Gå til innhold

Sliter med å bli brun i solariuim, trenger tips til solkrem.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gifte meg om 6 uker så i den forbindelse ønsker jeg litt farge på kroppen. Jeg er fra før veldig blek. Jeg er ikke så glad i å sole meg, synes det er skikkelig kjedelig. Føler jeg aldri blir brun. Blir rød før jeg er like bleik igjen. Jeg blir litt brun på armene og bringen. Derfor har jeg bestemt meg for å ta solarium for å få farge til bryllupet. Har tatt solarium for mange år siden uten at jeg fikk noe særlig farge. Men nå skal jeg gi det en sjanse til.

Jeg har nå tatt 3 soltimer, startet på onsdag med 6 min, så på fredag med 10 min og i dag (søndag) med 15 min. Men har ikke antydning til farge :icon_frown:  Så derfor tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en solkrem slik at jeg får litt hjelp til å bli brun. Er det noen som har en solariumskrem å anbefale, slik at jeg kan få litt farge? 

Siden anbefalingene er max 10 soltimer pr omgang og max 3 i året så tviler jeg på at jeg vil få noe farge uten hjelp......

Anonymkode: 41c7e...35b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med spraytan?

Anonymkode: 8718f...602

• Liker 2
Skrevet

Heisann, her skal du få et tips. Jeg har tatt litt sol, og jeg har ikke tatt sol lenge om gangen - jeg har riktignok veldig lett for å bli brun.

Jeg anbefaler at du bruker noen form for naturlig olje, personlig har jeg brukt mandelolje (søt type). Den funker også veldig bra for kviser, og unngår tørr hud. Litt treg til å trekke inn i huden, men det fikset mitt kviseproblem.

Flaska jeg kjøpte (halv liter) kosta 100lapp eller noe på butikken.. Anbefales. 

Håper du får til å bli brun, ta deg god tid, sol deg noen ganger i uka du og heller ta det kort (max 10 min), så skal du se at du får brunfarge fortere enn kyllingfileten som jeg hiver i ovnen på 300 grader varmluft. Husk å ha 48 timer imellom solingen. Etter du har fått litt brunfarge (tar gjerne en god del uker dette..) så er det lett å bare vedlikeholde med 1-2 ganger i uken på noen minutter, må nesten prøves fram alt etter hudtype.

Er det noe mer så er det bare å spørre <3 Er her for deg kjære følger.

XoXo+Klem

EventyrFredrik

AnonymBruker
Skrevet

Det vil jeg ikke ha for jeg er redd det smitter av på kjolen. Jeg hadde egentlig planer om å ta det, men frisøren jeg skal ha anbefaler ikke det pga flere dårlige erfaringer. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, EventyrFredrik skrev:

Heisann, her skal du få et tips. Jeg har tatt litt sol, og jeg har ikke tatt sol lenge om gangen - jeg har riktignok veldig lett for å bli brun.

Jeg anbefaler at du bruker noen form for naturlig olje, personlig har jeg brukt mandelolje (søt type). Den funker også veldig bra for kviser, og unngår tørr hud. Litt treg til å trekke inn i huden, men det fikset mitt kviseproblem.

Flaska jeg kjøpte (halv liter) kosta 100lapp eller noe på butikken.. Anbefales. 

Håper du får til å bli brun, ta deg god tid, sol deg noen ganger i uka du og heller ta det kort (max 10 min), så skal du se at du får brunfarge fortere enn kyllingfileten som jeg hiver i ovnen på 300 grader varmluft. Husk å ha 48 timer imellom solingen. Etter du har fått litt brunfarge (tar gjerne en god del uker dette..) så er det lett å bare vedlikeholde med 1-2 ganger i uken på noen minutter, må nesten prøves fram alt etter hudtype.

Er det noe mer så er det bare å spørre <3 Er her for deg kjære følger.

XoXo+Klem

EventyrFredrik

Takk for tipset! Hvilke mandelolje er det du mener? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jeg ikke ha for jeg er redd det smitter av på kjolen. Jeg hadde egentlig planer om å ta det, men frisøren jeg skal ha anbefaler ikke det pga flere dårlige erfaringer. 

Dette svaret var til den som foreslo spraytan :) 

Skrevet

Ja, mandeloljen er bare å tørke av etterpå, ta på deg gamle klær..:) Dusjes lett av.

Mandeloljen, hm.. Kjøpte på en innvandrersjappe. Har den overført den på sånn liten flaske så det er lett å ha med. Men den er ekstra virgin, og husk; SØT mandelolje (sweet almond). Jeg har kunnskap om det meste, inkludert oljer til både hud og soling, så kanskje jeg kan fortelle mer om oljer i et senere innlegg på bloggen min.. Hva synes dere? Spørsmål taes gjerne i tråden min her på KG, der får dere svar. Har jeg ikke peiling så svarer jeg allikevel, I know how to google.

Uansett, koster en hundrelapp for flaska. :) Iherb.com har massevis av godsaker. Reagerer du på den så er det en haug av andre oljer å velge i heldigvis til din hudtype - personlig funker mandeloljen best.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gifte meg om 6 uker så i den forbindelse ønsker jeg litt farge på kroppen. Jeg er fra før veldig blek. Jeg er ikke så glad i å sole meg, synes det er skikkelig kjedelig. Føler jeg aldri blir brun. Blir rød før jeg er like bleik igjen. Jeg blir litt brun på armene og bringen. Derfor har jeg bestemt meg for å ta solarium for å få farge til bryllupet. Har tatt solarium for mange år siden uten at jeg fikk noe særlig farge. Men nå skal jeg gi det en sjanse til.

Jeg har nå tatt 3 soltimer, startet på onsdag med 6 min, så på fredag med 10 min og i dag (søndag) med 15 min. Men har ikke antydning til farge :icon_frown:  Så derfor tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en solkrem slik at jeg får litt hjelp til å bli brun. Er det noen som har en solariumskrem å anbefale, slik at jeg kan få litt farge? 

Siden anbefalingene er max 10 soltimer pr omgang og max 3 i året så tviler jeg på at jeg vil få noe farge uten hjelp......

Hold deg unna solarium når huden din reagerer eller ikke reagerer som du beskriver. Innen seks uker har du nok fått litt farge utendørs. Men å smøre deg for å få farge i solarium er ingen med sunn fornuft i behold som anbefaler. 

Anonymkode: 777e2...7c7

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg ikke tatt solarium på mange år. Men da å jeg 30min av gangen. Ble synlig brunere hver gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp life sine solbrun tabletter eller maxosol (de er bedre og inneholder mer betakaroten fra Sverige). Og kjøp enten piz buin sin tan optimizer solkrem med solfaktor 15 /30.. Den gjør deg raskere brun når du soler deg. Husk også aftersun fra piz buin som også inneholder det som gjør deg fortere brun. 

En dyrere variant fra matis solserien (matis responsen soleil solfaktor 30)  den gjør deg raskere brun når du soler deg og beskytter huden samtidig. Aftersunen i samme serien er også veldig bra, da den inneholder noe som videreutvikler fargen etter sol (ikke selvbruning)..  

Jeg har gjort dette og er brun etter mye jobb. 

Anonymkode: ea958...77e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær forsiktig i solarium, du har opplag en hud type som blir lett skadet av sol /solarium. Er du sikker på at selvbruning vis du tar det noen dager før bryllupet vil farge av,for det høres ut som selvbruning hadde vært best for deg.

Selv har jeg lys hud og er veldig forsiktig med solingjeg bruker mye selvbruning og jeg har ikke problemer med avfarging til lyst tøy.

Uansett hva du velger så bruk høy faktor når du soler deg og følg anbefalt soltid i solarium. 

Lykke til med bryllupet. 

Anonymkode: ea0a1...0af

• Liker 1
Skrevet

Tar du sprsytan hos noen som vet hva de driver med,så skal du ikke være redd for at det smitter av på kjolen :) Jeg kan varmt anbefale spraytanhuset i Oslo. Har sprayet meg der 3 ganger før og skal gjøre det når jeg skal gifte meg også! 

Skrevet

Jeg har dårlige nyheter til deg. Blir du ikke brun ute, blir du ikke brun i solarium heller. Det eneste du gjør er å skade huden din. Your best bet: selvbruning, aller helst spraytan. Kanskje prøve en gang først nå og se hva du synes. Ellers kan du akseptere at du er lys i huden og gjøre det beste ut av det. Jeg synes det kan være pent å være blek, noe jeg også er selv. Jeg vet at dette kanskje ikke var det du ville høre, men sånn er det altså. Lykke til! :-) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du ta sol å bli brunere? Det er jo vakkert med blek hud!

Bare sjekk ut hvordan de holder på i Asia, der de er kjente for å ha fantastisk hud, der ønsker de å vær bleke! Korea f.eks.

Jeg har alltid likt porselenshud, så jeg holder meg bevisst unna sola. Ingenting er som vakker porselenshud!

Synes solariumsbrun ikke er noe fint engang. 

Anonymkode: e2de0...9e5

• Liker 1
Skrevet

Jeg sliter også med å bli brun, blir bare solbrent. Jeg tror du rett og slett tar for korte solariumsøkter. Hvis du ikke blir brent på 15 min, ville jeg tatt 1-2 ganger til med 15 min, og så økt til 20. Ta annenhver dag og øk gjerne med et par minutter om gangen :) 

Skrevet
Den 1.5.2016 at 20.24, Morpheus skrev:

Nå har jeg ikke tatt solarium på mange år. Men da å jeg 30min av gangen. Ble synlig brunere hver gang. 

Som er det dummeste tipset man kan gi til en som sliter med å bli brun. ALDRI sol deg 30 minutter, det er bortkasta. Kanskje et og annet mennskedyr som er unntaket som faktisk kan gjøre det - men i mine øyne så bør du holde deg under et kvarter, og heller oftere. 

Sola meg en kort periode på en plass hvor det var "sol deg så mye du vil for 199 mnd" - jeg tar ikke mye sol så meldte meg ut, men det ble billigere enn å legge på en 30-40 kroner på Brun og Blakk.

Lo ganske godt når folk la på 60-80 minutter på sola. Og greit - en og annen gang var det nok et par der (heh..solariumsex, må være utrolig kjedelig..) men mange ganger var det faktisk folk som var alene og lå så lenge. 

"Skal jo til syden, må jo ha brunfarge da, tihi" = 60 minutter i sola, dreper huden, much cancer, such tan.

Den 2.5.2016 at 17.35, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du ta sol å bli brunere? Det er jo vakkert med blek hud!

Bare sjekk ut hvordan de holder på i Asia, der de er kjente for å ha fantastisk hud, der ønsker de å vær bleke! Korea f.eks.

Jeg har alltid likt porselenshud, så jeg holder meg bevisst unna sola. Ingenting er som vakker porselenshud!

Synes solariumsbrun ikke er noe fint engang. 

Anonymkode: e2de0...9e5

Njaæ, delvis enig og delvis uenig. Jeg liker å ha litt brunfarge, det er vel sånn at smaken er som baken - ikke laget for å ha silikon i ala Paradise-Isabell fru Sraad (heheh, eller delt, Sraad er rååå). 

Forøvrig finnes det de som er smellvakre med porselenshud som du sier - men da igjen så tenker jeg ofte at dette er folk som bare sitter inne i ei hule og aldri beveger seg ute, noe som av og til er fakta (kjenner nemlig til tilfeller).

Nå mener jeg de som ser ut som spøkelser, altså (rolig, kjære leser). De som er hvitere enn eggeskallet (ikke brune egg). For er man ute nå og da, og ikke bare når måneskinnet stråler, da får man automatisk pittelitt brunfarge - med mindre man selvfølgelig har hatt og maske i trynet sitt.

Det er forøvrig også SUNT med LITT sol (ikke overdreven) for oss nordboere.

(Ikke misforstå, jeg er enig i tankegangen din) Uansett - morsomt at du nevner Asia, jeg var nettopp der (Thailand). Kjøpte diverse ansiktsrens for det var jo så himla billig, en 10 flasker.. Så kommer jeg hjem og bruker de og de funker faktisk ganske bra, men så merker jeg jo at jeg blir bleik enkelte steder i ansiktet og på skuldrene. For de bruker...blekingsmiddel i kremene sine. :P Så nå sitter jeg her som gjerrigknarken jeg er og skal bruke opp de 9 flaskene som er igjen, ikke faen om jeg kaster noe jeg har betalt for altså. Hvit flekk tyfus eller ei!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...