Angelica Skrevet 27. oktober 2004 #1 Skrevet 27. oktober 2004 Skulle absolutt ha begynt å trene, men sliter med både motivasjon og økonomi. Har høyt blodtrykk og legen anbefalte trening og sunnere kosthold. Er ikke spesielt overvektig, men kunne godt tatt av 5 - 10 kg. Jogging er kjedelig, og nå begynner det å bli så mørkt og kaldt på kveldene også. Er ikke så lett å komme seg opp av sofaen og ut på tur da. Noen tips til å få opp motivasjonen? :o
Karianne Skrevet 28. oktober 2004 #2 Skrevet 28. oktober 2004 Hei! Leste tilfeldigvis på et annet innlegg her på kropp, helse og trening, og da skrev du at du hadde barn. Vet ikke hvor gamle disse er, men det er da masse aktivitet å få sammen med barn, er det ikke? Å leke seg ute med barna må jo være mye morsommere og bedre for deg enn å jogge som du synes er kjedelig. Du ville ha tips: - skriv ned hvorfor du ØNSKER å trene. - skriv ned hva du liker å gjøre. - hvor ofte har du lyst til å gjøre dette. Trening skal være lystbetont og morsomt. Etterhvert vil det kanskje inngå i de daglige rutinene, og da er det veldig lett å komme igang. I begynnelsen er det kanskje litt tungt, for det er så uvant og kroppen er i dårlig form. Det skal ikke ta så lang tid før du merker at du blir freshere, og dette er en digg følelse. Du sier økonomi, men det koster null kroner og ta med barna, familien eller venner på tur i skogen. I stedet for å gå på kafe kan man gå til ei hytte i skogen som selger vafler og kaffe. Finnes mange sånne som er åpne i helgene. Da har man motivasjon til turen. Nei, nå ble dette kanskje litt vel langt og ustrukturert. Prøv ei uke og tren FORSIKTIG, og gjør det lystbetont, så blir du kanskje hekta? Siden legen din mente at du burde trene, så bør du kanskje ta det alvorlig. Du vil vel beholde helsa?
aline Skrevet 28. oktober 2004 #3 Skrevet 28. oktober 2004 har du mulighet til å gå? jobber du? hva liker du å gjøre (bortsett fra å sitte i sofaen ) du kan melde deg på dansekurs, kanskje du kan ha med ungene om du ikke får "fri"? du kan dra i svømmehallen, la ungene leke mens du svømmer (og holder oppsikt med dem selvsagt) jeg synes det er gode tips å få via Tjukkholmen, der går de igjennom forskjellige treningsmetoder + kosthold. setter opp kosthold i forhold til hverandre, hvor mye man kan spise av det ene kontra det andre. sitter du allikevel i sofaen neste onsdag, ta en titt, se om du får noen smarte tips derfra. du MÅ ikke trene flere timer heller, start med noe du kan gidde/orke å gjøre ca 30 så godt som hver dag. jeg har laget meg treningsplan, der jeg har skrevet opp fem aktiviteter jeg kan tenke meg å gjøre, så krysser jeg av det jeg gjør og hvor lenge jeg gjør det. Jeg har også en kryssmulighet for "ikkeno". så setter jeg smilefjes de dagene jeg trener over 30 min, ett midt i mellom fjes :l for de dagene jeg trener, men under 30 min og ett surt-fjes de dagene jeg ikke gjør noe. kjører treningsplan en mnd av gangen, og har den liggende fremme hele tiden slik at jeg ser den og husker den hver dag.
Angelica Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2004 Aline; en treningsplan hørtes ikke så dumt ut! Da blir det litt mer strukturert, kanskje mulig å få et mer fast opplegg. Jeg går en del turer fra før av, men synes ikke det har så bra effekt. Har funnet ut at jeg skal ta opp aerobic igjen, prøve på minst 2 ganger i uka. Har gått på det før, og det synes jeg var både morsomt og effektivt. Takk for gode tips begge to. Det værste er å komme igang, men jeg vet fra tidligere at det blir mye bedre etterpå.
aline Skrevet 28. oktober 2004 #5 Skrevet 28. oktober 2004 jeg sleit også med det å få struktur på treninga, og treningsplan har vært veldig effektivt for meg. ikke det at jeg ikke tar meg fridager, men jeg er da veldig klar over hele tiden, om det blir vel mange fridager i en uke, og dersom neste uke da også begynner "dårlig" så synes det fort, og da er det enklere å ta seg inn igjen. gå turer kan gi effekt, men du kan kanskje øke tempoet? og føre dem inn som en del av treningsplanen? trener du aerobic to dager, og går tur de andre dagene, effektiv gåing, og spiser sunt, så bør det gi deg en sprekere/sunnere kropp ihvertfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå