Gå til innhold

Hva vil du ofre for flyktningene?

Anbefalte innlegg

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

En som søker asyl er per definisjon en som flykter fra noe. En migrant er en som flyter til noe. 

Anonymkode: 655d6...1db

Den definisjonen gjelder vell for de som får innvilget asyl, ikke de som søker? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 1.5.2016 at 14.04, Sunhands skrev:

TS snakker om flyktninger, altså mennesker som flykter fra krig og tortur. Disse du snakker om er asylsøkere på økonomisk grunnlag, og vi har ikke plikt til å hjelpe dem.

Man får ikke asyl på økonomisk grunnlag 

Gjest Sunhands
Skrevet
34 minutter siden, Knocks skrev:

Man får ikke asyl på økonomisk grunnlag 

Nei, men der betyr ikke at det ikke finnes asylSØKERE på økonomisk grunnlag.

Gjest Jon Are
Skrevet

Jeg er desverre ikke villig til å ofre mye for de. Sånn er vel vi mennesker. Er flink til å gi penger til å hjelpe de derde er, men å ha så mange i Norge og alt det fører med seg, der sier jeg nei takk! Har ikke troen på flerkulturelle samfunn.

Med hilsen fra

Jon Are

Skrevet

Jeg har to fadderbarn og en brønn i Afrika jeg er med på å sponse. Gir mer enn nok og hvis pengene hadde blitt brukt i utlandet der konflikten er hadde mye mer blitt gjort på kortere tid.

Skrevet
23 timer siden, Sunhands skrev:

Nei, men der betyr ikke at det ikke finnes asylSØKERE på økonomisk grunnlag.

Men du får ikke innvilget på økonomisk grunnlag så de trenger du ikke bekymre deg for 

AnonymBruker
Skrevet

Hvem har funnet på at våre penger som vi sliter og jobber for skal gå til andre lands innbyggere. Vi har nå støttet land i Afrika i over 40 ja 40 år , hjelper det ?vissnok ikke nok. 

Ikke bare støtter vi med mat medisiner ,skole ,veier osv men vi støtter kultur, kino, vedlikehold av gamle bygninger, det er rett og slett ingen ende på hva vi betaler for.

Noe hjelp ikrigssoner må vi vel gi ,det er jeg med på ,men hjelp flykninger der de er og når det blir fred så får de klare seg selv.

Før eller siden skal vi også betale for å bygge opp Syria igjen, sammen hver gang det er krig et sted i verden ,Europa må bygge opp landet igjen, hvor mange ganger har vi nå bygget opp Palestina, jeg kan huske 3 ganger bare det siste ti året.

Men jeg har vel ikke noe valg, staten bidrar rikelig på mine vegne, men jeg har sluttet å gi en krone til alle innsamling som går til utlandet, det er min lille protest. 

Anonymkode: 531c1...399

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...