AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #1 Skrevet 1. mai 2016 Har hatt kontakt med en jente de siste månedene, har vært mye frem og tilbake, og har tenkt bakgrunnen var at hun var usikker. Hun fremstår som en sympatisk og omsorgsfull person på sosiale medier ut fra postene hun legger ut. Likevel er det en del av postene som motstrider hverandre. Intellektuelt er hun nok litt mindre begavet på en del områder, så tror ikke hun legger merke til disse 'feilene' selv. For utenom det, har hun god kontroll på språk og kommunikasjon. Nå er jeg derimot helt sikker på at hun forsøker å såre meg. Ord og handling står ikke til hverandre, og sårende handlinger kommer som perler på en snor. Forsøker jeg å avlede dem, kommer det umiddelbart en ny. Har aldri vært borte i dette, og klarer ikke helt se hva det er som driver henne. Noen som har vært borte i lignende? Tenker at hun har sosiopatiske trekk, men hva er andre grunner til at noen forsøker å såre følelsene til et annet menneske, bare fordi de har mulighet? Anonymkode: 11c5e...5f8
Tomoya Skrevet 1. mai 2016 #2 Skrevet 1. mai 2016 1. Hun har følelser for deg, og vil ha oppmerksomheten din. 2. Hun nyter dette, og har en atferd som kan sammenlignes med en mobbers en
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #3 Skrevet 1. mai 2016 Jeg kan tenke at hun gjør det for å se om du blir skremt... Noen mennesker har så lav selvtillit og selvsikkerhet, at de ofte kan tenke de kommer til å såre en person de er glad i uansett. Derfor utsetter de mennesker som kommer nær for vonde ting. Takler du ildprøven er du verdt henne... Det er latterlig, og det er helt bakvendt, men jeg har sett det ofte. Og du må for all del ikke gi etter hvis du ikke finner deg i slik oppførsel. Anonymkode: 9b455...ae5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #4 Skrevet 2. mai 2016 Kan du gi noen konkrete ting på hva hun gjør? Jeg forstår ikke helt Anonymkode: d4931...3e0 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #5 Skrevet 2. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan tenke at hun gjør det for å se om du blir skremt... Noen mennesker har så lav selvtillit og selvsikkerhet, at de ofte kan tenke de kommer til å såre en person de er glad i uansett. Derfor utsetter de mennesker som kommer nær for vonde ting. Takler du ildprøven er du verdt henne... Hva gjør at disse menneskene utsetter personer de er glad i for slike "ildprøver"? Har sett lignende atferd hos eks-dama til kompisen, virker som de sliter med å binde seg til andre. Ganske trist igrunn, de vet ikke hva de går glipp av. Anonymkode: 4ebc3...144
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #6 Skrevet 2. mai 2016 Litt vanskelig å si uten at du sier spesifikt hva hun gjør, men da jeg var frem og tilbake med en gutt så var det fordi han gjorde meg så vanvittig usikker. Jeg følte han var frem og tilbake, så for å få bekreftelse sa jeg ting (ubevisst og bevisst) for å teste han. Det er første og siste gang jeg gjør noe sånt. Skjønner ikke den dag i dag hva jeg holdt på med, men han var så perfekt og jeg ble så forelsket at jeg ble så utrolig usikker. Forstod ikke hvordan han kunne ville ha meg. Han snakket sjeldent om følelser og var ganske stille av seg, det gjorde at usikkerheten ble større. Anonymkode: 818d0...f30 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #7 Skrevet 2. mai 2016 Hold deg unna gærningene! De er ikke verdt det. Anonymkode: 873cf...8cc 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #8 Skrevet 2. mai 2016 Jeg forstår virkelig ikke. Hun er ikke begavet, veldig begavet, sårer på en skjult måte. Sosiale medier... Kan du forklare litt mer konkret? Er du sammen med en person som konstant tester deg på ting, er det det du mener? Som gjør gale ting for å sjekke om du bryr deg? Hvordan da, konkret? Jeg har vært i situasjoner hvor jeg har testet personen, men jeg har ikke gjort det igjen igjen og igjen. Anonymkode: f9147...658
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. mai 2016 #9 Skrevet 2. mai 2016 6 timer siden, Tomoya skrev: 1. Hun har følelser for deg, og vil ha oppmerksomheten din. 2. Hun nyter dette, og har en atferd som kan sammenlignes med en mobbers en 3. Hun vet ikke at hun sårer Fortell da Ts, hva gjør hun? 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #10 Skrevet 2. mai 2016 Tenker at ts bare overanalyser siden han henger seg så oppi alt hun poster på sosiale medier og åpenbart tar noe av det som hint eller beskjeder til seg. Man poster ofte tilfeldige ting ukritisk på profilene sine og driver ikke å kodesender til en nettvenn om det er det du tror. Anonymkode: 79739...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #11 Skrevet 2. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker at ts bare overanalyser siden han henger seg så oppi alt hun poster på sosiale medier og åpenbart tar noe av det som hint eller beskjeder til seg. Man poster ofte tilfeldige ting ukritisk på profilene sine og driver ikke å kodesender til en nettvenn om det er det du tror. Anonymkode: 79739...fa2 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår virkelig ikke. Hun er ikke begavet, veldig begavet, sårer på en skjult måte. Sosiale medier... Anonymkode: f9147...658 3 timer siden, Evilposelos skrev: 3. Hun vet ikke at hun sårer Fortell da Ts, hva gjør hun? Jeg relaterer ikke postene hennes opp mot meg, men ser åpenbare logiske brister i postene hennes. Et hypotetisk dårlig eksempel kan være at hun i en post ønsker å redde alle isbjørner, for deretter, en stund etterpå, ønske og fjerne all is på svalbard. Linker opp mot en tråd som ligner oppførselen hennes. Mye er likt, men ikke alt. 10 timer siden, Tomoya skrev: 1. Hun har følelser for deg, og vil ha oppmerksomheten din. 2. Hun nyter dette, og har en atferd som kan sammenlignes med en mobbers en 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan tenke at hun gjør det for å se om du blir skremt... Noen mennesker har så lav selvtillit og selvsikkerhet, at de ofte kan tenke de kommer til å såre en person de er glad i uansett. Derfor utsetter de mennesker som kommer nær for vonde ting. Takler du ildprøven er du verdt henne... Det er latterlig, og det er helt bakvendt, men jeg har sett det ofte. Og du må for all del ikke gi etter hvis du ikke finner deg i slik oppførsel. Anonymkode: 9b455...ae5 Takk. Ser på alle disse som reelle alternativer. Så problemet blir å skille dem. Nr 1 og 3 kan jeg stå i, mens nr. 2 er på helt motsatt side av mine egne verdier. Anonymkode: 11c5e...5f8
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #12 Skrevet 2. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg relaterer ikke postene hennes opp mot meg, men ser åpenbare logiske brister i postene hennes. Et hypotetisk dårlig eksempel kan være at hun i en post ønsker å redde alle isbjørner, for deretter, en stund etterpå, ønske og fjerne all is på svalbard. Linker opp mot en tråd som ligner oppførselen hennes. Mye er likt, men ikke alt. Takk. Ser på alle disse som reelle alternativer. Så problemet blir å skille dem. Nr 1 og 3 kan jeg stå i, mens nr. 2 er på helt motsatt side av mine egne verdier. Anonymkode: 11c5e...5f8 Ok... Du må bare komme deg unna hvis du tenker noe slikt om noe allerede. Det er nok egentlig det beste, for jeg hadde stolt på magefølelsen min. Anonymkode: f9147...658
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #13 Skrevet 2. mai 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør at disse menneskene utsetter personer de er glad i for slike "ildprøver"? Har sett lignende atferd hos eks-dama til kompisen, virker som de sliter med å binde seg til andre. Ganske trist igrunn, de vet ikke hva de går glipp av. Anonymkode: 4ebc3...144 Klart det er trist, iallefall når ingen greier å dytte ned veggene et menneske har bygget rundt seg. Det er ikke alle som klarer det selv og trenger litt "hjelp" fra noen utenfra. Da tror man gjerne at en kjæreste kan hjelpe, men så blir fyren redd og løper om han aner tegn til dårlig selvtillit hos dama, for det er jo så turn-off, ikke sant... Selv sliter jeg en del med selvbildet og selvtilliten som gjør at jeg har litt vansker for å stole på andre, spesielt det motsatte kjønn. Å åpne seg er tilnærmet umulig og iallefall ikke mulig tidlig i et forhold/i datingprosessen. Hvorfor skal jeg åpne meg når jeg risikerer at mannen går fordi han ikke takler å høre hvordan jeg har slitt og hvordan jeg sliter litt nå også? Med andre ord er det ikke så lurt å binde seg, for en risikerer å bli avvist og tråkket på igjen for hundrede gang. Og så viste det seg at han mannen kunne jeg ikke stole på heller. Høres ut som jeg mellom linjene sier at man er dømt til å leve alene om man har dårlig selvtillit, og ja det er faktisk til en viss grad sant. Jeg har gitt opp. Der finnes ingen for meg, for der er ingen som takler at jeg sliter med selvbildet. Det har ingenting å si at jeg er god og snill, gavmild og åpensinnet, rett og slett har et godt hjerte, det har null betydning om jeg kanskje noen ganger vil ha sex med lyset av eller reagerer passivt på en positiv kommentar noen ganger. Merk, noen ganger. Hadde jeg møtt en mann som slet med det samme hadde jeg vært svært forståelsesfull og gjort det jeg kunne for at han skulle føle seg bra, for kjærlighet hjelper ofte i slike problemstillinger. Det hjelper ikke første uka eller den første måneden, men som sagt, det hjelper i det lange løp. Du skriver på en veldig intellektuell måte og man skulle jo nesten trodd at du visste at det eneste du kan gjøre i dette tilfellet er å faktisk konfrontere dama og spør hva det er hun driver med? Det er jo ikke verre enn det? I stedet for å be anonyme mennesker på nettet analysere ei dame vi ikke har peiling på hvem er annet enn utifra det du skriver om henne? Der er alltid en grunn til at man gjør det man gjør, det betyr derimot ikke at handlingene skal forsvares, tvert imot. Det kan være en ganske innlysende grunn til at hun gjør det hun gjør, men du finner ikke utav det med mindre du spør henne og slutter å leke detektiv. Noen ganger er kommunikasjon den enkleste utveien, du sier hun har god kontroll på det, så jeg foreslår at du får god kontroll på din egen kommunikasjon, for du glimter ikke til når du må spørre på et forum om hva du skal gjøre. Det er i mine øyne første tegn på dårlig kommunikasjon. Selv får jeg inntrykk av at hun rett og slett bare vil ha oppmerksomheten din, er litt usikker på hva du føler og vil se om du virkelig liker henne. Har man dårlig selvbilde og dårlig selvtillit er det litt vanskeligere å observere om andre liker en. Ei annen over her skrev at noen har så dårlig selvtillit at de tror de vil såre noen uansett. Men så har du de som har så dårlig selvtillit igjen at de ikke tror de er i stand til å såre noen, for ingen bryr seg om dem uansett (rekker opp hånda her). Uansett, nå vet vi ikke om denne dama sliter med selvtilliten heller, men virker som om noen her antar det. Dette vet nok du best, og igjen, SPØR HENNE! Snakk med henne! Eller bare gå, rett og slett, om du ikke tør å kjempe litt for å beholde ei dame du liker. Mange mennesker i dag er ganske ødelagte og temmelig sårbare etter å ha gått på x antall smeller med det motsatte kjønn, mulig du har funnet deg ei slik ei. Om du ikke takler slikt så bør du gå andre veien og la en person med litt mer forståelse og toleranse ta over. Ikke vondt ment selv om det kanskje høres slik ut. Får nesten inntrykk av at du ikke liker henne i det hele tatt jeg. Og da er det ikke rart hun prøver å såre deg, da er hun nok som deg bare redd for å åpne kjeften, så hun prøver andre strategier for å få deg bort. Kanskje det er DU som bidrar til at det er sånn frem og tilbake, og at hun dermed blir usikker. Hmm...? Anonymkode: df480...b33 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #14 Skrevet 2. mai 2016 Når jeg er forelsket så vil jeg gjøre og si ganske mye for at han skal føle seg bra. Komplimenter i hytt og pine. Anonymkode: f9147...658
draug 75 Skrevet 2. mai 2016 #15 Skrevet 2. mai 2016 Hei, TS. Det er ikke sikkert hun går inn for det. Det jeg begynner å tenke, er at det er mulig hun ser etter om du står opp for deg sjøl, fordi hun kjenner at hun trenger ett eller annet slags korrektiv. Altså, det er ikke sikkert det er lurt å prøve å være imøtekommende, men snarere å bare forklare henne at, det der, det går du ikke med på. At du forklarer henne at hun ikke skal oppføre seg slik mot deg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #16 Skrevet 2. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart det er trist, iallefall når ingen greier å dytte ned veggene et menneske har bygget rundt seg. Det er ikke alle som klarer det selv og trenger litt "hjelp" fra noen utenfra. Da tror man gjerne at en kjæreste kan hjelpe, men så blir fyren redd og løper om han aner tegn til dårlig selvtillit hos dama, for det er jo så turn-off, ikke sant... Selv sliter jeg en del med selvbildet og selvtilliten som gjør at jeg har litt vansker for å stole på andre, spesielt det motsatte kjønn. Å åpne seg er tilnærmet umulig og iallefall ikke mulig tidlig i et forhold/i datingprosessen. Hvorfor skal jeg åpne meg når jeg risikerer at mannen går fordi han ikke takler å høre hvordan jeg har slitt og hvordan jeg sliter litt nå også? Med andre ord er det ikke så lurt å binde seg, for en risikerer å bli avvist og tråkket på igjen for hundrede gang. Og så viste det seg at han mannen kunne jeg ikke stole på heller. Får nesten inntrykk av at du ikke liker henne i det hele tatt jeg. Og da er det ikke rart hun prøver å såre deg, da er hun nok som deg bare redd for å åpne kjeften, så hun prøver andre strategier for å få deg bort. Kanskje det er DU som bidrar til at det er sånn frem og tilbake, og at hun dermed blir usikker. Hmm...? Anonymkode: df480...b33 Takk for et godt og ærlig svar. Setter pris på det Ser at første innlegg kan ha vært skrevet i affekt, og det er dårlig av meg. Jeg liker henne godt, ser hennes verdier og jeg har vært ærlig og åpen mot henne hele veien. Jeg vet allerede hovedpunktene i hva jeg kommer til å gjøre, og denne tråden er ikke et spørsmål om hva jeg skal gjøre, men et ønske om å belyse andre aspekter jeg kan ha oversett. Med det føler jeg meg bedre forberedt, og det minker sjansene på å såre henne, dersom jeg på ett eller annet vis skulle tråkkke i grøten. Syns det er synd du skriver du har gitt opp, for det finnes alltid noen, antaglig veldig mange. Jeg kommer til å være fullt ut forståelsesfull dersom hun har samme erfaringer som deg, men har foreløpig vært redd for å tråkke over grensene hennes ved å spørre. 51 minutter siden, draug 75 skrev: Hei, TS. Det er ikke sikkert hun går inn for det. Det jeg begynner å tenke, er at det er mulig hun ser etter om du står opp for deg sjøl, fordi hun kjenner at hun trenger ett eller annet slags korrektiv. Altså, det er ikke sikkert det er lurt å prøve å være imøtekommende, men snarere å bare forklare henne at, det der, det går du ikke med på. At du forklarer henne at hun ikke skal oppføre seg slik mot deg. Har vært innom tanken, og har sagt i fra en gang, men da trekker hun seg unna. Anonymkode: 11c5e...5f8
