AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #1 Skrevet 1. mai 2016 Alle svar fra folk med erfaring verdsettes! Jeg fikk mirena for en uke siden og det går bra. Ikke blødning. Noe mensmurring innimellom. Men jeg gruer meg til å ha sex! Sambo er ganske velutstyrt og han liker å være "røff" mot slutten av akten. At jeg sitter oppå han er også en favoritt hos oss. Men jeg er livredd for at han skal stikke seg på trådene. Skal jeg dytte trådene bort før sex? Eller ikke gjøre noe som helst? Blir det vondt i noen stillinger? Kan vi være like røffe som før? Hjelp! Jeg angrer nesten på at jeg tok den!! Anonymkode: b1f87...ceb
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #3 Skrevet 1. mai 2016 Hvorfor får du ikke bare trådene klippet på etterkontrollen? Anonymkode: aa809...ac8
lunamuna Skrevet 1. mai 2016 #4 Skrevet 1. mai 2016 Jeg fikk satt inn Mirena i august. Jeg var plaget med grusomme smerter den første uken, og småblødninger av og på i 4 måneder. Jeg tørte ikke ha sex. Jeg ville ikke ha det heller. Jeg var redd han skulle stikke seg på trådene, jeg var redd for smerter, jeg var redd for å forskyve spiral så den datt ut/krøp inn og gjorde skade... Mirena var rett og slett intenst turn-off. Jeg valgte å ha sex uansett, og etter å ha gjort det noen ganger uten problemer, ble spiralen som en helt vanlig greie som aldri var noe problem. Mitt råd er rett og slett å prøve deg frem, og så kan jo mannen din ordne innspurten på utsida til du er trygg på dette her, om han er så røff mot slutten... Du må ikke finne på å fikle med trådene. Blir de plagsomme, kan du høre med lege/gyn om å klippe dem ned litt.
Tiuren Skrevet 1. mai 2016 #5 Skrevet 1. mai 2016 Ja, de trådene kan stikke litt men ingen dør av det.... Du går bare gubben ta det litt rolig til han har funnet ut av hvordan det virker, ellers så lærer han på naturmetoden. Men trådene skal klippes helt inne av legen. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #6 Skrevet 1. mai 2016 Nå vil jeg ikke skremme deg altså, men kan fortelle om min erfaring. Tok noen dager før jeg turte å ha sex selv etter å ha satt inn hormonspiral. Jeg hadde helt vanvittige smerter NÅR jeg satte den inn og noen timer etterpå, det var så ille at jeg trodde jeg skulle svime av flere ganger. Det absolutt vondeste jeg har vært med på (hadde rier, livmoren prøvde å presse den ut). Etterhvert avtok smertene og jeg turte å ha sex med kjæresten. Han var også velutstyrt. Han sa at han kjente de når han bunnet meg. Trådene mine var ikke spesielt lange, de ble aldri klippet heller fordi hun gynekologen jeg satte den inn hos mente at det ikke var nødvendig. Det skjedde to ganger at typen fikk kutt på penishodet av trådene, dette var så klart ikke store kutt men uansett nok til at han blødde litt og at det så klart svei litt. Han har dog rimelig høy smerteterskel, kanskje det har noe å si.. Jeg tok den ut etterhvert uansett fordi det ofte ble vondt etter sex siden han som sagt var ganske godt utstyrt og når vi kom sammen så peiset jo han naturligvis på, syns jo selv det var deilig men etterpå gjorde det som sagt vondt... Dessuten savna jeg å bruke tamponger når jeg hadde mensen (mistet ikke mensen) så faen heller, tilbake på pilla. Anonymkode: c96bf...ca0
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #7 Skrevet 1. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessuten savna jeg å bruke tamponger når jeg hadde mensen Ikke ta helt av nå. Man kan bruke tamponger når man har spiral. Anonymkode: aa809...ac8 4
EEØm Skrevet 3. mai 2016 #8 Skrevet 3. mai 2016 Jeg satte inn spiral i høst, og siden det har jeg ikke kjent annet til den enn at mensensmertene oftest er helt borte. Mannen kjente trådene og jeg klippet derfor litt av dem. Jeg vil ikke anbefale å klippe hvis de ikke er i veien fordi det er tuppen som stikker, og hvis de er lange har de sikkert lettere for å holde seg ute av veien. Han kjenner dem fremdeles, men tryggheten med den prevensjonen veier opp for det sier han (jeg tåler ikke p-piller, mini-piller og sånn). Jeg har aldri kjent noen ting, så det er bare opp til han å styre bevegelsene slik at det ikke er plagsomt for ham. Går det ikke er det mulig å ta den ut igjen, men jeg har og hørt at trådene myknes litt etter en tid så det kan jo være lurt å gi det noen måneder kanskje. (Har ikke eksprementert med hvilken retning trådene skal ligge eller om det er mulig å endre på det) Meg oppå ham er også en av våre favoritter (eller mange, for det er så mange gode varianter av det), og jeg kan telle på én hånd de gangene han har "justert" på meg pga trådene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå