x Skrevet 1. mai 2016 #1 Del Skrevet 1. mai 2016 Hei! Jeg trenger en god ryggsekk. Kravene mine er: kan brukes til det meste - som studier, dagsturer, og håndbagasje når man reiser ikke en alt for stor og klumpete sekk - men har allikevel plass til det man trenger (f.eks et par bøker, matboks, pc, vannflaske) vanntett (at det er trygt å ha pc'en og skolesakene i den, eller at man kan gå tur i regnet uten at alt blir gjennomvått) at den sitter godt på ryggen og er behagelig å bruke god kvalitet, kan brukes i mange år Har kikket rundt, og 20 liters-sekken til Fjellreven er den som ser mest aktuell ut. Liker godt utseendet på den, at den ikke er så typisk skolesekk eller fjellsekk. Jeg lurer på om noen har denne ryggsekken, og om dere er fornøyd? Hvor mye har dere plass til i den? Hvis jeg har forstått det rett, så er ikke sekken vanntett? :/ Er det eventuelt noen andre sekker som kan anbefales? Noen av sekkene til Herschel ser også aktuelle ut, men de er vel heller ikke vanntette? Setter pris på svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #2 Del Skrevet 1. mai 2016 I følge studentene på Blindern er visst Fjallräven den beste skolesekken. Så både Fjallräven og Herschel er populære blant studentene. Ingen av sekkene du nevner er vanntette. Her har du noen urbane sekker som er vanntette. http://www.timbuk2.no/backpack/?gclid=CjwKEAjw0pa5BRCLmoKIx_HTh1wSJABk5F_4LKAfKgp0NjKuTPhB9-mz0IbvqlCUH68daAwFgQdmlRoC1O7w_wcB Anonymkode: 07f0d...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 1. mai 2016 #3 Del Skrevet 1. mai 2016 Hvorfor velge den desidert styggeste sekken? Finnes da andre sekker å velge mellom... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekopper Skrevet 1. mai 2016 #4 Del Skrevet 1. mai 2016 Fjellreven sekkene kan impregneres med voks fra fjellreven, blir praktisk talt vanntett av det. Blir mer slitesterk av det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piapeanøtt Skrevet 1. mai 2016 #5 Del Skrevet 1. mai 2016 18 minutter siden, Jolene skrev: Hvorfor velge den desidert styggeste sekken? Finnes da andre sekker å velge mellom... Tviler på at TS synes dette er "den desidert styggeste sekken" siden hun ser på den som aktuell. Til TS: Har erfart at Kånken ikke sitter så godt på ryggen, spesielt når man bærer tungt. Selv har jeg en sekk fra Osprey. Den er kanskje ikke så hipp, men synes den er utrolig god på ryggen. Bruker den både til tur og skole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #6 Del Skrevet 1. mai 2016 Ikke velg Kånken, den er ikke god på ryggen. Pluss at «alle» har den sekken, er litt som med Conversesko. Kjedelig å være en av saueflokken. Anonymkode: 69ff4...fcc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #7 Del Skrevet 1. mai 2016 Enig med de som sier at den ikke egner seg for å være tungt. Enda verre blir det dersom du går i singlet, for da gnager remmene mot bar hud. Anonymkode: 8520d...735 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drikkerbrushverdag Skrevet 1. mai 2016 #8 Del Skrevet 1. mai 2016 Sekken er ikke vanntett, men blir så godt som vanntett med voksimpregneringen. Jeg bruker sekken som du beskriver, men er ikke den store turgåeren, så kan ikke si noe på det. Jeg bruker Kånken (og det er helt rett som de sier ovenfor, dette er sekkenes converse... "alle" har den), og er ganske fornøyd. Jeg vet ikke hvor mange liter den er, men det er den vanligste størrelsen. Den har ikke plass til et flyttelass, men jeg synes den er nett og passe stor. Har plass til en PC, 3-4 skolebøker, noen skrivebøker, matpakke, vannflaske. Da er den proppfull. Jeg får ikke plass til store permer (som er bredere enn A4-bøker). Jeg tenker som så at man uansett ikke skal ha en veldig tungt pakket sekk, da er det bedre å skaffe seg et skap på skolen. Fjellräven har andre tursekker som ser ut som bedre sekker. De er litt "nikkersaktige", men kommer i mange fine farger. Jeg synes de er fine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. mai 2016 #9 Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) Jeg har ingen god erfaring med fjellreven sekkene. Jeg syntes de er enkle, lite justerbare og sitter dårlig på ryggen! Hadde heller valgt noen fine, men enkle tursekker, som f.eks denne:https://www.oslosportslager.no/produkt/black-diamond-magnum-16-dagstursekk-39870.aspx Endret 1. mai 2016 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fleur Delacour Skrevet 1. mai 2016 #10 Del Skrevet 1. mai 2016 https://www.fjellrevenshop.no/fjellreven-raven-28 Fjellreven har kommet med en ny modell da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 1. mai 2016 #11 Del Skrevet 1. mai 2016 Jeg elsker min Fjellreven sekk! Den har nå vært med meg et halvt år, både på tunge regndager i Bergen og midt i jungelen i Afrika. Den lever ennå :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. mai 2016 #12 Del Skrevet 1. mai 2016 7 minutter siden, Sukrin skrev: https://www.fjellrevenshop.no/fjellreven-raven-28 Fjellreven har kommet med en ny modell da. Hadde heller valgt den ja, eller denne: https://www.fjellrevenshop.no/fjellreven-raven-20 De andre typisk fjellrevensekkene er jo drepen for ryggen om man har noe tungt oppi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
x Skrevet 1. mai 2016 Forfatter #13 Del Skrevet 1. mai 2016 Takk for alle svar. Kom gjerne med flere tips! Har ikke hatt en ryggsekk siden grunnskolen, så er helt grønn her. Det ante meg at Kånken ikke sitter så bra på ryggen. Kan tro på at reimene gnager mot bar hud. I utgangspunktet kommer jeg ikke til å bære sekken lenge av gangen, men det er greit å ha en god sekk de gangene jeg går tur, eller de gangene jeg er på ferie og trasker rundt hele dagen. Så da er nok Kånken uaktuell. De andre modellene dere linket til fra Fjellreven ser mer behagelige ut. Noen som har erfaringer med de andre modellene (nr. 20, 21 eller 28)? :D Hvis sekkene blir vanntett med voks, er jo det bra. Denne her likte jeg: http://www.timbuk2.no/products/showdown-backpack1/. Magnumsekken ser også grei ut. Pluss for at begge to er vanntette og har en grei pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. mai 2016 #14 Del Skrevet 1. mai 2016 Jeg vil uansett anbefalle deg å gå i butikker og se! En sekk som passer supert på meg kan gnage på deg. Til skolebruk er det nok og, men som du sier, til ferie og rusling hele dagen er det viktigere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urenluren Skrevet 1. mai 2016 #15 Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) Jeg skjønner ikke hvorfor alle skal ha den fjellreven-sekken. Skulderstroppene er kjempetynne og gnager inn i skuldrene. Du kan ikke være særlig tungt med dem. De andre modellene noen linket til med litt bredere stropper så mye bedre ut. Ellers skal Beckman-sekkene være gode. Selv har jeg en fra Swiss Gear som jeg er utrolig fornøyd med! den er vanntett, sitter utrolig godt på ryggen, har mange lommer og rommer mye. Har plass til håndkle, sko, treningstøy, bøker og pc i den, selv om den ikke ser så stor ut når man ser på den. Endret 1. mai 2016 av urenluren 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elathea Skrevet 1. mai 2016 #16 Del Skrevet 1. mai 2016 Har brukt kånken som skolesekk selv en periode og min erfaring er at den er ikke spesielt god å ha på ryggen i lengden, i hvertfall ikke med mye bagasje. Stroppene gnager og den er ikke så veldig komfortabel. Den er grei til f.eks håndbagasje på fly da, det kan jeg legge til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 1. mai 2016 #17 Del Skrevet 1. mai 2016 3 timer siden, piapeanøtt skrev: Tviler på at TS synes dette er "den desidert styggeste sekken" siden hun ser på den som aktuell. Til TS: Har erfart at Kånken ikke sitter så godt på ryggen, spesielt når man bærer tungt. Selv har jeg en sekk fra Osprey. Den er kanskje ikke så hipp, men synes den er utrolig god på ryggen. Bruker den både til tur og skole Vell, når man lager en tråd, bør man forvente alle slags typer svar. Skjønner ikke helt hvorfor alle vil ha den samme sekken. Spesielt ikke når den ikke er bra for ryggen, ikke ser noe fin ut og det finnes andre og bedre alternativer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #18 Del Skrevet 1. mai 2016 Haglöfs Tight-sekkene dekker alle kravene dine. Har hatt min i tre år, og den er god som ny. Har brukt den mye. Finnes i både freshe farger og nøytral svart. Favoritten min er likevel Osprey Tempest, men den er ikke vanntett. Anonymkode: 1329e...d37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #19 Del Skrevet 1. mai 2016 Bare for å være rettferdig og ta med det positive til kånken lgså, så er kvaliteten meget god. Min har vart i 30 år, så rett skal være rett. Til sin bruk, er den verdt pengene, men den er ikke en allround sekk. Anonymkode: 8520d...735 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 1. mai 2016 #20 Del Skrevet 1. mai 2016 Har hatt Kånken tidligere, og ble over tid å hate den fordi den var så vond å bære. Jeg måtte ha med en del skolesaker, og da funker den rett og slett ikke. Hadde aldri villet brukt den på fjelltur! Deretter hadde jeg en Haglöfs Tight, supergod sekk. Brukte den overalt, gå til skolen, sykle, ut på tur. Nå bruker jeg Samsonite til daglig, og fjellsekk til tur. Et tips er å se på stroppepaddinga. Kånken har null. Noen sekker har kjempetykk, det er fordi de har brukt billig lavkvalitet padding. God kvalitet er når stroppene har bare litt tykkelse, og det likevel føles godt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå