Gå til innhold

julefeiring

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet
Skrevet

Hvordan dele rettferdig av seg selv i julen??

Jeg har skilte foreldre det har ikke han, derfor tenknte jeg å ha en jul hos min mor, en hos hans foreldre så jul i vårt hjem, hvor alle er velkomne...

Men så ahr jeg en søster som sikkert får sitt mønster, han har to søsken som får sitt mønster igjen, i tillegg har mors samboer to barn med sitt mønster...

Blir gal av dette hvordan fordele uten at noen blir fornærmet?? Vil jo helst feire jul med alle sammen!!

hvordan gjør dere det?

ps vi har ingen barn enda, så vi er mobile, men vi planlegger å få et i løpet av 1 år eller to....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ja, dette er også et problem i vår familie.

Foreløpig er det bare han og jeg som har barn (han har søster og jeg bror), så etterhvert blir nok problemet større. Jeg har skilte foreldre som er gift på nytt - som der igjen har sine familier.

Vi har bestemt oss for å feire julen hjemme hvert år nå som vi har fått barn. Ber "alle" til oss (hans foreldre og søster hvert år, og mine annethvert år). De får selv velge hva de gjør, men da har vi hvertfall bedt de :-)

Hans foreldre og mine foreldre går veldig bra sammen. Fungerte utmekret i fjor, og skal skje år igjen.

Før vi fikk barn, valgte min samboer og jeg å feire hver for oss. Han kom heller litt senere (etter middag med sin familie).

Blir vel til at vi heller etterhvert må bruke de andre dagene i julen til å være sammen med de som ikke kan komme til oss (vi vil at våre barn skal huske julen hjemme, og ønsker derfor helst å være hos oss selv med gjester selve julaften. Så langt det lar seg gjøre det selvsagt :wink: ).

Grunnet stor familie, har vi nå også en tradisjon med middag hos mamma hver søndag før jul der alle barn og barnabarn samles (mamma er gift på nytt, hans barn og barnebarn kommer også). Dette er utrolig hyggelig, og gjør julen litt lengre.

Hilsen en som Elsker Jula!! :ler:

Skrevet

Vi feirer annenhvert år hos mine foreldre og annenhvert år hos hans. Det fungerer helt fint. Men vi har ingen søsken å ta hensyn til på noen av sidene, så det hjelper kanskje litt. Ingen skilte foreldre eller barn heller for den del.

Stjerne :)

Skrevet

Her er ting veldig enkelt. Jeg skal feire jul der mamma og pappa er, ungene er biologisk bare mine, så gubben følger nok bare etter...... :ler:

Skrevet

Vi har annet hvert år hos svigers, det er det året vi har alle 3 barna på julaftenskvelden. De andre årene ber vi svigers, søsteren til sambo med ektemann og barn og min pappa med sambo, og min søster med sambo og barn. Da feirer vi på lillejulaften i stedet, så alle våre barn får julefeiring hos oss. De som kan komme kommer, de andre treffer vi andre dager.

Det er koselig å være sammen alle sammen i jula synes jeg, men det er mange det skal passe for og da må man bare godta at det ikke alltid kan bli slik man vil.

Gjest Anonymous
Skrevet

tenk at det skal være sånn, men det er altså vanskelig. egentlig er det jo bare 5-6 timer i løpet av en kveld ; men disse timene skulle altså alle helst være sammen. etter at vi fikk barn har vi feiret hjemme hos oss selv, og det stort sett alene. det er ikke det at ikke andre er velkommen, men alle har tradisjoner og forbindelser så det blir bare vanskelig. vi har heller sett til at vi treffes i romjulen. det blir roligere og kosligere (syntes vi) å være få julaften, også tar vi det igjen de andre dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...