjen pengene? Anonymkode: 9c2e1...e73
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #3 Skrevet 2. mai 2016 Det spørs litt på hvilken butikk det er snakk om, men jeg har gjort det noen ganger, og da fungerte det i hvert fall fint. Senest forrige uke på Cubus. Anonymkode: 5da4a...5d8
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #4 Skrevet 2. mai 2016 Nei, i mange tilfeller ikke. En bankutskrift spesifiserer ikke konkret hvilken vare du har kjøpt. Mulig de er greie med deg og gir deg pengene tilgode / lar deg bytte det i et annet plagg. Anonymkode: da12b...bd9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #5 Skrevet 2. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det spørs litt på hvilken butikk det er snakk om, men jeg har gjort det noen ganger, og da fungerte det i hvert fall fint. Senest forrige uke på Cubus. Anonymkode: 5da4a...5d8 Ok! Kan i hvertfall forsøke.. Anonymkode: 9c2e1...e73
PappaTilNinja Skrevet 2. mai 2016 #6 Skrevet 2. mai 2016 Å la kunden angre et kjøp, og gi pengene tilbake er ikke en lovfestet plikt, så du får sannsynligvis kun en tilgodelapp på beløpet uten kvittering. I en lovfestet reklamasjonssak derimot, så trenger du egentlig hverken kvittering eller bankutskrift om du på andre måter kan sannsynliggjøre kjøpet. Men såklart, der hjelper jo også kvittering/bankutskrift.
Gjest Dwight Skrevet 2. mai 2016 #7 Skrevet 2. mai 2016 Bankutskrift er et kjøpsbevis, men mange krever original kvittering for å gi pengene tilbake. Så om du ikke får penger igjen av den spesifikke butikken, så kan du få gavekort. Husk at retur ikke er en rettighet
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #8 Skrevet 2. mai 2016 Ok, men uansett er det bedre med gavekort enn det plagget jeg aldri kommer til å bruke mest sannsynlig. Anonymkode: 9c2e1...e73
Jerry Lee Skrevet 2. mai 2016 #9 Skrevet 2. mai 2016 Noen er vrange. Andre er velvillige fordi god service øker sjansen for at kunden handler der også senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå