Gå til innhold

Hvordan får jeg bort dugg på innsiden av ruten???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter att bilen har stått i minus grader om natten, og jeg har skrapet vinduene mens varmen har blitt slått på inne i bilen, ser man jo ingen ting!Er helt dugget inne på vinduene. Går dette bort med

Varm luft på full guffe

Kald luft på full guffe

Må vaskes bort

Åpne vinduer.

Hva gjør jeg!!???!

Brukte jo 20 min idag morges, før jeg i det hele tatt så noe.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Full pupp på varmeanlegget er eneste løsning jeg kommer på - jeg går ut før jeg begynner på tannpussen og starter bilen så den får blitt litt varm før jeg kommer ut.

Et annet tips er å legge et pledd over frontruta på kvelden og bare ta den av når du kommer ut - da har du isfri rute utenpå. Dugger det på innsiden når du beynner å kjøre så må du åpne vinduene. Det er kaldt men det funker.

Skrevet

men da jeg gjorde det idag morges(satte varmen på full guffe)var det jo mer dugg på innsiden av vinduet enn det er på speilet på badet om morgenen etter jeg har dusjet!

Skrevet

Mulig det er litt mye fukt i bilen?

Viktig! Ikke gå fra bilen med veldig varm cupé. Da blir det kondens. Prøv heller å lufte ut bilen litt når du kommer hjem.

Ellers er det kun varm luft som duger for å fjerne det.

Skrevet

... hvis du tørker over rutene med en klut fuktet i oppvasakmidde/syntetisk vaskemiddell el. (noe som bryter overflatespenningen) vil ikke rutene dugge.

Skrevet

Du kan få kjøpt noe som heter RainX som du gnir over rutene og du slipper dugg. Jeg bruker det på speilet på badet, slipper damp når vi har dusjet.

Gjest kenneth
Skrevet
Du kan få kjøpt noe som heter RainX som du gnir over rutene og du slipper dugg. Jeg bruker det på speilet på badet' date= slipper damp når vi har dusjet.

Regel nr. 1 er at de bør være rene. Utover dette har jeg ikke mye lurt å komme med :-)

Gjest LoisLane
Skrevet

Varmeapparatet på maks og åpne vinduene littegrann for å slippe ut fukt.

Skrevet

Å tørke over rutene /På innsiden) med en twistdott så vidt fuktet i kondensfjerner (Ja, de små flaskene man kjøper som man vanligvis heller på bensintanken) hjelper også.

Skrevet

Du kan prøve med tørrball. Det er noe som trekker til seg fuktighet. Får kjøpt det på Clas Ohlson.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...