AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #1 Skrevet 1. mai 2016 Ja når kan 2 åringen droppe lue/pannebånd? Hvor mange grader bør det være ute? Og hvor mange grader for shorts og t-skjorte? 20 varmegrader? Anonymkode: 7200e...bcb
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #2 Skrevet 1. mai 2016 Når det ikke er kaldt i luften lenger, enkelt og greit. Anonymkode: 60fed...255
GammelKaktus Skrevet 1. mai 2016 #3 Skrevet 1. mai 2016 Du må jo se an barnet. Selv om det er vinter så er det ikke alltid sønnen min har brukt lue, kun hvis det er veldig kaldt eller mye vind. Ellers så går han uten, da han er veldig varm av seg. Når det gjelder sommerklær så er jo det og variabelt. Her har vi brukt sommerklær når det har vært sol og vindstille og varmt i solen. Gradestokken har jeg aldri tatt så mye hensyn til, hvis jeg selv tar på meg en shorts så er det som regel greit at sønnen min får en han og. Vi er ganske varme av oss begge to. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #4 Skrevet 1. mai 2016 Så lenge det ikke er minusgrader, eller veldig sur vind. Jeg må alltid ta med luene hjem fra bhg, når det blir mer enn 4-5 varmegrader ute, for bhg vil helst ha på lue året rundt har jeg inntrykk av... Har flere ganger fått beskjed om å ta med lue, selv om det er 10-12 varmegrader, og jeg med vilje har latt de bli hjemme... Det samme gjelder ulltøy/fleece. Som hovedregel kler jeg ikke på barna mer enn jeg kler på meg selv. De er varmere enn meg, og myye mere akttive. Anonymkode: 44d52...549
Mallis Skrevet 1. mai 2016 #5 Skrevet 1. mai 2016 Lue/pannebånd brukes nesten hele året her:) blir ikke tatt av før det er minst 15 grader og sol/vindstille. Handler ikke bare om at solen er fremme, vinden kan være ganske "skummel" på denne tiden av året. Så skjønner godt barnehagen maser om lue når det bare er 5 grader ute, selv om det er sol. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #6 Skrevet 1. mai 2016 Må han det da? 20 åringer går jo med lue innendørs til og med. Anonymkode: 1659d...926
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #7 Skrevet 1. mai 2016 Barn får lettere ørebetennelse eller øreverk enn oss voksne. Derfor bør barn gå med lue eller pannebånd når det er vind eller kjølig, uavhengig av årstid. Vi bruker vårlue fra Kivat til 2-åringen nå. Den blir sikkert litt varm fremover, så da går vi nok over til pannebånd eller en tynnere lue uten snøring. Ser an vær og temperatur Anonymkode: 72910...f6b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #8 Skrevet 1. mai 2016 Lue og hodeplagg bør barn ha på til det ikke er sur vind/trekk når de er under 3 år. Hodet taper både barn og voksne mye varme gjennom samtidig er hodet det første som "koker" når det blir varmt. Ørene har heller ikke godt av trekk og under 10 15 grader da er forkjølelse og eller øreverk en konsekvens. Kler du for mye på, går det an å kle av, det motsatte er betydelig vanskeligere. Anonymkode: f44e2...4cf
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #9 Skrevet 1. mai 2016 Slutter egentlig aldri med lue-varianter. Nå har vi gått over til vårlue, deretter pannebånd også solhatt/caps. Anonymkode: 2c594...536
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 #10 Skrevet 1. mai 2016 Vårlufta er skarp. Bruker tynne luer eller pannebånd på mine på 7 og 8 fortsatt. Ørebetennelse vil vi ikke ha. Anonymkode: 6e41a...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå