Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en mann på vennelisten min på facebook. Veldig ofte når han legger ut noe innlegg så startet han setningen med banning: "KOR FAEN..." "Å FYTTI HELVETE..." og så kommer resten...dette er ikke "sinteinnlegg".

Han er lærer og har barn, kolleger og mange tidligere elever på vennelisten sin. Ja, han er nordlending, men jeg reagerer på det, synes det ser så harry og lite voksent ut. Hva synes dere? Eller er jeg bare sær? ;) 

Anonymkode: 536d5...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også tenkt at det var lite voksent, men ikke reagert spesielt på yrket hans. Forbilde kan han være på jobb, han må ikke være det på Facebook også. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i skolen, og jeg tenker på hva jeg legger ut på Facebook. FB er sosiale medier og man burde oppføre seg der som i alle andre sosiale medier. Hvordan man er privat og innenfor husets fire vegger er opp til hver enkelt, men som lærer og mange andre yrker skal man være et forbilde. 

Anonymkode: 2dde9...5cd

Skrevet

Du kan nok godt mene at dette er umodent og lite voksen oppførsel. Og det har du rett i sett fra din synsvinkel. Men jeg er nordlending selv og kan love deg at denne banningen hans ikke blir like mye vektlagt av han selv som av deg. Dette fordi banningen er en del av hans kultur. Det høres mange ganger dumt ut, men banning, å være vulgær, selvironi osv. er en del av mange nordleningers måte å være på. Jeg synes du skal respektere han for den han er og at dere er ulike. Hvis du ikke greier det så slett han som venn, så slipper du å irritere deg. På skolen i nordland hvor jeg gikk var det helt normalt at noen lærere bannet, vi reagerte ikke på det. Er det rett? Det vet jeg ikke, men slik er det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns du er sær. Hvorfor bry seg om hva andre skriver på facebook, det er ens egen wall og der skriver man ofte akuratt det man føler for å uttrykke,  med mindre man er av den gruppa mennesker som skal analysere sin egen setning 8 ganger først da og bruker filtere på alt og ingenting og tenker nøye gjennom alt de skriver for å fremstå best og smartest og gladest mulig.

Er han nordlending så er det jo i tillegg helt normalt med sånn språk bruk. 

Anonymkode: 295a9...b56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres både harry og umodent ut, men tenker også at det får være hans egen sak. Som lærer er jeg nok bevisst på hvordan jeg uttrykker meg og hva jeg legger ut på facebook. Jeg har lukka profil, men er venn med mange i kollegiet. Selv om facebooken min er privat føler man jo et press på å oppføre seg "ordentlig" uansett. Men det er kanskje ikke alle som tenker sånn, og det er lov å være harry. ;) 

Den strengeste selvsensuren går nok på at jeg også er venn med foreldrene mine, men det får være en annen sak ;) 

Anonymkode: b55eb...8ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er og lærer, og er forsiktig med hva jeg legger ut på face. Men er ikke helt jesusbarnet heller da. Så lenge profilen ikke er åpen for hvem som helst, så bestemmer man jo selv hvem som skal se hva man legger ut. Jeg har ingen elever eller foreldre på Facebook, men har kollegaer.

Anonymkode: 7a8e3...f0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...