Gå til innhold

salongprodukter og -behandling, verdt pengene?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest larabiata

Hei! Hva mener dere - hvor mye penger er det verdt å legge i veldig dyre produkter, og behandling hos hudpleier?

Snakket med en jeg kjenner som er hudpleier i går, da ble jeg fortalt om aktive stoffer, ingredienser som er virksomme og naturlige, fremfor billige kjemiske stoffer som fins i det "man kjøper på Rema", som hun uttrykte det. Jeg spurte også om hvor god hudens evne til å ta opp i seg/nyttiggjøre seg disse aktive stoffene var. Hun svarte at det var "ganske bra".

Og jeg tror gjerne at selvsagt MÅ det være en forskjell mellom slike "gode produkter" og Spenol, liksom.. men er det verdt pengene?

Lurer på hvor mye av en velholdt eller skrøpelig ansiktshud som skyldes gode eller dårlige produkter? Jeg har komplekser for ansiktshuden min, og dårlig råd.. Blir aldri enig med meg selv om hvor mye penger jeg skal investere i hudkremer og -behandling. Solbeskyttelse, riktig kosthold, trening, god helse generelt, altså balanse i ditt og datt, har vel minst like mye å si, som hva du smører utenpå huden? Han Ole Fyrand, hudlegen, han kjente, uttaler visst at det holder med en mild (ansikts-)såpe og vann, og litt vanlig hudkrem.. Og han er jo også en autoritet på temaet.

Selv har jeg en uvane som er omtrent umulig å komme fra, og det er at jeg klemmer kviser og hudormer så fort de kommer, enten de er umodne eller modne. Det ødelegger jo huden forferdelig mye. Lurer på om det er vits for meg, i det hele tatt, å investere i dyre kremer og behandlinger, så lenge jeg ikke klarer å slutte å klemme? Men hva gjør dere med hudormer som BRENNER etter å hoppe ut da? De må vel ut på en eller annen måte, må de ikke?

Sukkh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nefertiti

Det varierer fra person til person om det virker, for det er jo ulike grunner til at folk har problemer med huden.

Selv har jeg bare positive erfaringer med produkter kjøpt på parfymeri eller hudpleier. Jeg er villig til å invester litt ekstra, siden jeg tross alt skal ha huden med meg resten av livet og vil ta best mulig vare på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love deg en mye bedre hud! Det er bare det at du må ta deg tid og råd til å gå til en hudpleier, og fortsette behandling hjemme (og helst hos pleier). Du kommer god vei så lenge du har rett produkter. Som ikke dekker til porene dine og som inneholder små nok molekyler som faktsik klarer å gjöre noe nytte for seg. Som sagt er huden ikke motaglig for alle slags kremer, derfor trenger du noen som kan hjelpe deg å finne en krem og serie som passer deg.

Kremen er det viktigste, så har du ikke så god råd sats på den. En krem med masse fukt, uten fett og oljer. Gå til en hudpleier (ikke apoteket) og spör om råd el tid.

Det er garantert verdt pengene, og det behöver ikke bli så dyrt. Pen hud er jo verdt ganske mye, hvis det er noe som plager deg i det daglige.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve
Ole Fyrand' date=' hudlegen, han kjente, uttaler visst at det holder med en mild (ansikts-)såpe og vann, og litt vanlig hudkrem.. Og han er jo også en autoritet på temaet.[/quote']

Jeg mistet litt respekt for Fyrand da han hadde en artikkelserie i Allers om hvor fint og naturlig det var med kroppslukt og at deodorant/parfyme var fy-fy :roll:

Jeg bruker Dermalogica på min hud og får omtrent daglig kommentarer på hvor fin og jevn den er. Ingen tvil hos meg om at det er verdt pengene og huden skal du tross alt ha resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hudleger som dessuten anbefaler folk å smøre huden med vaselin, har jeg ikke tiltro til i det hele tatt.

Når du kjøper produkter hos hudpleier, får du mer av de effektive stoffene, og produktene er derfor både mer effektive og drøyere enn billigere produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg ser hva dermalogica har gjort med huden min kommer jeg aldri til å gå tilbake til billig-produktene jeg brukte før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis du bor i oslo og ikke vil bestille dermalogica produkter over nett, kan du dra til oslocity på magic og få hjelp. Du slipper å oppsöke hudpleier om du ikke har tid.

Dermalogica er det beste jeg har prövd, og huden er forvandlet totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror det varierer fra person til person. Jeg kjenner en dame på snart 60 som er så godt som rynkefri og aldri har brukt annet enn vann i ansiktet (og hun røyker i tillegg masse), mens andre, som jeg, trenger diverse dyre produkter dersom jeg vil se sånn noenlunde ut.

Så man må nok bare prøve seg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg mistet litt respekt for Fyrand da han hadde en artikkelserie i Allers om hvor fint og naturlig det var med kroppslukt og at deodorant/parfyme var fy-fy

Samme her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det varierer fra person til person. Jeg kjenner en dame på snart 60 som er så godt som rynkefri og aldri har brukt annet enn vann i ansiktet (og hun røyker i tillegg masse), mens andre, som jeg, trenger diverse dyre produkter dersom jeg vil se sånn noenlunde ut.

