Gå til innhold

Klarer ikke slappe av når

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

2 åring er hos pappaen. Meg og pappaen er ikke sammen og jeg kjenner at når han har 2 åringen innimellom (han vil ikke ha fast, men passer innimellom når jeg jobber i helgen) så klarer jeg ikke slappe av. Jeg sier ikke dette til han såklart. Jeg vet jo at han er like redd for barnet som meg, men føler likevell at det er mange potensielle farer som kanskje han ikke tenker over slik som jeg gjør. Vet at det er jeg som må slappe av og ha tillit til at han klarer det like bra som meg og ivareta barnet, men jeg klarer Ikke og har ikke ro i kroppen når barnet er med far. Forklaringen kan være at han er litt ukritisk til ting og tenker at "næ det er ikke farlig, det går bra" jeg bekymrer meg ikke nær barnet er i bhg eller hos andre. Når jeg henter barnet hos pappaen har det koset seg masse og de har vært på tur ol. Men likevel så inbiller jeg meg at han ikke er like føre var og forsiktig som meg.

Anonymkode: e8fc7...b3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en chillpill og ro ned. Pappen er nok like godt egnet som deg til å ta vare på den lille, selv om han ikke oppdrar på samme måte som deg. Du er problemet her, ikke far. 

Anonymkode: 78714...296

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er så føre var og forsiktig som du skal ha det til, så har barnet veldig godt av å være med faren. Problemet her ligger jo hos deg.   

Anonymkode: 53f98...1a5

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg en chillpill og ro ned. Pappen er nok like godt egnet som deg til å ta vare på den lille, selv om han ikke oppdrar på samme måte som deg. Du er problemet her, ikke far. 

Anonymkode: 78714...296

Ja jeg er fullt klar over det. Lurer på hvordan jeg kan klare slappe av. Det er skikkelig slitsomt å gå å engste seg. Jeg vet at han er flink med barnet, men jeg uroer meg nok også litt fordi det er ikke alltid han ønsker å ha barnet for han vil andre ting, ut med kompiser, ferie, weekenturer eller har ikke tid. Noe dom for meg er rart. Det er nok litt medvirkende årsak selvom jeg vet at det ikke er ensbetydende med st han ikke klarer ivareta barnet like bra som meg. Jeg vet jeg er problemet, men hva kan jeg gjøre for å slappe av?

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er fullt klar over det. Lurer på hvordan jeg kan klare slappe av. Det er skikkelig slitsomt å gå å engste seg. Jeg vet at han er flink med barnet, men jeg uroer meg nok også litt fordi det er ikke alltid han ønsker å ha barnet for han vil andre ting, ut med kompiser, ferie, weekenturer eller har ikke tid. Noe dom for meg er rart. Det er nok litt medvirkende årsak selvom jeg vet at det ikke er ensbetydende med st han ikke klarer ivareta barnet like bra som meg. Jeg vet jeg er problemet, men hva kan jeg gjøre for å slappe av?

Sånn kan dere jo ikke ha det i lengden. Barnet trenger å kunne forholde seg til noe fast når barnet blir eldre, ikke at pappa "kommer når det passer for han, dvs hvis ikke noe festligere dukker opp, så kommer pappa og er sammen med deg"... Skjønner at du syntes det er rart og jeg hadde aldri i verden giddet noe sånt. 

Dette med at du føler deg stressa når barnet er med far er jo helt normalt, tror det er en mammagreie, vi føler ikke at de tenker over alle farer, at de kler barnet godt nok osv. Jeg er selv litt kontrollfreak og liker ikke følelsen av å ikke ha oversikt og kontroll når barnet mitt er hos far, men dette er noe vi bare må deale med:)

Anonymkode: 8ced6...a01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...