Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har kjent litt de siste syklusene, og nå venter jeg på TR de nærmeste dagene.. Men tappen når jeg så vidt, og den virker halvlukket. Ikke helt tett, men nesten.

Noen som vet? Sannsynlig at det er en graviditet? Eller sannsynlig at tappen beveger seg nedover de neste dagene (den har bevegd seg oppover de siste 2), eller kan man få mensen når tappen er "der oppe"? 

Ny på dette.. :P 

Anonymkode: 6a088...5a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Livmortappen endrer seg gjennom syklussen. Er du gravid blir den tidlig blållilla på farge. 

Ta en test fremfor å undersøke med fingre og negler med bakterier og fare for selvsmitte. 

Anonymkode: 461cb...ca6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okei :-) 

hvordan kan man se det? 🙈 Litt vanskelig å se med speil, spesielt om den er langt oppe? 

Skrevet

Herregud, la nå den livmortappen være i fred og legg vekk speilet. Kjøp deg en helt vanlig graviditetstest istedenfor å drive og klå på deg selv innvendig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei :-) 

hvordan kan man se det? 🙈 Litt vanskelig å se med speil, spesielt om den er langt oppe? 

Legen bruker spekulum. Du bør slutte å rote. 

Anonymkode: 461cb...ca6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt råd: GLEM HELE TAPPEN. Vet man prøver det meste når man prøver, men den sa meg ingen verdens ting!! (Annet enn når jeg hadde eggløsning). Merket ingen forskjell når jeg fikk positiv test.. Den er såpass usikkert tegn, så bare et råd, glem den 😜 Vent heller om mensen kommer, kommer ikke den, tar du en test😊

Anonymkode: f6470...73e

AnonymBruker
Skrevet

Om dere ikke kan svare, så får dere heller la være å svare. Spydige kommentarer som å "slutt å klå på deg selv innvendig" og "slutt å rote", er lite konstruktive og fullstendig unødvendige. Fingeren innvendig kjenner forsiktig, og jeg er alltid ren og pen. Tåler den en mannepenis annenhver dag, så bør den tåle litt forsiktig "kjenning". 

Jeg spurte etter hvorvidt en høy livmortapp kan bety graviditet, eller om det kan bety mensen. Ikke etter deres personlige mening om hvorvidt man skal kjenne på livmortappen.

Det sprøeste er at enkelte dere trykker dere inn på tråden som heter "livmortapp" utelukkende for å lire av dere spydigheter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det beste er å sammenligne med hvordan den har vært hos deg selv tidligere, og at hvis noe er annerledes nå, kan det tyde på graviditet. Jeg har prøvd å følge litt med på denne tappen, men gitt opp, så er langt fra ekspert. Min holder seg så høyt oppe at det er vanskelig å nå den fram til den dagen TR kommer, da flytter den seg langt ned. Fordi den er så høy, er det vanskelig å si sikkert om den er åpen, lukket, myk eller hard. Har selvsagt tenkt at jeg kanskje er gravid flere ganger på grunn av dette. Men for akkurat meg, kan visst tappen bare fortelle når jeg bør pakke ned bind og tamponger for nå kommer mensen :P

Anonymkode: 641f6...6b5

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om dere ikke kan svare, så får dere heller la være å svare. Spydige kommentarer som å "slutt å klå på deg selv innvendig" og "slutt å rote", er lite konstruktive og fullstendig unødvendige. Fingeren innvendig kjenner forsiktig, og jeg er alltid ren og pen. Tåler den en mannepenis annenhver dag, så bør den tåle litt forsiktig "kjenning". 

Jeg spurte etter hvorvidt en høy livmortapp kan bety graviditet, eller om det kan bety mensen. Ikke etter deres personlige mening om hvorvidt man skal kjenne på livmortappen.

Det sprøeste er at enkelte dere trykker dere inn på tråden som heter "livmortapp" utelukkende for å lire av dere spydigheter. 

Helt enig! Ble ganske irritert selv på dine vegne over såå stygge kommentarer! Det er mange her inne på forumet som kjenner etter livmortappen, så hold dere for gode til å skrive slike ting!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det beste er å sammenligne med hvordan den har vært hos deg selv tidligere, og at hvis noe er annerledes nå, kan det tyde på graviditet. Jeg har prøvd å følge litt med på denne tappen, men gitt opp, så er langt fra ekspert. Min holder seg så høyt oppe at det er vanskelig å nå den fram til den dagen TR kommer, da flytter den seg langt ned. Fordi den er så høy, er det vanskelig å si sikkert om den er åpen, lukket, myk eller hard. Har selvsagt tenkt at jeg kanskje er gravid flere ganger på grunn av dette. Men for akkurat meg, kan visst tappen bare fortelle når jeg bør pakke ned bind og tamponger for nå kommer mensen :P

Hehe! Ikke det jeg ville høre altså! 😂 Men så godt å få et konstruktivt svar 😄 Negativ test i dag, så får vel bare forberede meg på TR snart 😓! 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, emhanse skrev:

Helt enig! Ble ganske irritert selv på dine vegne over såå stygge kommentarer! Det er mange her inne på forumet som kjenner etter livmortappen, så hold dere for gode til å skrive slike ting!

:-) etter ett år som prøver, så begynner man å bli litt "desperat" og prøver det meste ja. Er mye hyggeligere når man kan stille spørsmål på et forum og få svar på det man lurer på.. I stedenfor å bli nedstemt når man ser over svarene man har fått, fordi de er på grensen til slemme! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe! Ikke det jeg ville høre altså! 😂 Men så godt å få et konstruktivt svar 😄 Negativ test i dag, så får vel bare forberede meg på TR snart 😓! 

Så dumt med negativ test 😕 Selv om min tapp er høy helt fram til TR kommer, tilsier alt jeg har lest om det at det ikke er helt normalt. Er din høy, så kan det være et godt tegn. Det dumme er at det ikke finnes et eksakt og garantert svar som gjelder for alle. Det skal ikke være noe galt i å sjekke livmortappen så lenge man vasker hendene og er forsiktig :) Kanskje du oppdager et mønster hos deg :) Og håpet er ikke ute før TR kommer! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...