Gå til innhold

Hatting grove rundstykke uten komfyr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat på terskelen til å varme opp frosne avlange rundstykker fra hatting til familiefrokost, og plutselig virker ikke komfyren lenger! Hjelp...  Bare kokeplatene virker. Hvordan kan jeg få varmet opp/stekt rundstykkene nå? 

Vanligvis tiner jeg dem, dynker de i vann, deles i to og stekes i ovnen på noen minutter. Kan jeg gjøre det i stekepanne evt gryte istedenfor? 

Anonymkode: 09831...6c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går jo an å lage brød i kasserolle på plata, så da må det jo gå an å varme halvstekte rundstykker også?

Skrevet

Aldri prøvd uten ovn før. Hva med å prøve gryte med lokk? :P legge de på stekepanne og steke ? Hehe :) noen andre som kanskje har erfaring?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte kanskje brødristeren kunne brukes og. Men den har samboeren kassert....... Får prøve stekepannen med lokk som @Michonne tipser.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte kanskje brødristeren kunne brukes og. Men den har samboeren kassert....... Får prøve stekepannen med lokk som @Michonne tipser.

Ja brødristeren hørtes genialt ut :D dele de i to også oppi. Prøvde du gryte? Hvordan gikk det? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Michonne skrev:

Ja brødristeren hørtes genialt ut :D dele de i to også oppi. Prøvde du gryte? Hvordan gikk det? 

Vi brukte støpejernsstekepanna med lokk. Varmet den opp uten fett, hadde bittelitt vann på skorpene  etter å ha delt dem i to og tørrstekte/dampet i noen få minutter. Snudde og stekte begge sider. Ble nesten som ristet brød. :)

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, penny_ skrev:

Det går jo an å lage brød i kasserolle på plata, så da må det jo gå an å varme halvstekte rundstykker også?

Prøvde med stekepanna :)

Skrevet

Så bra det gikk :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...