Så man må nok bare prøve seg frem.

Det er nok fordi det som virkelig betyr noe for huden ikke er såper og kremer, det er gener og livsstil (sunn mat, mye vann, ikke røyke osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg mistet respekten for Fyyrand. Er det noen lege som snur kappen etter vinden må det være han! På åttitallet snakket han varmt for solariums virkning på huden, en stund anbefalte han å gå til hudpleier, nå påstår han at man like gjerne kan smøre smør på huden som å bruke dyre kremer :roll:

Selv merker jeg forskjell på huden når jeg bruker kremer anbefalt til meg av hudpleier. Jeg er enig i at det er altfor dyrt, men er villig til å legge litt penger i å få en finere hud enn jeg ville fått med billigkremer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fordi det som virkelig betyr noe for huden ikke er såper og kremer, det er gener og livsstil (sunn mat, mye vann, ikke røyke osv).

Men nå røkte jo denne damen masse da?

Livet er dessverre urettferdig og jeg tror den aller viktigste faktoren her er gode gener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig talt si at jeg tviler sterkt på om jeg får mindre rynker av å bruke en dyr krem. Likevell bruker jeg ansiktskrem fra Dermalogica og det er flere grunner til det.

Huden min føles bedre enn når jeg brukte billig kremer. Med billigkremer følte jeg ofte at jeg "svettet" ut noe av kremen igjen og at jeg var fuktig i ansiktet. Jeg har også tendens til å blir rød rundt nesen, men blir ikke det når jeg bruker Dermalogica.

Ikke er det så mye dyrere heller, jeg bestiller 100ml tuber fra lookfantastic, og kremen er svært drøy i bruk. Mannen bruker samme krem som meg uantsett hva jeg kjøper, og før når jeg kjøpte billig krem gikk vi tom støtt. Dessuten syntes jeg det er et kjempepluss at Dermalogica kommer i tube og ikke i krukke som vi må stikke fingrene i - dessuten gjør det kremen drøyere i bruk.

Så for vår del koster det ikke noe særlig mer og bruke Dermalogica, og de ekstra kronene det koster er det verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest :-) anna (ikke pålogga)

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg har merka en betydelig bedring av huden min etter at jeg begynte å bruke Dermalogica. (Joda jeg er også fan)

Jeg har veldig sensitiv og tørr hud, og har reagert på veldig mye av det jeg har brukt. Og hos meg har det vært snakk om eksem, utslett, overømfintlighet og allergier. Jeg har vært hos hudleger og eksperter fra jeg var tre uker gammel. Og brukt de fleste kortisonkremer som er på markedet...

Heldigvis er huden min mye bedre nå enn den var da jeg var barn, og på tross av alle problemene har jeg veldig fin hud om jeg skal si det selv. (Finporet, jevn, og lite urenheter o.s.v). Men jeg reagerer fremdeles lett og får utslett og tørre flekker.

Så min jakt på den perfekte kremen er årelang...

Og personlig må jeg si at jeg har hatt like dårlige erfaringer med noen av de dyre merkene som billigmerkene. De to kremene jeg har reagert sterkest på er faktisk en Chanel-krem og Carbaderm (som mamman min insisterer på at er veldig bra... :o )

Jeg trenger en krem som roer huden, tilfører fuktighet og har så lite som mulig av parfymer og greier...

Og min superkrem kommer fra Dermalogica...

Bruker den alene om sommeren og med en olje fra Decleor under (på de mest utsatte partiene) om vinteren.

Hudpleie tar jeg så ofte jeg har råd til det... det blir ikke så ofte som jeg skulle ønske desverre.

Men jeg har en del remedier selv etterhvert slik at jeg sørger for at det daglige/jevnlige stellet er bra.

For meg er det umulig å starte dagen uten betydelige mengde fuktighet i ansiktet. hadde jeg gjort noe annet hadde jeg hatt tørre, røde, flassende flekker i ansiktet i løpet av kort tid.

Så for meg er god hudpleie like viktig som enkelte medisiner er for andre.

Men jeg kan jo ikke si noe om hvordan det er for andre hudtyper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larabiata

Hei! Takk for alle svar! Ja, jeg ser at det er overveiende "flertall" for de "skikkelige" produktene her. Skal investere i noen slike. :-) Og gjøre mitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lilleulv
hvis du bor i oslo og ikke vil bestille dermalogica produkter over nett, kan du dra til oslocity på magic og få hjelp. Du slipper å oppsöke hudpleier om du ikke har tid.

Dermalogica er det beste jeg har prövd, og huden er forvandlet totalt.

:enig_animasjon: Enig der ja!! Skikkelig hårpleie-produkter kjøpt hos frisøren eller hudpleie-produkter kjøpt hos hudpleier kan ikke sammenlignes med det som kan kjøpes i vanlig matbutikk mener jeg. Så det er verdt pengene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...