Gå til innhold

Stusselig å savne en tid da man var arbeidsledig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner 07, 08 og 09. Da var jeg stort sett arbeidsledig, og brukte mye av tiden på å drikke øl om kveldene og se filmer. Det var livskvalitet for meg! 

Nå jobber jeg, og jeg er egentlig aldri lykkelig. Helgene går med til å sove etter en hard arbeidsuke. Trener hvis jeg har overskudd til det.

Jeg trodde man ble lykkelig av å ha en jobb, men det har vist seg motsatt i mitt tilfelle.. Selv etter mange år i 100 % jobb, er det fortsatt like tungt mentalt.

Kanskje jeg bare fungerer annerledes enn andre..

Anonymkode: b7e01...498

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en annen jobb og/ eller et annet arbeidssted hadde fungert bedre for deg?

Trives du på jobb?

Er jobben din noe du liker å gjøre?

Er det godt arbeidsmiljø?

Er du evt hypersensitiv og/ eller introvert, og blir sliten av diverse ting, og har behov for mye alenetid for å lade batteriene?

Anonymkode: 1e2d3...865

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig. En jobb er rimelig oppskrytt. Er bare de færreste forunt å ha en jobb de ikke ser på som en jobb men mer som en hobby. 

Hadde jeg vunnet i Lotto hadde jeg sluttet å jobbe på dagen. Så ja, jeg skjønner ts.  Å være arbeidsledig kan være ganske så deilig. Men det kjipe er å motta penger fra staten, og vite at det er andre der ute som må slite og jobbe for at du skal få dagpenger...

Anonymkode: 40ca2...306

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville nok ikke trivdes som arbeidsledig. Ser for meg at dagene etterhvert ville blitt svært ensformige - ville blitt gal av å bare gå hjemme hele tiden. Dessuten liker jeg ikke å ha lite penger eller å føle at jeg ikke bidrar til samfunnet på lik linje som andre.

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare jobbe redusert da?

Gjest FruPotter
Skrevet

Jeg har det litt som deg, men prøver å tenke at det er noe man bare må gjøre (hvis man kan, fysisk og mentalt så klart) som et samarbeid for å få samfunnet til å fungere. Jeg har mål og mening. Og så endret jeg arbeid, så nå trives jeg litt mer med å jobbe. :) 

Trives du med det du jobber med? Kanskje du kan søke etter nye jobber, for å prøve noe nytt? Eller, kanskje jobbe litt mindre? Jeg har fått meg en deltidsjobb; 3 dager i uka. Og det stortrives jeg med. Da får jeg litt pusterom også, men klarer å overleve på lønna og. Blir psykisk sliten av jobb og skole, så er godt med et par dager av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...