Gå til innhold

Kongeparet i luksussuite til kr 22 000 natten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Genevieve
Skrevet

Det er nok ikke Kongeparet selv om bestemmer hvor de skal bo. Vertsnasjonen ønsker nok å vise seg fra sin beste side og da gjør de det til gangs. Å gjøre stor ære på sine gjester er viktig, ikke minst i asiatiske land som har en helt annen kultur for dette enn Europa- og Norge har.

Tror nok vi bør ha større kjennskap til rutiner & praksis ved Statsbesøk før vi begynner å bruse med fjøra. De er ikke på privat ferie.

Gjest Anonymous
Skrevet

Oi oi Oi! :riste:

Kan de ikke bare få kose seg på tur? De representerer landet. Det er ikke akkurat for å reise på privat ferie på din regning.

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig, kan de ikke få kose seg. :tommelsmil:

Gjest Irritert
Skrevet

Tror nok vi bør ha større kjennskap til rutiner & praksis ved Statsbesøk før vi begynner å bruse med fjøra. De er ikke på privat ferie.

Faktisk enig med deg!

Skrevet
Det er nok ikke Kongeparet selv om bestemmer hvor de skal bo. Vertsnasjonen ønsker nok å vise seg fra sin beste side og da gjør de det til gangs. Å gjøre stor ære på sine gjester er viktig, ikke minst i asiatiske land som har en helt annen kultur for dette enn Europa- og Norge har.

Enig!

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror nok Sonja har litt å si, men dette går under UD sitt budskjett..

Men de kunne ha bodd billigere, blir litt feil når de står og synes synd på alle de fattige mens de selv lever i overflod.Tenk på hvor mange barn i u-landene som kunne spist seg mett fått vaksine, tak over hodet for 22000.............

Skrevet

Det hjelper dessverre ikke å synes synd på barna i Afrika :roll:

Kongehusets apanasje blir bestemet over statsbudsjettet - og kongehuset forvalter og disponerer disse pengene ut ifra sitt program.

Hva som bevilges til "Afrika" eller andre nødhjelpsprosjekter er en annen post på statsbudsjettet!

Det blir bare dumt å sammenligne - ja, ikke bare dumt. Det gå'kke an å sammenligne det!!! :riste:

Skrevet

:Nikke: Skriver under her!

Gjest Anonymous
Skrevet
Det hjelper dessverre ikke å synes synd på barna i Afrika :roll:

Kongehusets apanasje blir bestemet over statsbudsjettet - og kongehuset forvalter og disponerer disse pengene ut ifra sitt program.

Hva som bevilges til "Afrika" eller andre nødhjelpsprosjekter er en annen post på statsbudsjettet!

Det blir bare dumt å sammenligne - ja, ikke bare dumt. Det gå'kke an å sammenligne det!!! :riste:

Det samme sier jeg til barna mine når de maser og er sultne og vil ha nye klær. Det er i et annet budsjett, og budsjettet til mammas klær og fornøyelser har ikke noe med dem å gjøre, det er en helt annen sak, og en helt annen post. Barn har litt tungt for det ,men de skjønner sikkert dette når de blir eldre? Man skal ikke blander budsjetter i hytt og pine, det går faktisk ikke an.

Gjest Anonymous
Skrevet

poenget var da at det går under UD sitt budskjett og ikke deres eget.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Det samme sier jeg til barna mine når de maser og er sultne og vil ha nye klær. Det er i et annet budsjett, og budsjettet til mammas klær og fornøyelser har ikke noe med dem å gjøre, det er en helt annen sak, og en helt annen post. Barn har litt tungt for det ,men de skjønner sikkert dette når de blir eldre? Man skal ikke blander budsjetter i hytt og pine, det går faktisk ikke an.

Du har skjønt det du :roll:

Trodde at vi her på KG var voksne folk jeg - som kunne diskutere på et saklig nivå! :roll:

Skrevet

22 000 er jo litt pengar, då....hadde nok fint klart seg med betydelig mindre...kongegreiene er eit einaste stort PENGESLUK!! Kor blir det av Robin Hood når ein treng han? :roll:

Skrevet

22000 er mye penger ja. Jeg kunne fint klart meg med hotell som kosta halvparten pr. natt! :P

Skrevet
22 000 er jo litt pengar, då....hadde nok fint klart seg med betydelig mindre...kongegreiene er eit einaste stort PENGESLUK!! Kor blir det av Robin Hood når ein treng han?  :roll:

*kremt*

Du er klar over at presidenter også drar på statsebesøk? Som sagt over her, det er ingen ferie. Det er program fra morgen til kveld, ikke bare for kongefamilien, men for norsk næringsliv og forvALTNING FOR Å SKAPE AVTALER OM HANDEL, DIPLOMATI OSV.

Bosted blir ofte bestemt sammen med vertsnasjonen, og det skal ha et minimum av standard og sikkerhet. Det er ikke Harald og Sonja som er på besøk, det er Norge.

Gjest Turi - ikke pålogget
Skrevet
Kongehusene på vandrerhejm! Jepp!

Det var jo ikke akkurat dette jeg mente da. Det tror jeg du skjønte GreenSky.

Selvsagt skal kongeparet bo standsmessig når de er på statsbesøk. Det jeg reagerte på var den stive prisen. Kongelige eller ikke, jeg synest det var for mye.

Og dessuten om det går av det ene eller det andre budsjettet. Det er våre skattepenger uansett.

Skrevet

Syns likavel at 22 000 er waaaaaaaaaaaay for mykje...dei fÅr nok lønn for "strevet" i bøttevis sjøl om hotellet hadde kosta 1000 kr natta...

Hadde vore artig å funne ut effekten av desse besøka...og om eit billigare alternativ hadde gjort samme nytten...Syns det er litt kvalmande med denne klasseforskjellen blant folk. :kvalm: For det er nettopp det det er....gammaldags tullball! :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde vore artig å funne ut effekten av desse besøka...og om eit billigare alternativ hadde gjort samme nytten...

Dette er jeg enig. En spennende vinkling!!

Gjest Gjest12345
Skrevet
blant folk. :kvalm: For det er nettopp det det er....gammaldags tullball! :roll:

Synes det vitner mer om misunnelser jeg......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...