Gå til innhold

Privat gynekolog.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Får fastlegen beskjed om jeg bruker en privat gynekolog? 

Anonymkode: 35f36...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke automatisk. Du kan selvsagt be om å få oversendt papirer til fastlegen din.

Hvorfor kan du ikke bruke offentlig gynekolog?

Anonymkode: 59bae...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne godt brukt fastlegen, men har ofte tatt GU der og føler det blir litt for dumt at jeg kommer igjen. Sliter endel med kløe nedentil, blir gal! Då trengte ta en grundig sjekk hos gynekolog med celleprøve og diverse. Er ingen offentlige gynekologer her som tar imot uten henvisning fra lege.

Anonymkode: 35f36...615

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det offentlige må du vel ha henvisning fra fastlegen din, og dersom det ikke er noe som haster, så risikerer man å måtte vente lenge før man slipper til. I det private får man time mye raskere, og av den grunn bruker jeg også privat gynekolog. Vet ikke om fastlegen får beskjeder derfra, men det har ikke vært noe problem for meg i hvert fall. Jeg tar jo uansett spørsmål og problemer som gjelder sånne ting hos den privatpraktiserende, og de fører jo egen journal der, så man får jo på et vis samme oppfølgingen ved at gynekologen vet hvorfor du har vært der tidligere, og hvordan ting ligger an (også om man går til en annen gynekolog i samme firma). Men du kan sikkert be de sende epikrise til fastelegen din om du synes det er greit at han/hun har all info om helsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne godt brukt fastlegen, men har ofte tatt GU der og føler det blir litt for dumt at jeg kommer igjen. Sliter endel med kløe nedentil, blir gal! Då trengte ta en grundig sjekk hos gynekolog med celleprøve og diverse. Er ingen offentlige gynekologer her som tar imot uten henvisning fra lege.

Men da ber du om henvisning? Ser ikke helt hvorfor du må bruke privat gynekolog i dette tilfellet, men hvis du vil kaste bort flere tusen så kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Ferny skrev:

I det private får man time mye raskere, og av den grunn bruker jeg også privat gynekolog.

Jeg blir overrasket over hvor mange som har råd til å gå til privat gynekolog stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Annonse

Jeg liker ikke at helsesekretærene sitter og leser journalen min fra gynekolog til lege. Så helt greit for meg å skille gynekolog og legekontor. ;) Bor i ei lita bygd, der alle vet alt fra vi står opp om morgenen til vi legger oss.

Anonymkode: 9f43f...228

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...