draug 75 Skrevet 2. mai 2016 #17 Skrevet 2. mai 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært innom tanken, og har sagt i fra en gang, men da trekker hun seg unna. Anonymkode: 11c5e...5f8 Mhm... Vel, det er ikke bra for deg at hun sårer deg, så... Jeg ville sagt at det er usikkerhet, ikke ondskap, fra hennes side når hun trekker seg unna. (Ondskap ville være at hun kom i retning av: "åja, sårer det deg, flott da vet jeg det, og her skal du få mer av samme sort!") 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #18 Skrevet 2. mai 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hatt kontakt med en jente de siste månedene, har vært mye frem og tilbake, og har tenkt bakgrunnen var at hun var usikker. Hun fremstår som en sympatisk og omsorgsfull person på sosiale medier ut fra postene hun legger ut. Likevel er det en del av postene som motstrider hverandre. Intellektuelt er hun nok litt mindre begavet på en del områder, så tror ikke hun legger merke til disse 'feilene' selv. For utenom det, har hun god kontroll på språk og kommunikasjon. Nå er jeg derimot helt sikker på at hun forsøker å såre meg. Ord og handling står ikke til hverandre, og sårende handlinger kommer som perler på en snor. Forsøker jeg å avlede dem, kommer det umiddelbart en ny. Har aldri vært borte i dette, og klarer ikke helt se hva det er som driver henne. Noen som har vært borte i lignende? Tenker at hun har sosiopatiske trekk, men hva er andre grunner til at noen forsøker å såre følelsene til et annet menneske, bare fordi de har mulighet? Anonymkode: 11c5e...5f8 http://www.idebanken.org/kloke-grep/samtale-om-hva-som-er-arsaken http://forum.kvinneguiden.no/topic/347479-ikkevoldelig-kommunikasjon/ Anonymkode: d4931...3e0 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. mai 2016 #19 Skrevet 2. mai 2016 (endret) Jeg lurte egentlig på hva hun sier som sårer deg, ikke hva hun skriver på facebook. Virker som hun har motstridene tanker om alt mulig rart da, med tanke på hva hun skriver på facebook. Utfra den lille infoen, virker hun bare som en forvirra sjel som trenger stabilitet i livet, kanskje hun ikke har det. Endret 2. mai 2016 av Evilposelos
Sandie Skrevet 2. mai 2016 #20 Skrevet 2. mai 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hatt kontakt med en jente de siste månedene, har vært mye frem og tilbake, og har tenkt bakgrunnen var at hun var usikker. Hun fremstår som en sympatisk og omsorgsfull person på sosiale medier ut fra postene hun legger ut. Likevel er det en del av postene som motstrider hverandre. Intellektuelt er hun nok litt mindre begavet på en del områder, så tror ikke hun legger merke til disse 'feilene' selv. For utenom det, har hun god kontroll på språk og kommunikasjon. Nå er jeg derimot helt sikker på at hun forsøker å såre meg. Ord og handling står ikke til hverandre, og sårende handlinger kommer som perler på en snor. Forsøker jeg å avlede dem, kommer det umiddelbart en ny. Har aldri vært borte i dette, og klarer ikke helt se hva det er som driver henne. Noen som har vært borte i lignende? Tenker at hun har sosiopatiske trekk, men hva er andre grunner til at noen forsøker å såre følelsene til et annet menneske, bare fordi de har mulighet? Anonymkode: 11c5e...5f8 Jeg synes du fremstår som ganske nedlatende når du omtaler henne i dette innlegget.Hvis jeg traff noen som tenkte slikt om meg,hadde intreressen min forsvunnet ganske fort.Det er ofte enkelt å merke om noen ser ned på en. Og hvis det du antar faktisk stemmer,så hadde jeg bare kuttet kontaken med henne.Det finnes selvsagt mennesker som retter opp selvtilliten ved å behandle andre dårlig,men de bruker man ikke tid på.Om hun har sosiopatiske trekk er vanskelig å si men jeg ville ikke brukt tid og energi på å gruble.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå